Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 17 Ιουνίου 2022, 23:20
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Για περισσότερα από 37 χρόνια ο Συλλόγος μας στηρίζει τα κωφά -βαρήκοα παιδιά και τις οικογένειες τους.Στόχος μας είναι να αποκτήσουν προφορικό λόγο για να μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς, να επικοινωνήσουν με ακούοντες συγγενείς και φίλους , να σπουδάσουν, να μιλήσουν και να γράψουν στην μητρική τους γλώσσα που είναι η ελληνική. Υπάρχουν πάγια ζητήματα τα οποία δεν έχουν επιλυθεί όλα αυτά τα χρόνια και τα οποία έχουν ενταθεί εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης που βιώνουμε λόγω της πανδημίας του COVID-19. Έχουμε επανειλημμένα στείλει έγγραφα και προτάσεις στους αρμόδιους για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας ,χωρίς ,δυστυχώς,να έχουμε ανταπόκριση.Ευελπιστούμε ,όμως, μέσα από την ανοιχτή διαβούλευση ,να ακουστούν και να εισακουστούν τα προβλήματα αυτά ,ώστε να πάψουν να παραμένουν πληγές στη δύσκολη καθημερινότητα των κωφών- βαρήκοων.Σχετικά με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και την ισότιμη πρόσβαση στα ΑΕΙ παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία. Για τους φοιτητές με βαρηκοΐα ή κώφωση, η παρακολούθηση στα δια ζώσης μαθήματα είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε μεγάλες αίθουσες ή αμφιθέατρα, οι καθηγητές δεν χρησιμοποιούν μικρόφωνο και υπάρχει σοβαρό θέμα ακουστικής και κατά συνέπεια κατανόησης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κενά στην μαθησιακή διαδικασία. Δημιουργείται έτσι αίσθηση ανισότητας και μειονεξίας σε σχέση με τους υπόλοιπους φοιτητές. Η πανδημία του COVID-19 και η υποχρεωτική χρήση της μάσκας έφερε στην επιφάνεια μια άλλη σοβαρή δυσκολία. Τα παιδιά μας δυσκολεύτηκαν απίστευτα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, καθώς η ένταση της φωνής των εκπαιδευτικών είναι πιο χαμηλή,η χροιά αλλοιώνεται ,δεν μπορεί να υπάρξει καλή διάκριση των λέξεων και δεν μπορεί να γίνει η τόσο απαραίτητη χειλεανάγνωση καθώς τα χείλη καλύπτονται από τη μάσκα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι κωφοί-βαρήκοοι φοιτητές και φοιτήτριες να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία,να στρεσάρονται και να δημιουργούνται σοβαρά θέματα στην απόδοσή τους.Αν θέλουμε να συζητάμε για ισότιμη πρόσβαση και ισότιμες ευκαιρίες οφείλουμε να λάβουμε υπόψη όλα αυτά.Παρακάτω αναφέρουμε κάποιες προτάσεις ,που θεωρούμε ότι μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση και είναι εφικτό να υλοποιηθούν. • Η χρήση υπότιτλων (speech to text) είναι απαραίτητη προκειμένου ο λόγος των καθηγητών να αποτυπώνεται άμεσα στην οθόνη. Αυτό θα διευκολύνει τόσο τους κωφούς-βαρήκοους φοιτητές όσο και τους ακούοντες φοιτητές .Η τεχνολογία είναι σύμμαχος στα χρόνια μας .Υπάρχουν μηχανήματα με σύγχρονα προγράμματα τα οποία μετατρέπουν τη φωνή σε κείμενο και τα οποία μπορούν να αγοραστούν από τα Πανεπιστήμια . • Είναι απαραίτητο να γίνεται ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των κωφών-βαρήκοων φοιτητών έτσι ώστε να προσαρμόζεται αντίστοιχα η διδασκαλία και ο τρόπος εξέτασης και να υπάρχει ευελιξία και κατανόηση.Να υπάρχει η στοιχειώδης ενημέρωση ότι τα ακουστικά δεν είναι μέσο υποκλοπής και αντιγραφής.Τα παιδιά μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σχολής ,καταβάλλοντας ωστόσο υπερδιπλάσια προσπάθεια. • Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η παροχή γραπτού υλικού και σημειώσεων των διαλέξεων, έτσι ώστε να καλύπτονται όσα κενά δημιουργούνται από τις προαναφερόμενες δυσκολίες. Επιπρόσθετα, να δίνονται γραπτά οι απαντήσεις των ασκήσεων, γιατί τις περισσότερες φορές εξηγούνται προφορικά και δεν γίνονται κατανοητές. •Η καταγραφή των διαλέξεων είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς υπάρχει δυνατότητα επανάληψης παρακολούθησης της διάλεξης κάτι που θα λειτουργήσει επικουρικά.Σε σχολές που υπάρχει αυτή η δυνατότητα οι φοιτητές-τριες έχουν βοηθηθεί πάρα πολύ! Σε ότι αφορά στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι από τη φετινή χρονιά η διαδικασία ολοκληρώνεται πολύ νωρίτερα, καθώς στο παρελθόν υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση στη έκδοση των αποτελεσμάτων και πολλές φορές χανόταν το ακαδημαϊκό εξάμηνο.Αυτό ήταν ένα αίτημα πολλών χρόνων που χαιρόμαστε που ικανοποιήθηκε.Πιστεύουμε να είναι η αρχή για την ικανοποίηση και των παραπάνω ζητημάτων αν θέλουμε να μιλάμε για ισοτιμία και ίσα δικαιώματα. Η κώφωση είναι μια φαινομενικά αφανής αναπηρία αλλά έχει πολύ σοβαρές συνέπειες για το άτομο και τη ζωή του. Οι κωφοί -βαρήκοοι έχουν ίσα δικαιώματα με κάθε άλλο πολίτη. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε πολλά περισσότερα τα οποία είναι δύσκολο να εξειδικευτούν σε αυτή τη συζήτηση. Ευελπιστούμε ότι η ανοιχτή διαβούλευση θα είναι εποικοδομητική και θα έχει ουσία και αποτέλεσμα και μία κατάληξη που θα οδηγήσει τελικά στην εύρεση λύσεων στα προβλήματα του κωφού-βαρήκοου ατόμου. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και επικοινωνία. Με εκτίμηση Για το ΔΣ Η Πρόεδρος Ελένη Σιαργκάνη Ο Γεν. Γραμματέας Γεώργιος Ξανθόπουλος