Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο εισάγει μια σειρά από αλλαγές στην οριοθέτηση και στο έργο των μελών ΕΔΙΠ που είναι ακατανόητες ή και άδικες για το προφίλ και τον ρόλο τους. Σε διάφορα σημεία του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι τα μέλη ΕΔΙΠ έχουν γνωστικό αντικείμενο, όμως αυτό δεν ορίζεται σαφώς. Ο προσδιορισμός του τρόπου ορισμού του γνωστικού αντικειμένου πρέπει να συμπεριληφθεί στο εν λόγω άρθρο. Επιπλέον, δεν γίνεται αναφορά στο εργασιακό τους ωράριο, όπως γινόταν σε παλιότερους νόμους κατ’ αναλογία αυτού των μελών ΔΕΠ. Η ασάφεια πρέπει να ρυθμιστεί. Δεν περιγράφεται η δυνατότητα ανάθεσης από τη ΓΣ στους διδάκτορες ΕΔΙΠ αυτοδύναμου έργου (θεωρητικών μαθημάτων), κάτι που ήταν σαφές σε κάθε προηγούμενο νόμο και κρίνουμε ότι η ανάθεση «αυτοδύναμης διδασκαλίας» θεωρητικών μαθημάτων πρέπει να ενσωματωθεί στο εν λόγω άρθρο. Στο νομοσχέδιο δεν δίνεται η δυνατότητα στα μέλη ΕΔΙΠ να συμμετέχουν στην επίβλεψη (οι κάτοχοι διδακτορικών και στο γνωστικό τους αντικείμενο) και στην εξέταση (όλων των μελών ΕΔΙΠ) Διδακτορικών Διατριβών παρόλο που δίνεται αυτή η δυνατότητα στελέχη της αγοράς και «λέκτορες εφαρμογών» (που πιθανό δεν είναι κάτοχοι διδακτορικών), αντίστοιχα. Πρέπει να γίνει κατανοητό πως τα μέλη ΕΔΙΠ είναι ερευνητές/ερευνήτριες που παράγουν σημαντικό επιστημονικό έργο για το πανεπιστήμιο, όμως στο νομοσχέδιο δεν προβλέπεται η δυνατότητα για άδειες απουσίας μικρής διάρκειας, κάτι που πρέπει να προβλεφθεί. Είναι σημαντικό να συμπεριληφθεί ρύθμιση σχετικά με την ακαδημαϊκή εξέλιξη των μελών ΕΔΙΠ. Πολλά από τα μέλη ΕΔΙΠ κατέχουν διδακτορικό, κάνουν έρευνα και έχουν σημαντικό δημοσιευμένο έργο, διεκδικούν και συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα, διδάσκουν θεωρητικά και μη μαθήματα, επιβλέπουν πτυχιακές και διπλωματικές εργασίες και έχουν εν γένει ακαδημαϊκό προφίλ και έργο που θα επέτρεπε την εξέλιξη τους σε βαθμίδα ΔΕΠ. Η διατήρηση του καθεστώτος μη δυνατότητας ακαδημαϊκής εξέλιξης των μελών ΕΔΙΠ σε μέλη ΔΕΠ με βάση το σημερινό προφίλ και έργο τους είναι άδικη και αρνητική για το πανεπιστήμιο. Η παροχή αυτής τη δυνατότητας θα ενισχύσει το δυναμικο των Πανεπιστημίων και θα ανανεώσει τα Τμήματα.