Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο Άρθρο 143 (παρ. 6γδ) ορίζονται ως απαραίτητα προσόντα για την εξέλιξη στη βαθμίδα του Καθηγητή α) η επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος καθηγητή, μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς και β) η συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς. Η διάταξη αυτή προβλέπεται να έχει αρκετά αρνητικά επακόλουθα, όπως: 1) Θα δημιουργήσει πίεση να «ολοκληρώνονται επιτυχώς» οι διδακτορικές διατριβές (τόσο από τους επιβλέποντες όσο και από τις 3μελείς επιτροπές) με αρνητική επίδραση στην ποιότητα των διατριβών. 2) Δημιουργεί ανάμεσα στα μέλη ΔΕΠ σχέσεις εξάρτησης (ανάγκη ένταξης σε 3μελείς επιτροπές). 3) Αδικεί μέλη ΔΕΠ των οποίων οι εξειδικεύσεις δεν αποτελούν δημοφιλή αντικείμενα διατριβών (π.χ. λόγω υψηλών απαιτήσεων των αντικειμένων). 4) Αδικεί μέλη ΔΕΠ που προγραμμάτιζαν την εξέλιξη τους με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο (όπου αρκεί 3ετής διδασκαλία σε ΠΜΣ). Για όσους δεν έχουν ήδη αναθέσει διδ. διατριβή, ανατρέπεται πλήρως ο προγραμματισμός τους καθώς η εξέλιξή τους θα καθυστερήσει το λιγότερο πέντε (στην πράξη πολύ περισσότερα) έτη. Προτείνεται να διατηρηθεί η σημερινή πρόβλεψη για διδασκαλία σε ΠΜΣ και τα παραπάνω προσόντα να προβλέπονται διαζευκτικά.