Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος Μελών ΕΕΠ Παν. Πατρών | 17 Ιουνίου 2022, 13:43
Ανακοίνωση του Συλλόγου Ε.Ε.Π. Πανεπιστημίου Πατρών επί του πρόσφατου σχεδίου νόμου για τα Α.Ε.Ι. Ο Σύλλογος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πανεπιστημίου Πατρών διαπιστώνει το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο διαβούλευσης γύρω από το νέο νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το Υ.ΠΑΙ.Θ, ιδιαίτερα δε λαμβάνοντας υπ’όψιν τις δραστικές αλλαγές που επιχειρούνται και αφορούν σοβαρά θέματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Καταδικάζει πρωτίστως την αδιαφορία με την οποία αντιμετωπίζονται μέσω του σχεδίου νόμου τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Α.Ε.Ι. και τη διαρκή μείωση της αναγνώρισης του έργου που επιτελούν στον ερευνητικό, εκπαιδευτικό και επιστημονικό χώρο, με αυτοδύναμο διδακτικό έργο και αυξημένα προσόντα. Επίσης, υπογραμμίζει την στάσιμη κατάσταση των μισθών του κλάδου στις δυσχερείς οικονομικές που όλοι βιώνουμε. Πιο ειδικά παρατηρούμε ότι: • Το προτεινόμενο Συμβούλιο Διοίκησης και ο νέος τρόπος εκλογής Πρύτανη δεν εξασφαλίζει την αμεροληψία που υπόσχεται αλλά δημιουργεί μάλλον ένα «σκοτεινό τοπίο» γύρω από τις προϋποθέσεις και τους όρους με τους οποίους θα διεξάγεται. Επίσης παρατηρείται για μια ακόμη φορά ο αποκλεισμός της συμμετοχής του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στις πρυτανικές εκλογές παρά την μεγάλη εκπαιδευτική και ερευνητική προσφορά του κλάδου Ε.Ε.Π. • Ακολούθως, τα μέλη ΕΕΠ αποκλείονται από κάθε μορφή εκλογών που λαμβάνουν χώρα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, π.χ, Κοσμητόρων, Προέδρων τμημάτων, Διευθυντών Εργαστηρίων κ.ά. • Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των μελών ΕΕΠ δεν αναγράφονται πουθενά στο νέο σχέδιο νόμου σαν να μην αποτελούν τα τελευταία, όπως και τα μέλη ΔΕΠ, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό των ιδρυμάτων (πχ. άδειες, μετακινήσεις, κλπ). • Η προκήρυξη των νέων θέσεων ΕΕΠ και ο ορισμός πολλών από τις αρμοδιότητές τους σε συνάρτηση με τον Εσωτερικό Κανονισμό του εκάστοτε ιδρύματος δεν εξασφαλίζει ομοιογένεια και αντικειμενικότητα. • Εφιστά την προσοχή στη δημιουργία και τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών τριετούς κύκλου (πρώην ΤΕΙ). Τα βήματα πρέπει να γίνουν προσεκτικά για να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα που οδήγησαν στην απορρόφησή τους από τα πανεπιστήμια το 2019 και την οριστική εξάλειψή τους από τον εκπαιδευτικό/επαγγελματικό χάρτη. • Η προτεινόμενη σύνδεση εκπαίδευσης και έρευνας με την επιχειρηματικότητα δεν προβάλλει εφικτή τη στιγμή που ως σήμερα δεν παρουσιάζεται εθνική στρατηγική ανάπτυξης της εγχώριας βιομηχανίας. Ας σημειωθεί ότι η συνεχής έμφαση στην επιχειρηματικότητα δεν είναι ένας θετικός όρος για την επιβίωση των ανθρωπιστικών σπουδών παγκοσμίως. • Η έννοια του «αυτοδιοίκητου» την οποία υπόσχεται ότι προωθεί το σχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. δε συνάδει, για παράδειγμα, με το σχεδιασμό, την απόλυτη παρέμβαση και οριοθέτηση στον τρόπο διεξαγωγής της διαδικτυακής/ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, την οποία θα πρέπει να έχει την ελευθερία να ορίζει το εκάστοτε ίδρυμα ανάλογα με τις ανάγκες του. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πανεπιστημίου Πατρών προτείνει παράταση των διαδικασιών και διάλογο με όλους τους φορείς και τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας, καθώς επίσης και συγκεκριμένες αλλαγές και τροποποιήσεις τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη διατύπωση των άρθρων του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου.