Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Ταγαράκης | 17 Ιουνίου 2022, 22:30
Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο κινείται σε πολλά σημεία του στην σωστή κατεύθυνση. Αναφορικά όμως με τα προβλεπόμενα προαπαιτούμενα για την εξέλιξη στη βαθμίδα του καθηγητή έχω, όπως και άλλοι συνάδελφοι, επιφυλάξεις για τους λόγους που αναλύονται παρακάτω. Η απαίτηση για μία ολοκληρωμένη διατριβή ως επιβλέπων και τρεις ως μέλος της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής αιφνιδιάζει πολλούς υπηρετούντες αναπληρωτές καθηγητές και αλλάζει πλήρως τον σχεδιασμό τους για εξέλιξη, καθώς απαιτεί αρκετά έτη προετοιμασίας. Υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν ήδη ολοκληρώσει μία, δύο ή και τρεις διατριβές, και διαθέτουν πλούσιο ποικίλο άλλο διδακτικό, ερευνητικό και κλινικό έργο και με τα ισχύοντα σήμερα θα ήταν έτοιμοι για εξέλιξη. Με την προτεινόμενη διάταξη αποκλείονται τελείως από την δυνατότητα εξέλιξης, καθότι για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί επιτυχώς μία διατριβή απαιτούνται αρκετά χρόνια. Οι συνάδελφοι αυτοί επίσης αδικούνται σε σχέση με προσφάτως εξελιχθέντες/εκλεγέντες στην βαθμίδα του τακτικού καθηγητή, οι οποίοι κατέλαβαν την θέση με πολύ λιγότερα προαπαιτούμενα. Αυτό που προτείνω είναι είτε να υπάρχει κάποια μεταβατική διάταξη, π.χ. ισχύς της για όσους συναδέλφους εκλέγονται ή διορίζονται από εδώ και πέρα στην βαθμίδα του αναπληρωτή καθηγητή είτε να ισχύει διαζευκτικά η διάταξη, π.χ. μία διατριβή ως επιβλέπων ή τρεις ως μέλος της τριμελούς συμβουλευτικής επιτροπής ή συμμετοχή σε διδασκαλία μεταπτυχιακών προγραμμάτων επί τρία έτη. Θεωρώ ότι μία τέτοια τροποποίηση θεραπεύει την αδικία και αναιρεί τον αιφνιδιασμό πολλών μελών ΔΕΠ στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και θα πρέπει να συμπεριληφθεί στον νέο νόμο.