Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 243/1./η)/3. [..] δεν απαιτείται η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου[..] Εαν οι συμβάσεις ιδιωτικού έργου ανανεώνονται επι σειρά ετών (ενώ παράλληλα ανανεώνεται και η σύμβαση εργασίας, χωρίς άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, στον ίδιο ή σε άλλον ΕΛΚΕ), αυτές μπορεί να νοηθούν ως μεταμφιεσμένες παράλληλες συμβάσεις εργασίας, παρακάμπτωντας έτσι την σχετική νομοθεσία που απαγορεύει/ρυθμίζει την παράλληλη σύναψη συμβάσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν υπάλληλοι ΙΔΟΧ πολλών ταχυτήτων (όσον αφορά το πλήθος των συμβάσεων έργου μαζί με την κύρια σύμβαση εργασίας και τις αποδοχές), και να δημιουργούνται κλειστές ομάδες προνομιούχων υπαλλήλων χωρίς αξιοκρατικά κριτήρια, εντός των ΕΛΚΕ. Επομένως είναι καλύτερο να προσλαμβάνονται νέα άτομα για να ασκήσουν το πρόσθετο ιδιωτικό έργο (σύμβαση έργου) παρά το ιδιωτικό αυτό έργο να το ‘μοιράζονται’ άτομα εντός. Άρθρο 244/2. [..] Η διατύπωση των προσκλήσεων γίνεται με τρόπο ώστε να αποκλείεται η στόχευση σε εξατομικευμένες περιπτώσεις [..] Δυστυχώς αυτό το άρθρο ευνοεί την πρόσληψη ατόμων με μη συναφή πτυχία και με διασυνδέσεις, διότι όταν στην πρόσκληση ενός ΕΛΚΕ αναφέρεται γενικόλογα ως απαιτούμενο προσόν μόνο πχ πτυχίο ΑΕΙ χωρίς ειδικότητα, έπειτα βλέπουμε να προσλαμβάνονται θεολόγοι και ψυχολόγοι και να συντάσουν ισολογισμούς. Οι υπάλληλοι που εργάζονται με σύμβαση εργασίας ή και σύμβαση έργου θα πρέπει σαφώς να έχουν συναφή πτυχία με τις αρμοδιότητές τους ή το έργο που τους ανατίθεται χωρίς φυσικά να γίνεται στόχευση. [..] Η μοριοδότηση της συνέντευξης κάθε υποψηφίου προκύπτει από τον μέσο όρο[..] Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση η συνέντευξη είναι ο ορισμός της εγγυημένης στοχευμένης πρόσληψης. Φανταστείτε για παράδειγμα ποιός θα προαχθεί στη συνέντευξη απο την Επιτροπή Αξιολόγησης ΕΛΚΕ˙ ένας που ήδη εργαζόταν ή εργάζεται σε ΕΛΚΕ και που γνωρίζει προσωπικά τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης ή ένας άγνωστος που πρώτη φορά κάνει αίτηση στον εκάστοτε ΕΛΚΕ; Άρθρο 247 [..] εφόσον το απαιτούν οι ανάγκες του έργου/προγράμματος και συναινεί το εν λόγω προσωπικό[..] Εδω το πρόβλημα είναι το πώς θα πιστοποιηθεί η ανάγκη για υπερωριακή απασχόληση, ποιός θα κρίνει ότι αυτή πράγματι απαιτείται και δεν είναι απλά μοίρασμα δώρων; Επίσης πως θα επαληθευτεί η υπερωρική απασχόληση, μήπως με το γνωστό σύστημα ωρομέτρησης (χτύπημα κάρτας), που είναι ευάλωτο σε περιπτώσεις κλειστών κύκλων υπαλλήλων; Μήπως ακόμη υποκρύπτεται η πραγματική ανάγκη για επιπλέον προσλήψεις νέων υπαλλήλων και προτιμάται ο διαμοιρασμός του πλεονάζοντος έργου στους ημετέρους; Πρόταση εξυγίανσης των ΕΛΚΕ οσον αφορά το πλήθος των συνάψεων συμβάσεων διοικητικής εργασίας και έργου – δημιουργία νέων θέσεων εργασίας – διαφάνεια - ικανοποίηση της πλειοψηφίας. 