Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 306-324)Σχόλιο του χρήστη Β ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ | 18 Ιουνίου 2022, 22:26
Οι αλλαγές που προβλέπει το Νομοσχέδιο σχετικά με τη Μαθητεία θα οδηγήσει σε κατάρρευση του θεσμού γιατί οι εκπαιδευτικοί που την στήριξαν μέχρι σήμερα θα την εγκαταλείψουν με αποτέλεσμα να τορπιλίζονται εκ των έσω τα θεμέλιά της. Η Μαθητεία δεν μπορεί να γίνει με αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου και εκτός λειτουργίας του ΕΠΑ.Λ. Το άρθρο 309 να τροποποιηθεί : Ο χρόνος πραγματοποίησης του εργαστηριακού μαθήματος, να πραγματοποιείται όπου είναι εφικτό εντός ωραρίου λειτουργίας των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.). Με ωράριο εκτός λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ, στα συγκροτήματα που έχουν Εσπερινά ΕΠΑ.Λ και ΔΙΕΚ θα υπάρχει επικάλυψη εργαστηρίων και θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στήριξαν τη μαθητεία από την αρχή. Δεν έχει τηρηθεί κανένα χρονοδιάγραμμα στη λειτουργία και τις εξετάσεις πιστοποίησης της μαθητείας τα τελευταία χρόνια, δεν έγιναν προσλήψεις αναπληρωτών στην ώρα τους ώστε να ελευθερωθούν τα ωράρια των εκπαιδευτικών που ασχολήθηκαν με την δημιουργία των τμημάτων και των θέσεων της μαθητείας, με αποτέλεσμα την απαξίωση του θεσμού, πρώτα από τους ιδιώτες που γύρισαν την πλάτη, τους μαθητευόμενους που σταμάτησαν να ελπίζουν στην υλοποίηση της μαθητείας και στους εκπαιδευτικούς που είδαν τους κόπους τους να χάνονται. Τώρα το νομοσχέδιο ορίζει ότι οι διδάσκοντες στο εργαστηριακό μάθημα είναι εκπαιδευτικοί της Περιφέρειας, χωρίς να λέει ποιος θα ετοιμάσει τα τμήματα για να λειτουργήσουν. Οι διδάσκοντες στο εργαστηριακό μάθημα θα πρέπει να είναι κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο συγκεκριμένο ΕΠΑ.Λ – ΕΚ, στη συνέχεια σε όμορα ΕΠΑ.Λ-ΕΚ και μετά στη ΔΔΕ και την Περιφέρεια. Να υπάρχουν σαφή κριτήρια για μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που θα δηλώσουν επιθυμία. Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαριστεί το ύψος της ωρομισθίας η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από αυτή των ΔΙΕΚ. Δεν προβλέπει το άρθρο τις διαδικασίες, τα πρόσωπα και τις ώρες που θα εργαστούν για να ξεκινήσει η δημιουργία τμημάτων Μαθητείας (Εύρεση διαθέσιμων και δεσμευμένων θέσεων, εγγραφές μαθητευόμενων, έλεγχος και ανάρτηση δικαιολογητικών, μοριοδότηση, αντιστοίχιση θέσεων εργασίας, σύνταξη και έλεγχος των συμβάσεων). Από την 1η Σεπτεμβρίου, να υπάρχει έμμισθη ανάθεση του έργου του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ για την έγκαιρη οργάνωση και λειτουργία του με ταυτόχρονη μείωση της γραφειοκρατίας. Να προβλεφθούν θέσεις διοικητικού προσωπικού για τη γραμματειακή υποστήριξή της. Η Μαθητεία θα πρέπει να έχει μια συνέχεια και σταθερότητα. Θα πρέπει να υπάρχει κάλυψη της Μαθητείας με το αναγκαίο προσωπικό από μόνιμους εκπ/κούς και να υπάρχουν ξεκάθαροι και διακριτοί ρόλοι ανάμεσα στους Διευθυντές των ΕΠΑ.Λ και των Ε.Κ. Η εποπτεία της μαθητείας να αντιστοιχεί σε μείωση του διδακτικού ωραρίου με βάση τον αριθμό των μαθητευομένων που εποπτεύει ο κάθε διδάσκων εκπαιδευτικός και σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 13 ΦΕΚ 4531/τβ/1-10-21 και όχι να θεωρείται άσκηση εκπαιδευτικού έργου χωρίς ωράριο ή επ΄ αμοιβή.Ακόμα δεν έχουν καταβληθεί τα δέκα ευρώ (10,00 €) ανά μαθητευόμενο του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» και ανά επίσκεψη στον εργασιακό χώρο τα οποία προβλέπονται στο άρθρο 2 ΦΕΚ 473/8-2-2022. Να προβλέπεται δημιουργία τμημάτων Μαθητείας στα ΕΝΕΕΓΥ-Λ με αμιγώς αποφοίτους των ΕΝΕΕΓΥ-Λ. Να προβλέπεται δημιουργία τμημάτων Μαθητείας και στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. Τέλος να προβλέπεται παράλληλο μηχανογραφικό και για τη Μαθητεία όπως στα ΔΙΕΚ με θέσεις σε δημόσιους φορείς και όπου υπάρχει η δυνατότητα και σε ιδιώτες οι οποίοι θα δηλώνουν έγκαιρα την επιθυμία τους. Στο άρθρο 313 θα πρέπει να τονιστεί ότι το Προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης (ΠΠΠ) και η διαδικασία πιστοποίησης από τον ΕΟΠΠΕΠ θα γίνεται αποκλειστικά στα Εργαστηριακά Κέντρα. Να θεσμοθετηθεί η λειτουργία Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.). σε κάθε ΕΠΑ.Λ/ΕΚ το οποίο θα εποπτεύει και τη Μαθητεία. Επίσης στις περιπτώσεις των αναπληρωτών θα πρέπει να είναι πλήρους ωραρίου με ώρες για την εποπτεία και όχι μέγιστο ωράριο 7 ωρών καθώς κανένας αναπληρωτής δεν θα αποδέχεται την θέση και θα χάνεται χρόνος μεταξύ των φάσεων προσλήψεων αναπληρωτών. Στις μεταβατικές διατάξεις να προστεθούν: Δημιουργία Υφυπουργείου με αρμοδιότητα την Τεχνική Εκπαίδευση και Κατάρτιση Μετονομασία των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ σε Πειραματικά ΕΠΑ.Λ