Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκκρεμείς αιτήσεις κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, οι εκκρεμείς αιτήσεις θα γυρίσουν πίσω στο αρχικό στάδιο, θα επιστραφούν τυχόν παράβολα συνεκτίμησης και θα κριθούν εκ’ νέου σύμφωνα με τον νέο νόμο. Ο κόσμος δεν είναι αρκετός να χωρέσει την αγανάκτηση και την απογοήτευση εκατοντάδων αποφοίτων της αλλοδαπής, που σπούδασαν σύμφωνα με τον προηγούμενο νόμο, μάζεψαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, κατέθεσαν τις αιτήσεις τους και η διαδικασία αναγνώρισης βρίσκετε ουσιαστικά στην μέση. Αυτό αποτελεί αφόρητη αδικία και κατά την κρίση πολλών φοιτητών και άρθρων στο διαδίκτυο πρέπει να αλλάξει για τους εξής λόγους: 1) Οι φοιτητές που κατέβαλαν ήδη την αίτηση τους είχαν ρωτήσει προτού προβούν στην διαδικασία και το να μην αναγνωρίζονται τώρα λόγο αλλαγής του τρόπου αναγνώρισης είναι επιεικώς απαράδεκτο. Πρέπει να τονιστεί ότι πολλές από τις εκκρεμείς αιτήσεις που θα αναγνωρίζονταν (λόγο συνεκτίμησης) ενώ μετά την ψήφιση όχι θα είχαν αναγνωριστεί αν ο ΔΟΑΤΑΠ εξέδιδε τις αποφάσεις εντός του προβλεπόμενου από την νομοθεσία χρόνου διεκπεραίωσης της αίτησης. Αυτό ίσως θα οδηγήσει πολλούς φοιτητές στην δικαιοσύνη. 2) Το να έχουν πάρει οι αιτήσεις ημερομηνία πληρότητας, να κριθούν οι αιτήσεις ως ένα σημείο με το παλαιό νομοθετικό πλαίσιο και μετά να γυρίσουν στο αρχικό στάδιο, επιτρέποντας στον ΔΟΑΤΑΠ να ζητήσει περεταίρω έγγραφα μόνο θα καθυστερήσει την πλειοψηφία των ήδη υποβληθέντων αιτήσεων. Αν αυτό προχωρήσει, θα σημαίνει επίσης ότι φοιτητές που έχουν ακριβώς τα ίδια πτυχία (από τα ίδια πανεπιστήμια την ίδια χρονιά) θα έχουν διαφορετικά αποτελέσματα απλά και μόνο επειδή η αίτηση τους τελείωσε νωρίτερα. 3) Το να έχε πληρωθεί ένα παράβολο συνεκτίμησης όπου μετά από συνεννόηση θα πρέπει να επιστραφεί (τουλάχιστον ένα μέρος του) στον φοιτητή, το μόνο που θα δημιουργήσει είναι περεταίρω γραφειοκρατία και ταλαιπωρία που κάλλιστα θα μπορούσε να αποφευχθεί. 4) Το να καταθέτετε άλλη αίτηση στο σύστημα του e-doatap από αυτή που θα ελέγχει δεν συνάδει με την ενημέρωση κατά την διάρκεια της αίτησης και με τον με ιστότοπο του e-doatap. Οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν, υποβλήθηκαν συμφώνα με τον νόμο 3328/2005 όπως αυτός βρισκόταν κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης στο σύστημα του e-doatap, στην υποενότητα νόμος 3328/2005 και την υποενότητα διαδικασία αναγνώρισης. Αυτές οι πληροφορίες ακόμα και σήμερα είναι αναρτημένες οδηγώντας σε παραπληροφόρηση. 5) Αν οι αιτήσεις ελεγχτούν με τον νόμο με τον οποίο κατατέθηκαν, τότε αποφεύγονται περιστατικά αδικιών. Σύμφωνα με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, αίτηση επανεξέτασης μπορεί να γίνει αν η νομοθεσία αλλάξει. Έτσι, αν κάποιος θεωρεί ότι ο καινούργιος νόμος τον ευνοεί, απλά κάνει αίτηση επανεξέτασης. Φυσικά το αντίθετο δεν γίνετε και έτσι οδηγούμαστε σε αδικίες. Πρόταση: Οι εκκρεμείς αιτήσεις να κριθούν σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε όταν υποβλήθηκαν αυτές οι αιτήσεις. Να δίνετε δυνατότητα επανεξέτασης ή διαγραφής προηγούμενης αίτησης αν ο φοιτητής αισθάνεται ότι θέλει να κριθεί αργότερα με τον νέο νομοθετικό πλαίσιο όπως συμβαίνει και τώρα. ευνοείτε για τον οποιοδήποτε λόγο. Είναι επιτακτική η ανάγκη μιας μεταβατικής περιόδου εφαρμογής της νέας νομοθεσίας. Μεγάλη μερίδα φοιτητών συγκέντρωσε έτη σπουδών και ελπίδων για επιστροφή στην χώρα, βασιζόμενοι στην συνεκτίμηση για αντιστοιχία πτυχίων με πενταετούς προγραμμάτων σπουδών. Οι διατάξεις πρέπει να είναι με βάση την αντικειμενική αξία και γνώση ενός φοιτητή και όχι με βάση ποια διαδικασία είναι ταχύτερη. Ευκαιρίες να συνεχιστούν οι σπουδές με αντισταθμιστικά μέτρα, θα πρέπει να δίνετε σε όλους τους φοιτητές σε περίπτωση μη ισοδυναμίας και αντιστοιχίας τίτλων.