• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα Παπαστάθη' | 18 Ιουνίου 2022, 15:55

    Άρθρο 164 Για τις ειδικότερες αλλαγές που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο των μελών ΕΔΙΠ, οι γενικές παρατηρήσεις της Γ.Σ. του Συλλόγου ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων συνοψίζονται στο ότι το σχέδιο νόμου επιχειρεί να εξειδικεύσει τα «καθήκοντα» του κλάδου, αφαιρώντας και καταργώντας κατοχυρωμένα δικαιώματα. Το νομοσχέδιο αλλοιώνει και τροποποιεί κατά πολύ το θεσμικό, διδακτικό και ερευνητικό ρόλο των μελών ΕΔΙΠ στα ελληνικά ΑΕΙ, μη λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική του κλάδου (ερευνητική και διδακτική), έτσι όπως αποτυπώνεται στις διεθνείς αξιολογήσεις. Εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος για τον σκοπό που εξυπηρετείται με την υποβάθμιση του ρόλου μιας συγκεκριμένης κατηγορίας διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, τη στιγμή που καθίσταται αναγκαία και απαραίτητη η σύμπλευση όλων καθώς και η αξιοποίηση της δυναμικής του συνόλου των διδασκόντων προκειμένου για την επίτευξη των στόχων του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου. Ειδικότερα: 1. Στο άρθρο 164 παρ.1 δεν έχει συμπεριληφθεί η δυνατότητα ανάθεσης αυτοδύναμου διδακτικού έργου όπως ίσχυε στον 4009/11 και έχει προβλεφθεί για την κατηγορία ΕΕΠ. 2. Στο άρθρο 164 παρ. 2 «Τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις», στο (β) δεν έχει συμπεριληφθεί το όριο των διδακτικών ωρών καθώς και η δυνατότητα ερευνητικού έργου, όπως ίσχυε στη διάταξη 11α άρθρο 27 του ν 4386/2016 « …και να παρέχουν κάθε μορφής διδακτικό έργο με αριθμό διδακτικών ωρών ανάλογο με αυτό των μελών ΔΕΠ, καθώς και κάθε μορφής επιστημονικό−ερευνητικό έργο». Αυτό θα δημιουργήσει περισσότερο ασάφεια ως προς την κατανομή του διδακτικού έργου και το μέγιστο των ωρών διδασκαλίας που αποδίδει το ΕΔΙΠ σε ένα ήδη επιβαρυμένο υπερωριακά εκπαιδευτικό πρόγραμμα μιας και η εργαστηριακή διδασκαλία από τη φύση της έχει υψηλό δείκτη δυσκολίας. Επομένως, θα πρέπει να προστεθεί στο τέλος της (β) να διεξάγουν το διδακτικό και εργαστηριακό έργο που τους ανατίθεται από τη Συνέλευση του Τμήματος, «κατά αντιστοιχία των διδακτικών ωρών των μελών ΔΕΠ, καθώς και κάθε μορφής επιστημονικό−ερευνητικό έργο». 3. Στο άρθρο 164 παρ. 2δ. Η διάταξη για τις επιτηρήσεις όπως είναι διατυπωμένη καλεί τον κλάδο μας να ασκήσει αποκλειστικά τις επιτηρήσεις των μαθημάτων του Τμήματος, μια διάταξη που δεν λαμβάνει υπόψη τη δυσανάλογη αντιστοιχία των εξεταζόμενων μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε σχέση με το προσωπικό και τις ανάγκες του, ενώ δεν υπήρχε σε προηγούμενη διάταξη. Στους Εσωτερικούς Κανονισμούς υπήρχε η αναφορά: «….που υπηρετούν στα οικεία προς το γνωστικό τους αντικείμενο μαθήματα, και δεύτερου κύκλου στα οποία συμμετέχουν», η οποία θεωρούμε ότι θα πρέπει να προστεθεί στη διάταξη ήτοι: (δ) να συμμετέχουν στην επιτήρηση των εξετάσεων των προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου στο Τμήμα που υπηρετούν στα οικεία προς το γνωστικό τους αντικείμενο μαθήματα, και δεύτερου κύκλου στα οποία συμμετέχουν. 4. Στο άρθρο 164 παρ. 2ε. Η διάταξη για το «….διοικητικό έργο εν γένει σε συνδυασμό με τα καθήκοντα που καθορίζονται από τον εσωτερικό κανονισμό του Ιδρύματος…» δημιουργεί ασάφεια ως προς το παρεχόμενο θερμικά έργο των μελών ΕΔΙΠ. Διοικητικό έργο ασκούν τα μέλη Διοικητικού προσωπικού, τα οποία έχουν διαφορετικό έργο, υποχρεώσεις και πλεονεκτήματα. Επομένως, η παράγραφος αυτή θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: ε) να συμμετέχουν σε συλλογικά όργανα και Επιτροπές του Α.Ε.Ι. καθώς και να παρέχουν διοικητικό έργο αντίστοιχο με αυτό των ΔΕΠ στο Τμήμα που υπηρετούν. 5. Στο άρθρο 164 παρ. 3 α η διατύπωση: «υπό την προϋπόθεση ότι εκπληρώνουν τα εκπαιδευτικά και λοιπά καθήκοντα, όπως αυτά ορίζονται στον παρόντα και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Α.Ε.Ι.,» θα πρέπει να αντικατασταθεί με την διατύπωση «το οποίο δεν παρεμποδίζει τα διδακτικά τους καθήκοντα», όπως προβλέπεται στην παρ. β΄ του άρθρου 164 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, καθώς τα μέλη ΕΔΙΠ είναι εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό. 6. Στο άρθρο 164 παρ. 5: «Ως ελάχιστα προσόντα που απαιτούνται για τον διορισμό σε θέσεις μελών Ε.ΔΙ.Π. είναι η κατοχή πτυχίου Α.Ε.Ι και μεταπτυχιακού τίτλου». Πρόκειται για διάταξη ετεροχρονισμένη και μάλλον από λάθος προστέθηκε σε σχέση με το ακριβέστερο που είναι η κατοχή διδακτορικού τίτλου. Υπενθυμίζουμε πως τα βασικά προσόντα για μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπως ισχύουν και για το παρόν σχέδιο νόμου, είναι η κατοχή διδακτορικού τίτλου, καθώς και δύο χρόνια μεταδιδακτορικής ερευνητικής ή/και διδακτικής προϋπηρεσίας, όπως και ερευνητικό-συγγραφικό έργο. Εκ μέρους του Δ.Σ. του ΣΕΔΙΠ Π.Ι.