Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Χρυσάνθη Σαρδέλη | 18 Ιουνίου 2022, 10:23
Άρθρο 73 1. Τμήματα Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) δύνανται να οργανώνουν προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου προσανατολισμού εφαρμοσμένων επιστημών και τεχνολογίας, που έχουν ως στόχο την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων και την ανάπτυξη συστηματικών μεθοδολογιών με επαγγελματικό προσανατολισμό. Είναι τουλάχιστον ακατανόητο ενώ έχει προηγηθεί η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και η μείωση του αριθμού των φοιτητών των ΑΕΙ-ΤΕΙ με διάφορους τρόπους, να επιχειρείται η ίδρυση νέων τμημάτων Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνολογίας στα ΑΕΙ για την ικανοποίηση της πολύ υπαρκτής ανάγκης για παροχή τέτοιου είδους εκπαίδευσης. Το οξύμωρο είναι ότι η απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ από τους απόφοιτους τέτοιων προγραμμάτων σπουδών (διότι τέτοιο θα είναι) θα δημιουργεί ένα επιπλέον πρόβλημα τόσο με τα επαγγελματικά δικαιώματα που δεν καθορίζονται από το παρόν σχέδιο νόμου, όσο και με την αντίληψη του/της αποφοίτου αναφορικά με το τι έχει σπουδάσει και το που τοποθετεί την επαγγελματική του/της κατάσταση στην ιεραρχία μίας υπηρεσίας/επιχείρησης, κλπ. Επιπλέον η λειτουργία τέτοιων προγραμμάτων απαιτεί την ολοκληρωτική αλλαγή του τρόπου και της δομής λειτουργίας των υπαρχόντων ΑΕΙ/πρώην ΤΕΙ και την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, γεγονότα που θα επιβαρύνουν σημαντικά τους προϋπολογισμούς των ιδρυμάτων και θα δημιουργήσουν σημαντική διοικητική επιβάρυνση η οποία προφανώς και δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν αυτή τη στιγμή.