Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ | 17 Ιουνίου 2022, 12:18
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΕΤΕ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ Το νέο νομοσχέδιο που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, υπονομεύει τη λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Επιβάλλει αγοραίους όρους στο περιεχόμενο των σπουδών, στη διάρθρωση των προγραμμάτων, στην χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, καταργεί το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Πιο συγκεκριμένα: καταργείται το Πρυτανικό Συμβούλιο και στη θέση του δημιουργείται το Συμβούλιο Διοίκησης (ΣΔ) των Ιδρυμάτων αποτελούμενο από 6 πανεπιστημιακούς και 5 εξωπανεπιστημιακούς παράγοντες (από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, καθηγητές, ιδιώτες, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών ή κοινωνικών εταίρων). Προβλέπεται θέση εκτελεστικού διευθυντή (όχι απαραίτητα πανεπιστημιακό) που επιλέγεται από το Συμβούλιο Διοίκησης. Η επιλογή του Πρύτανη θα γίνεται από το Συμβούλιο Διοίκησης και όχι από το σύνολο των καθηγητών του ΑΕΙ, ενώ μπορεί να παύεται κατά την κρίση του ΣΔ. Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης νέων προγραμμάτων σπουδών χωρίς την άδεια του ΥΠΑΙΘ, αλλά με πιστοποίηση της Εθνικής Ανεξάρτητης Αρχής Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), καθώς και η ίδρυση εταιριών με απόφαση των ΑΕΙ. Θα αναπτύσσεται η δυνατότητα στους φοιτητές να παρακολουθούν επιστημονικά προγράμματα ή τμήματα σε πολλά πεδία. Με το νέο νομοσχέδιο καταργούνται οι φοιτητικές παρατάξεις και οι εκλογές γίνονται με ενιαίο ψηφοδέλτιο. Είναι απόλυτα διακριτό, ότι το νέο νομοσχέδιο είναι ωδή στην ιδιωτικοποίηση, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, ενώ ο αυταρχικός του χαρακτήρας τσαλακώνει την δημοκρατική φύση της γνώσης, της επιστήμης και της τέχνης. Ενισχύει τις πελατειακές σχέσεις και αμφισβητεί την επιστημοσύνη αξιόλογων Δασκάλων και το τεράστιο έργο τους, με σημαντικές επιτυχίες σε πολλούς επιστημονικούς τομείς, μέσα στις συνθήκες ανέχειας που έχουν οδηγήσει το ελληνικό Πανεπιστήμιο οι κυβερνήσεις με την υποχρηματοδότηση και την απαξίωσή τους. Έτσι ακολουθώντας τα ίχνη της προηγούμενης κυβέρνησης το Υπουργείο Παιδείας εξελίσσει το όραμα της υποβάθμισης των πτυχίων προς όφελος των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης, ώστε το κυνήγι των δεξιοτήτων, της κατάρτισης σε σκόρπια γνωστικά αντικείμενα και όχι της εμπεριστατωμένης γνώσης να είναι ο βασικός στόχος των νέων για να έχουν μία θέση στην αγορά εργασίας. Παράλληλα με την κατάργηση των φοιτητικών παρατάξεων, ειδικά μετά τη συντριπτική ήττα της φιλοκυβερνητικής παράταξης της ΔΑΠ, επιχειρεί να πατάξει κάθε πολιτική φωνή, κάθε διαμαρτυρία, κάθε αντίθετη γνώμη. Η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης άρχισε να γίνεται ορατή με την συκοφάντηση των Πανεπιστημιακών και των φοιτητών που χαρακτηρίζουν τα ΑΕΙ ως «χώρους ανομίας», αποκρύπτοντας το γεγονός ότι η κρατική χρηματοδότηση (βασική συνταγματική υποχρέωση του κράτους) προς τη Δημόσια Εκπαίδευση συρρικνώνεται εδώ και χρόνια. Έτσι αφού λοιδόρησαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, τους δασκάλους και τους φοιτητές, φρόντισαν να ιδρύσουν την πανεπιστημιακή αστυνομία (εκεί δεν φείδονται του Δημοσίου Χρήματος) και μέσα στο τοξικό κλίμα της αστυνομικής βίας απέναντι στους φοιτητές τον περασμένο Μάιο, δημοσιεύθηκε το απαράδεκτο νομοσχέδιο και μάλιστα με ελάχιστο και προσχηματικό χρόνο διαβούλευσης! Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος θεωρεί εντελώς απαράδεκτο και επικίνδυνο το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια Εκπαίδευση και απαιτεί την άμεση απόσυρσή του. Για το Δ.Σ. Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας Εύα Μελά Βικτώρια Νταρίλα