Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Κουλιεράκης Γιώργος | 18 Ιουνίου 2022, 10:23
Άρθρο 21, παρ. 7 & άρθρο 38 Η αυτοδυναμία ενός Τμήματος πρέπει να σχετίζεται με τον αριθμό των υπηρετούντων μελών ΔΕΠ και όχι με τον αριθμό των εγγεγραμμένων φοιτητών σε κάποιο πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου. Υπάρχουν Τμήματα που υπερκαλύπτουν την προϋπόθεση των υπηρετούντων 8 μελών ΔΕΠ και έχουν εγγεγραμμένους φοιτητές σε προγράμματα δεύτερου και τρίτου κύκλου σπουδών. .............................. Άρθρο 88, παρ. 2 Πρέπει να οριστεί μεταβατική διάταξη που να προβλέπει ότι τα Τμήματα που δεν παρέχουν προς το παρόν προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου, να μπορούν να παρέχουν προγράμματα σπουδών δεύτερου και τρίτου κύκλου, ως την έναρξη του προγράμματος πρώτου κύκλου σπουδών. ............................... Άρθρο 140, παρ. 3, 4 Η κατάργηση της δυνατότητας των Επίκουρων καθηγητών να μονιμοποιηθούν στην βαθμίδα, πριν ζητήσουν την εξέλιξή τους αφαιρεί από νέους επιστήμονες το κίνητρο να επενδύσουν στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Αυτό, σε συνδυασμό με την πρόβλεψη για απασχόλησή τους σε χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης μετά από αρνητική κρίση προσβάλλει το έργο και την προσωπικότητα ενός επιστήμονα (πολλές φορές εγνωσμένου κύρους από το εξωτερικό) και καθιστά το ελληνικό πανεπιστήμιο απροσπέλαστο. Πρέπει να διατηρηθούν οι ισχύουσες διατάξεις για την βαθμίδα του Επίκουρου καθηγητή. ................................ Άρθρο 143, παρ. 3, 6 Η συνεισφορά του μέλους ΔΕΠ που κρίνεται για εξέλιξη ή εκλογή «…στην αξιοποίηση της γνώσης και στη μεταφορά τεχνολογίας, όπως αυτή αποτιμάται μέσω διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που έχει κατοχυρώσει, τη συμμετοχή στην εξαγωγή ερευνητικών αποτελεσμάτων που έχουν αποτελέσει αντικείμενο ίδρυσης εταιρειών τεχνοβλαστού (spin off)» δεν βρίσκει εφαρμογή στα μέλη ΔΕΠ από τις ανθρωπιστικές, κοινωνικές επιστήμες και στις επιστήμες του πολιτισμού. Προτείνεται η χρήση διαζευκτικού στο εν λόγω κριτήριο. .................................. Άρθρο 146, παρ. 3 Δεν είναι κατανοητό για ποιο λόγο αποκλείεται η συμμετοχή στα εκλεκτορικά σώματα μελών ΔΕΠ τα οποία δεν έχουν κριθεί τουλάχιστον μία (1) φορά για την εξέλιξή τους σε θέση ανώτερης βαθμίδας, δηλ. έχουν εκλεγεί κατευθείαν στη βαθμίδα που κατέχουν. Προτείνεται η απαλοιφή αυτού του περιορισμού. ................................... Άρθρο 153, παρ. 1 Το κριτήριο ε) (στο Τμήμα προέλευσης υπηρετεί κατ’ ελάχιστον ένα (1) μέλος Δ.Ε.Π. με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο με αυτό του αιτούντος τη μετακίνηση) δημιουργεί αντικίνητρο για την μετακίνηση των μελών ΔΕΠ και κατά συνέπεια, την ενίσχυση των περιφερειακών ΑΕΙ. Είναι εξαιρετικά απίθανο σε Τμήματα των ΑΕΙ της Αθήνα και της Θεσσαλονίκης, πολύ δε περισσότερο των περιφερειακών ΑΕΙ να βρεθούν τουλάχιστον δύο μέλη ΔΕΠ με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο. Προτείνεται η απαλοιφή του συγκεκριμένου κριτηρίου. ................................... Άρθρο 155, παρ. 2α Ο αριθμός των κατ’ ελάχιστον ωρών διδασκαλίας ανά εβδομάδα (6) από τα μέλη ΔΕΠ πρέπει να περιλαμβάνει και τη διδασκαλία σε προγράμματα σπουδών δεύτερου κύκλου, έστω και σε κάποια αναλογία (π.χ. 2/3 σε προπτυχιακά και 1/3 σε μεταπτυχιακά). Διαφορετικά, δεν θα υπάρχει κίνητρο συμμετοχής των μελών ΔΕΠ σε μη αμειβόμενα ΠΜΣ, ενώ επιβραβεύεται το κίνητρό τους να συμμετάσχουν σε αμειβόμενα ΠΜΣ μόνο για έξτρα αμοιβή.