1) Θα πρέπει να γίνει και να γίνεται εφεξής, ιδανικά απο ανεξάρτητο φορέα, έλεγχος γνησιότητας των διπλωμάτων, πτυχίων, μεταπτυχιακών, τίτλων ξένων γλωσών όλων των ήδη εργαζόμενων συμβασιούχων των ΕΛΚΕ (με σύμβαση εργασίας και έργου), καθώς η πρόσληψή τους δεν ελέγχεται από το ΑΣΕΠ. Πολλές φορές η πρόσληψη κρίνεται περισσότερο απο τα επιπλέον προσόντα πχ. ξένη γλώσσα, μεταπτυχιακά. Αν απαιτείται συνέντευξη, αυτή να πραγματοποιείται απο ανεξέρτητη επιτροπή ή φορέα. 2) Όταν υπάλληλοι σε προγράμματα ή έργα των ΕΛΚΕ εκτός απο την σύμβαση εργασίας τους διατηρούν παράλληλα και συμβάσεις έργου στον ίδιο ΕΛΚΕ ή σε άλλον: α) Για όσους έχουν σύμβαση εργασίας να μην επιτρέπεται μελλοντικά καμία επιπλέον σύμβαση έργου. Αν ο εκάστοτε ΕΛΚΕ έχει ανάγκη απο προσωπικό λόγω δημιουργίας προγραμμάτων ή έργων, να προβεί στις απαραίτητες προσλήψεις (συμβάσεις εργασίας ή έργου) νέων εργαζομένων. β) Για όσους δεν εχουν σύμβαση εργασίας αλλά μόνο έργου, να επιτρέπεται να συνάπτουν μέχρι π.χ. δυο συμβάσεις έργου σε έναν ή σε δυο διαφορετικούς ΕΛΚΕ. γ) Να δημιουργηθεί ένας ανεξάρτητος φορέας στα πρότυπα του ΑΣΕΠ ή του ίδιου του ΑΣΕΠ που θα εποπτεύει την επιλογή προσωπικού με σύμβαση εργασίας και έργου στους ΕΛΚΕ των ΑΕΙ, και θα διαχειρίζεται τις προκηρύξεις θέσεων, τις προσλήψεις, τις συνεντεύξεις, τις υπερωρίες, τον έλεγχο γνησιότητας τίτλων σπουδών, τις ενστάσεις, τις καταγγελίες κτλ. Εκτίμηση πολιτικού κέρδους/κόστους: -Οι δυσαρεστημένοι προνομιούχοι υπάλληλοι ΕΛΚΕ θα είναι σίγουρα λιγότεροι, και δεν θα έχουν λόγο να αντιδράσουν, απο απο τους περισσότερους μη προνομιούχους που θα ικανοποιηθούν. -Εξαλειψη αισθήματος αδικίας απο την πλειοψηφία, λόγω ενός πελατειακού συστήματος που ευνοεί τα “δικά του παιδιά” και αίσθηση δικαίωσης – επικρότηση του κυβερνητικού εργου. Οι μη προνομιούχοι που είναι πλειοψηφία, θα δικαιωθούν και θα επιβραβεύσουν την πολιτική απόφαση εξυγίανσης. -Θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας διότι οι ΕΛΚΕ θα πρέπει να προσλάβουν καινούργιο προσωπικό για να στηρίξουν τα έργα ή τα προγράμματά τους, δηλαδή επιβράβευση της απόφασης εξυγίανσης απο την πλειοψηφία. -Σχετικά με την μη απαίτηση άδειας για άσκηση ιδιωτικού έργου (Άρθρο 243/1./η)/3.), αυτό είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί, γιατί είναι σχεδόν βέβαιο ότι μια μειοψηφία προνομιούχων υπαλλήλων στους ΕΛΚΕ θα μπορεί πλέον ανενόχλητη να επισυνάπτει συνεχώς και απεριόριστα επιπλέον συμβάσεις έργου, στερώντας ευκαιρίες απο νέους ανθρώπους που θέλουν να εργαστούν. Τα πανεπιστήμια μπορούν και πρέπει να γίνουν υπόδειγμα ως προς την ποιότητα των διαδικασιών και τη διαφάνεια, στις προσλήψεις των συμβασιούχων διοικητικών υπαλλήλων στους ΕΛΚΕ.