Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΚΑΦΕΤΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 19 Ιουνίου 2022, 08:11
Αφορά: Ζήτημα εξίσωσης δικαιωμάτων επισκεπτών καθηγητών του εξωτερικού με καθηγητές Ελληνικών πανεπιστημίων που τελούν σε καθεστώς μη πλήρους απασχόλησης Ενώ ο προτεινόμενος νόμος δίνει το δικαίωμα σε επισκέπτες καθηγητές και επισκέπτες ερευνητές της αλλοδαπής να έχουν μισθό από ερευνητικά προγράμματα ή αντίστοιχες πηγές μέσω των ΕΛΚΕ (και ενώ προφανώς θα τελούν σε καθεστός μερικής απασχόλησης ή άδειας άνευ αποδοχών από τα ιδρύματά τους στο εξωτερικό), δεν διευκρινίζεται αν, αντίστοιχα, τα μέλη ΔΕΠ των ελληνικών πανεπιστημίων που τελούν σε καθεστώς μερικής απασχόλησης ή άδειας άνευ αποδοχών θα έχουν επίσης αυτό το δικαίωμα (δηλ. να αμοίβονται από προγράμματα μέσω του ΕΛΚΕ). Το μόνο που αναφέρεται είναι το πάγιο δικαίωμα των μελών ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης στο άρθρο 156 αλλά δεν διευκρινίζεται σχετικά για τα μέλη ΔΕΠ μερικής απασχόλησης. Αν αυτό προβλέπεται για τους καθηγητές του εξωτερικού, θα πρέπει να προβλέπεται και στους 'Ελληνες καθηγητές. Είναι ζήτημα ισονομίας. Το σκεπτικό είναι το εξής: μεγάλα ερευνητικά προγράμματα (π.χ, ERC, H2020 κλπ.) επιτρέπουν την μισθοδοσία των μελών ΔΕΠ με αρκετά ευνοικους όρους ώστε να επικεντρωθούν αποκλειστικά ή κυρίως σε έρευνα για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Επίσης, αντίστοιχα με το εξωτερικό, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αμιγώς ερευνητικές έδρες.