Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά2ο πεδίο διαβούλευσης: Αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με (α) την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, (β) την αποτελεσματικότητά τους, (γ) το κόστος και (δ) τις προοπτικές κοινωνικο-οικονομικής ένταξης των νέων γενιών ελληνικής καταγωγής στις συνθήκες της παγκοσμιοποίησηςΣχόλιο του χρήστη ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΥΤΤΑ | 29 Ιανουαρίου 2011, 15:46
Επειδή ο μέχρι τώρα σχεδιασμός έχει αποδειχτεί αναποτελεσματικός κάνω την ΠΡΟΤΑΣΗ να χρησιμοποιούνται οι υποδομές της χώρας υποδοχής καιτα ελληνικά να διδάσκονται ως ενταγμένο μάθημα. Ετσι το ελληνικό υπουργείο παιδείας θα συνεργαστεί με το αντίστοιχο της χώρας υποδοχής καιθα ανακουφιστεί από το οικονομικό βάρος ενώ οι μαθητές θα μαθαίνουν καλά τη γλώσσα της χώρας φιλοξενίας,την ελληνική και άλλες μια-δυο γλώσσες. Τα μαθήματα του απογεύματος της Τετάρτης και του πρωϊνού του Σαββάτου και μόνο για το γεγονός ότι αφαιρούν χρόνο από το χρόνο ξεκούρασης των μαθητών είναι αναποτελεσματικά, δαπανηρά και όχι ιδιαιτέρως αγαπητά. Βέβαια,για να γίνει αυτό απαιτείται ο έλεγχος και ο εξορθολογισμός των αποσπάσεων στο εξωτερικό. Απαιτείται η χρησιμοποίηση και ομογενών με τα κατάλληλα εφόδια για τη διδασκαλία των ελληνικών και η χρησιμοποίηση εκπαιδευτικών της χώρας υποδοχής για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών -η επαγγελματική αποκατάσταση είναι και ένα σοβαρό κίνητρο για την εκμάθηση και διάδοση της ελληνικής. Επίσης, πρέπει να προωθούνται τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας για τους ενήλικους -αντί συμβολικών διδάκτρων και όχι δωρεάν- στις έδρες των ελληνικών κοινοτήτων -υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού- με έδρα στην πρωτεύουσα της χώρας φιλοξενίας. ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΥΤΤΑ, Φιλόλογος,Βρυξέλλες