Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά2ο πεδίο διαβούλευσης: Αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με (α) την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, (β) την αποτελεσματικότητά τους, (γ) το κόστος και (δ) τις προοπτικές κοινωνικο-οικονομικής ένταξης των νέων γενιών ελληνικής καταγωγής στις συνθήκες της παγκοσμιοποίησηςΣχόλιο του χρήστη Ποσταντσίδης Θεόδωρος | 27 Ιανουαρίου 2011, 21:34
Εύκολα φαίνεται από το προηγούμενο σχόλιό μου ότι η απόδοση των σημερινών δομών είναι αναποτελεσματικές. Έχω προσωπική άποψη για τα ΤΕΓ. Τα μη ενταγμένα αυτά τμήματα παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών το έργο που καταφέρνουν τελικά να παράξουν είναι αναντίστοιχο των χρημάτων που ξοδεύονται μια και θα μπορούσαν να παράγουν περισσότερο και καλύτερης ποιότητας έργο. Στα τμήματα αυτά συνήθως τα παιδιά έχονται μια(1) φορά την εβδομάδα. Εκεί μέσα σε μια τάξη με πολλά επίπεδα ελληνομάθειας και φυσικά ικανότητας μάθησης παλεύεις μέσα σε 2 ή 2,5 ώρες την εβδομάδα να τους μάθεις αυτά που τα παιδιά στην Ελλάδα μέσα σ' ένα περιβάλλον ελληνόγλωσσο και με σοβαρή γλωσσική προπαιδεία και με εκατονταπλάσιο χρόνο, μια και διδάσκονται όλα τα μαθήματα στα ελληνικά, προσπαθούν να μάθουν. Η σύγκριση και μόνο τα λέει όλα. Ακόμη και τα βιβλία που υπάρχουν πολλώ απέχουν από το να είναι ικανά για να προσφέςρουν τα αναμενόμενα μια και λαμβάνουν υπόψιν τους παιδιά και συνθήκες που μάλλον είναι ιδανικά και όχι το σύνολο. Παραδειγματικά απλά να πω, μια και δεν θα έχω ξανά την ευκαιρία να σας πληροφορήσω για την πραγματικότητα ότι τα ΤΕΓ είναι φιλοξενούμενα, με το αζημίωτο, σε σχολεία, όπου εκεί δεν μπορείς ούτε την δική σου αίθουσα να έχεις αλλά και πολλές φορές ούτε να αναπνεύσεις. Έτσι όσο καλή διάθεση παλεύεις μόνο με τον λόγο σου και τον πίνακα. Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα.