Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Θεόδωρος Θεοδώρου | 17 Ιουνίου 2022, 20:53
Καλησπέρα σας!, Πρώτον: Σας συγχαίρουμε για αυτήν την Πολιτική Πρωτοβουλία και Τόλμη σας να ρυθμίσετε ολοκληρωτικά τα Α.Ε.Ι. και την Ανώτατη Εκπαίδευση (Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση / Ακαδημαϊκή Εκπαίδευση, σύμφωνα πάντα με την Επίσημη Ερμηνεία του Άρθρου 16 Παρ.5 (Α.Ε.Ι.) του Ελληνικού Συντάγματος). Δεύτερον: Όσον αφορά το "ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΩΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ» και το «Άρθρο 73 - Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας - Προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας» Η πρώτη (1) Παράγραφος του Άρθρου 73 του ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ του Νομοσχεδίου αυτού θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: 1. "Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) δύνανται να οργανώνουν προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου προσανατολισμού εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας, που έχουν ως στόχο την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων και την ανάπτυξη συστηματικών μεθοδολογιών με ακαδημαϊκό προσανατολισμό και εφαρμοσμένο χαρακτήρα." και η παράγραφος 4 του ιδίου Άρθρου 73 του ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ του Νομοσχεδίου αυτού να τροποποιηθεί ως εξής: 4. "Τα Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Α.Ε.Ι. δύνανται να οργανώνουν προγράμματα δεύτερου κύκλου σπουδών σύμφωνα με το Κεφάλαιο Θ’, αλλά δεν δύνανται να οργανώνουν προγράμματα τρίτου κύκλου σπουδών. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι όσοι φοιτητές ολοκληρώσουν με επιτυχία αυτά τα προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών, τότε, έχουν το δικαίωμα να εγγραφούν και να ολοκληρώσουν σε άλλα Τμήματα συναφών Επιστημών/Τεχνολογίας των Α.Ε.Ι. προγράμματα τρίτου κύκλου σπουδών με τις ανάλογες προϋποθέσεις που ισχύουν για όλους τους αποφοίτους του πρώτου κύκλου σπουδών των Ελληνικών Α.Ε.Ι. ή των Ομοταγών Α.Ε.Ι. με τα Ελληνικά Α.Ε.Ι.. Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι και θα τους επεξηγήσω άμεσα, πρέπει να γίνουν αυτές οι τροποποιήσεις διότι π.χ. στην Γερμανία (που είναι τα κορυφαία αυτού του τύπου Πανεπιστήμια) που υπάρχουν αυτά τα Προγράμματα Πρώτου Κύκλου σπουδών των Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας και που είναι και ομοταγή (Ισοδύναμα) αυτά τα Ιδρύματα προς τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) - που Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) είναι και η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. (Α.Ε.Ι.) σύμφωνα με τον Νόμο 4485/2017 και το Άρθρο 16 παρ.5 του Ελληνικού Συντάγματος - που αυτά τα προγράμματα σπουδών των Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) αναγνωρίζονται πλήρως και αυτόματα, με ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση, με τα αντίστοιχα των Α.Ε.Ι. της Γερμανίας και των άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών. Επίσης, τα Προγράμματα Σπουδών όλων των κύκλων σπουδών είτε αυτά διοργανώθηκαν και αποκτήθηκαν σε αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, είτε σε άλλα Κλασσικά Πανεπιστήμια, είναι όλα Ισοδύναμα ή αλλιώς "Ισότιμα και Αντίστοιχα" αν είναι της ίδιας η πανομοιότυπης ειδικότητας και επιπέδου, ΔΕΝ υπάρχει καμία απολύτως διαφορά ή διάκριση σε τίποτα. Το μόνο που υπάρχει και που πάλι δεν έχει καμία απολύτως διακριτική σημασία στην αναγνωσιμότητα (ακαδημαϊκή και επαγγελματική) είναι ότι π.χ. στο Master του 7ου Επίπεδο D.Q.R./E.Q.F. υπάρχουν 2 είδη, δηλαδή, το ένα είναι πίο εφαρμοσμένο, δηλαδή αναγκαστικά υπάρχει και η εφαρμογή της Επιστήμης/Τεχνολογίας και το άλλο με λιγότερη εφαρμογή που συνήθως αυτό με την περισσότερη εφαρμογή υπάρχει +1 εξάμηνο πρακτικής εξάσκησης στην βιομηχανία επιπλέον από το άλλο το λιγότερο εφαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών 2ου Κύκλου. Όλα τα αναγνωρισμένα Bachelor 6ου επιπέδου D.Q.R./E.Q.F. στην Γερμανία είτε είναι 3-Χρονες οι σπουδές, είτε είναι 3,5 ή 4-Χρονες, όλα τα Bachelor 6ου επιπέδου D.Q.R./E.Q.F. είναι απολύτως Ισοδύναμα ή αλλιώς "Ισότιμα και Αντίστοιχα" αν είναι της ίδιας η πανομοιότυπης ειδικότητας και επιπέδου, δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά στην αναγνώριση και διαχείριση του τίτλου Bachelor 6ου επιπέδου D.Q.R./E.Q.F., όπως ακριβώς γίνεται και σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες (Πλην Ελλάδος μέχρι τώρα). Το άλλο που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι: Στην Γερμανία τα Κλασσικά Πανεπιστήμια είναι που διοργανώνουν τα προγράμματα σπουδών τρίτου κύκλου κυρίως και όχι τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, αν και διοργανώνουν σε συνεργασία τα δύο και τείνει να διοργανώνουν και τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών τα τελευταία χρόνια και αναγνωρίζονται κανονικά. Ο κύριος λόγος που δεν διοργανώνουν όλα αυτά τα Χρόνια αυτού του είδους τα Πανεπιστήμια (Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών) και σε αυτό ακριβώς έγκειται η διαφορά τους από τα Κλασσικά Πανεπιστήμια είναι ότι βγάζουν Αναγνωρισμένους κανονικά Επιστήμονες (Επαγγελματικά & Ακαδημαϊκά) που με την επιπλέον γνώση της Εφαρμογής του Επαγγέλματος τους και της Επιστήμης τους είναι απολύτως έτοιμοι για την Αγορά Εργασίας. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο κάποιοι που δεν θέλουν να ασχοληθούν απαραίτητα τόσο πολύ με την εξειδικευμένη έρευνα (διδακτορικά) για να γίνουν επαγγελματίες ερευνητές ή ως Καθηγητές/Ερευνητές σε διάφορα Πανεπιστήμια, προτιμούν να φοιτήσουν στα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών της Γερμανίας. Προσοχή: Δεν είναι σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης τα Πανεπιστήμια αυτού του ιδίου Ακαδημαϊκού Τύπου με τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών της Γερμανίας σε κάποιες άλλες χώρες είναι ειδικού σκοπού και ίσως υποδεέστερα σε Ακαδημαϊκή Μόρφωση, της Γερμανίας ΌΧΙ ΔΕΝ είναι υποδεέστερα. Βασικά τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών της Γερμανίας έχουν την ίδια ακριβώς δυνατότητα με τα Τεχνολογικά/Τεχνικά Πανεπιστήμια της Γερμανίας, πλην της διαφοράς ότι δεν διοργανώνουν τόσο πολύ τα προγράμματα σπουδών Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικά). Το παράξενο και άδικο είναι ότι στην Γερμανία είμαι Πλήρως Αναγνωρισμένος (Επαγγελματικά και Ακαδημαϊκά) και το Πτυχίο μου (Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.)) αξίζει το ίδιο ακριβώς με του εγχώριου Γερμανού Πτυχιούχου ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ από τα Κλασσικά Πανεπιστήμια ή τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών, μετά ακριβώς από αξιολόγηση (σχεδόν αυτόματα έγινε) με τον επίσημο Τίτλο του ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός. Στην Ελλάδα που πήρα το Πτυχίο μου (το Πτυχίο Α.Ε.Ι. (Τ.Ε.Ι.)), αξίζει όσο ένα σχεδόν απλό χαρτί…Δυστυχώς… Επιπροσθέτως, θα ήθελα να διευκρινίσω λίγο προς αυτούς που δεν γνωρίζουν: είναι ότι, το «ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ» της Ελληνικής Δημοκρατίας, δεν αφήνει τα οποιαδήποτε περιθώρια για ίσως παρερμηνείες για το 6ο Επίπεδο του N.Q.F./E.Q.F. Ελλάδος, δηλαδή ότι, ακριβώς το Bachelor, δηλαδή το: «Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης» των Α.Ε.Ι. Ελλάδος (Πανεπιστήμιο/Τ.Ε.Ι. και φορείς ανώτατης εκπαίδευσης), που είναι το ένα και το μόνο αδιαχώριστο «ΚΟΙΝΟ ΠΡΟΣΟΝ» (Common Qualification), δηλαδή, το ίδιο και με την ίδια φύση, δύναμη, όταν ακριβώς το προσόν «ΚΟΙΝΟ ΠΡΟΣΟΝ» είναι της ίδιας ειδίκευσης και του ιδίου ακριβώς 6ου Επιπέδου του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (1997 I.S.C.E.D.: 5A και 2011 I.S.C.E.D.: 645) της Ελλάδος, που τα Ιδρύματα που αποδίδουν αυτόν τον τίτλο, το Bachelor δηλαδή «Πτυχίο Ανώτατης Εκπαίδευσης» των Α.Ε.Ι. Ελλάδος είναι τα Πανεπιστήμιο/Τ.Ε.Ι. και φορείς ανώτατης εκπαίδευσης που είναι όλα Πανεπιστήμια (Πανεπιστημιακά Ιδρύματα), το λέει ακριβώς μέσα σε διάφορα σημεία ξεκάθαρα η «ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ». Οι ΠΡΟΔΙΑΦΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ και μόνον Τύπου Πτυχίου και ο ΦΟΡΈΑΣ ΑΠΟΝΟΜΉΣ είναι τα Πανεπιστήμια που στην ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΉ του ΕΝΟΣ και μόνο Τύπου Προσόντος γράφει τα εξείς λόγια: (Τα Πανεπιστήμια Τ.Ε.Ι. και φορείς ανώτατης εκπαίδευσης, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία.). Links: 1. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Diplom-FH_8.html?nn=365830 2. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Bachelor-of-Engineering-B-Eng_8.html?nn=365830 3. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Bachelor-of-Science-B-Sc_8.html?nn=365830 4. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Bachelor-of-Arts-B-A_8.html?nn=365830 5. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Bachelor-of-Education-B-Ed_8.html?nn=365830 6. https://www.dqr.de/dqr/shareddocs/qualifikationen/de/Bachelor-of-Fine-Arts-B-F-A_8.html?nn=365830 7. https://nqf.gov.gr/en/index.php 8. https://nqf.gov.gr/ Σας ευχαριστούμε πολύ εκ των προτέρων για τις διορθώσεις των στρεβλώσεων που υπάρχουν στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Σύστημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδος και στις πίο πάνω τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν για να γίνει η Ελλάδα πιο δυνατή και προηγμένη Επιστημονικά/Τεχνολογικά/Πολιτιστικά/Κοινωνικά και Οικονομικά από τις υπόλοιπες χώρες. Σας ευχόμαστε τα καλύτερα!. Με εκτίμηση, Θεόδωρος Θεοδώρου