• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ. Ζωη ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗ' | 18 Ιουνίου 2022, 20:09

    Το 400 σελίδων και 345 άρθρων σ/ν του ΥΠΑΙΘ χαρακτηρίζεται, κατ’ επίφαση, από αριστεία, αξιοκρατία και εξωστρέφεια. Στην πραγματικότητα, βρίσκεται σε απόλυτη αντίθεση με αυτό που υποδεικνύει η διεθνής, μακροχρόνια, επιτυχημένη πρακτική και εμπειρία. Το συγκεκριμένο σ/ν ακολουθώντας την ίδια απαξιωτική πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης προς τα απο μακρόν θεσμοθετημένα και πολλαπλώς αξιολογημένα ΕΚ της ΓΓΕΤ νομοθέτει τη δημιουργία Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων (ΠΕΚ) στα ΑΕΙ, συνεχίζει και εδραιώνει τη λειτουργία τους μετονομάζοντάς τα σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Έρευνας και Καινοτομίας (ΠΑ.Κ.Ε.Κ.), αγνοεί εντελώς την ύπαρξη των υπαρχόντων Ερευνητικών Κέντρων και αποδομεί πλήρως τον επιθυμητό και εντελώς απαραίτητο για τη χώρα Ενιαίο Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας. Ήδη μάλιστα από το Άρθρο 3 παρ. ζ) του υπό διαβούλευση σ/ν σαφώς υπονοείται ότι η δημιουργία του «παράλληλου» ερευνητικού συστήματος μέσω των ΠΑ.Κ.Ε.Κ. σκοπό έχει τη διαμόρφωση του ΕΧΑΕΕΤ εντός των ΑΕΙ με πλήρη αγνόηση των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας και του έργου που επιτελείται σε αυτά, και, πλέον, αφού θα έχει επιτευχθεί ο κακώς εννοούμενος ενιαίος χώρος στη χώρα μας, αποστολή των ΑΕΙ θα είναι η συμβολή στην οικοδόμηση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας!!! Το «παράλληλο» ερευνητικό σύστημα, που δημιουργείται και χρηματοδοτείται με ειδικούς κανόνες, οι ερευνητές επί θητεία, που θα υπηρετούν στα ΠΑ.Κ.Ε.Κ., η απαγόρευση στη συμμετοχή των Ερευνητών και όλων όσων έχουν τα απαραίτητα προσόντα σε διαδικασίες των ΑΕΙ, όπως π.χ. στις προκηρύξεις εξελίξεων των μελών ΔΕΠ, «τα τείχη που υψώθηκαν» στα ΠΜΣ για τους Ερευνητές και τα ΕΚ (με ιδιαίτερη αναφορά σε ό,τι αφορά στην επίβλεψη διδακτορικών διατριβών) οδηγούν την ΑΕ&Ε σε τρομερή οπισθοδρόμηση και σε καταστάσεις που υπήρχαν πολύ πριν την ψήφιση του Ν. 4009/2011. Μέσω των Συλλογικών μας οργάνων εχουμε ήδη δημοσιοποιήσει τις θέσεις και τις προτάσεις της για τον βέλτιστο σχεδιασμό και την υλοποίηση εθνικής ερευνητικής πολιτικής, την αποδοτική και παραγωγική διακυβέρνηση της έρευνας και τεχνολογίας, όπως και τη διασύνδεσή τους αφενός με την Ανώτατη Εκπαίδευση, αφετέρου με την καινοτομία και την οικονομία, αλλά, φευ, εις ώτα μή ακουόντων!! Το προτεινόμενο αυτό «παράλληλο» ερευνητικό σύστημα, εφόσον νομοθετηθεί, θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο ενός δυσμενούς πλαισίου χρηματοδότησης για την έρευνα, με το νέο ΕΣΠΑ να προβλέπει σημαντικά μειωμένη χρηματοδότηση για την έρευνα, με το ΕΛΙΔΕΚ χωρίς εξασφαλισμένη και ενισχυμένη χρηματοδότηση (όπως θα έπρεπε) και με τους τακτικούς προϋπολογισμούς των ΕΚ και των ΑΕΙ καθηλωμένους στα επίπεδα του 2018. Στη βάση των προαναφερθέντων προσυπογράφουμε τις επισημάνσεις και τις προτάσεις των Συλλογικών μα οργάνων ΕΕΕ και ΣΕΔ επί του υπό διαβούλευση σ/ν.