Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΑ.Δ.Α. | 18 Ιουνίου 2022, 11:48
Ψήφισμα Γενικής Συνέλευσης (17.06.2022) Η Γ.Σ. του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αφού εξέτασε το σχέδιο νόμου «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» και έλαβε υπόψη του τις σχετικές θέσεις της Συγκλήτου του ΠΑ.Δ.Α. και του Ε.Σ.Δ.Ε.Π. ΠΑ.Δ.Α., αποφασίζει ομόφωνα: • Για την κάλυψη όλου του φάσματος της λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης, την οποία επιχειρεί το παρόν σ/ν, απαιτείται ευρεία διαβούλευση με ουσιαστικό διάλογο και συμμετοχή όλης της ακαδημαϊκής κοινότητας, πράγμα που δεν μπορεί να γίνει στα ασφυκτικά χρονικά όρια που έχουν τεθεί. • Με το υπό διαβούλευση σ/ν δημιουργούνται συνθήκες που δεν ενισχύουν τον δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (δημόσια χρηματοδότηση, ενίσχυση της στελέχωσης, ειδικά με νέα μέλη ΔΕΠ, αλλά και ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικό προσωπικό). • Πλήττονται οι συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες όσον αφορά στην εκλογή των Οργάνων Διοίκησης των πανεπιστημίων, αφού καταργείται η άμεση καθολική συμμετοχή όλων των κατηγοριών του προσωπικού, ειδικότερα όσον αφορά στην επιλογή του Πρύτανη, των Αντιπρυτάνεων και των Κοσμητόρων. Επίσης, υπερ-συγκεντρώνονται αρμοδιότητες και εξουσίες στον Πρύτανη και το Συμβούλιο Διοίκησης. • Δεν προάγεται το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, ειδικότερα σε θέματα που αφορούν τη διάρθρωσή τους σε Σχολές και Τμήματα, αφού, με Προεδρικό Διάταγμα, χωρίς απαραίτητα τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου, αυτά μπορούν να ιδρύονται, συγχωνεύονται και καταργούνται. Καταγράφονται επίσης υπερ-ρυθμίσεις σε ακαδημαϊκά θέματα που εμπίπτουν στον Εσωτερικό Κανονισμό. • Είμαστε εντελώς αντίθετοι με την κατάργηση της δυνατότητας μονιμοποίησης των Επίκουρων Καθηγητών. Αυτή τη στιγμή, το ζητούμενο είναι η προσέλκυση μελών ΔΕΠ νέων σε ηλικία και με σύγχρονες γνώσεις, με προοπτική και κίνητρα καριέρας και με στόχο την επίτευξη του brain gain. Το σ/ν δεν το εξασφαλίζει. • Πλήττεται η αυτοδυναμία Τμημάτων με πολυάριθμα μέλη ΔΕΠ και πολυάριθμους φοιτητές β’ και γ’ κύκλου σπουδών, αλλά και μεγάλη ερευνητική δραστηριότητα, όπως – μεταξύ άλλων - το Τμήμα μας, απλώς γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η έγκριση από την ΕΘΑΑΕ του ήδη εγκριθέντος από την οικία Σύγκλητο και από διετίας υποβληθέντος Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών, ούτε προβλέπεται κάποια μεταβατική διάταξη προς τούτο. Η αυτοδυναμία ενός Τμήματος πρέπει να σχετίζεται με τον αριθμό των υπηρετούντων μελών ΔΕΠ και όχι με τον αριθμό των φοιτούντων, ο οποίος α) ποικίλλει από έτος σε έτος λόγω της Ε.Β.Ε. (ο προκύπτων αριθμός ούτως ή άλλως προβλέπεται να λαμβάνεται υπόψη στη διαδικασία ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάργησης, μετονομασίας της μονάδας), β) θα ποικίλλει ακόμη περισσότερο λόγω των διπλών και δευτερεύουσας κατεύθυνσης προγραμμάτων σπουδών και της εσωτερικής κινητικότητας. • Η κάλυψη της απαίτησης των 6 ωρών διδασκαλίας αποκλειστικά σε προγράμματα σπουδών α’ κύκλου διακυβεύει τη βιωσιμότητα των ΠΜΣ τα οποία παρέχονται δωρεάν. Η Γ.Σ. του Τμήματος Πολιτικών Δημόσιας Υγείας ζητά να πραγματοποιηθεί διεξοδική και εντατική διαβούλευση για κάθε κεφάλαιο και για κάθε άρθρο του προτεινόμενου Νομοσχεδίου σε εύλογο χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να διαμορφωθεί ένα νομοσχέδιο το οποίο θα μπορέσει να αποτελέσει σημείο καμπής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.