Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 325-335)Σχόλιο του χρήστη Σύλλογος ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας | 17 Ιουνίου 2022, 14:03
Η Γενική Συνέλευση των μελών Ε.ΔΙ.Π. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ομόφωνα διαπιστώνει ότι το νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ που αναρτήθηκε προς διαβούλευση: Πλήττει τη δημοκρατική λειτουργία των ΑΕΙ, επιβάλλοντας ένα συγκεντρωτικό πλαίσιο διοίκησης παρόμοιο με αυτό των ιδιωτικών ανωνύμων εταιριών, επιπρόσθετα σε προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις που οδήγησαν στον πλήρη αποκλεισμό των μελών ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικών Υπαλλήλων και φοιτητών από τη συμμετοχή τους στις εκλογικές διαδικασίες ανάδειξης οργάνων διοίκησης. Πλήττει το χαρακτήρα της δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης, μετατρέποντας τα Πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις, προσφέροντας σειρά δυνατοτήτων που θα επιφέρουν έσοδα, τέτοια ώστε τα ιδρύματα να καταστούν “βιώσιμα” και “οικονομικά ανεξάρτητα”, ενώ αποσιωπάται η υποχρέωση του κράτους να χρηματοδοτεί τα ΑΕΙ. Αποψιλώνει κάθε έννοια αμφισβήτησης, προσπαθώντας να αποδυναμώσει το φοιτητικό κίνημα και να το ελέγξει αυστηρά με πειθαρχικά συμβούλια και πανεπιστημιακή αστυνομία. Απαξιώνει τα πτυχία και δημιουργεί πτυχιούχους πολλαπλών ταχυτήτων, διαλύοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα και εξισώνοντας τα με αυτά των κολλεγίων. Η κυβέρνηση έφερε ένα σχέδιο νόμου που αλλάζει ριζικά το τοπίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς κανένα διάλογο με τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα. Η διαδικασία διαβούλευσης είναι προσχηματική δεδομένου του μεγάλου όγκου του νομοσχεδίου και του μικρού χρόνου που δόθηκε για αυτή. Καλούμε τους συλλόγους ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ, Διοικητικού Προσωπικού και Φοιτητών, σε κοινή διεκδίκηση για την άμεση απόσυρση του σχεδίου νόμου και την έναρξη μιας ουσιαστικής συζήτησης αναφορικά με το αναγκαίο πλαίσιο λειτουργίας για τα πανεπιστήμια, χωρίς ασφυκτικά χρονικά περιθώρια και με ουσιαστική συμβολή όλων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ένα πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στο ζητούμενο για ένα πραγματικά δημοκρατικό και αυτοδιοίκητο πανεπιστήμιο όπου θα συμμετέχουν ισότιμα όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας.