• Σχόλιο του χρήστη ''Αγγελος Αμδίτης' | 19 Ιουνίου 2022, 09:53

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΘ Στο άρθρο 267 παράγραφος 1 η λέξη "αποκλειστικά" όσο αφορά τις διατάξεις στις οποίες υπάγονται τα ΕΠΙ θα πρέπει να φύγει και να συμπληρωθεί η υπαγωγή των ΕΠΙ και στις διατάξεις διατάξεις του Ν. 4310/2014 ή άλλων αντίστοιχων όπως όλοι οι Ερευνητικοί φορείς. Θα πρέπει επίσης τα ΕΠΙ να μπουν στη λίστα των Ερευνητικών φορέων του άρθρου 2 του Ν. 4310/2014, για να αποφεύγεται κάθε φορά για κάθε νέα διάταξη, πρόγραμμα ή διαδικασία που αφορά Ερευνητικούς Φορείς να απαιτείται όπως σήμερα η ρητή αναφορά στα ΕΠΙ και οι λανθασμένες ερμηνείες διατάξεων από διάφορες υπηρεσίες και φορείς. Συνεπώς αναλογική εφαρμογή όλων των λειτουργικών, διαδικαστικών, διαχειριστικών διατάξεων και σε αυτά, όπως συμβαίνει σήμερα υπό το καθεστώς του Ν. 4485/2017. Η έννοια του ενιαίου χώρου της έρευνας και ανάγκη εμπέδωσης κι εφαρμογής του οδηγεί στην ανάγκη ρητής συμπερίληψης και των Ε.Π.Ι σε όσες διατάξεις ρυθμίζουν σχετικά με την έρευνα ζητήματα. Γενικά σε όλα τα άρθρα και τις διατάξεις του παρόντος Σχέδιου νόμου θα πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στους Ερευνητικούς Φορείς και στα ΕΠΙ. Άρθρο 269 παράγραφος 2: Τα μέλη του ΔΣ του ΕΠΙ εκλέγονται, δεν επιλέγονται και η εκλογή της επικυρώνεται από την αντίστοιχη Σύγκλητο, όπως συμβαίνει σε κάθε Ερευνητικό Φορέα (εκλογή ΔΣ). Ο περιορισμός της συμμετοχής των Ερευνητών στο ΔΣ σε ποσοστό 20% δεν είναι λειτουργικός και δημιουργεί και προβλήματα ερμηνείας όταν το 20% οδηγεί σε κλάσματα. Προτείνεται η συμμετοχή ενός Ερευνητή σε ΔΣ έως πενταμελούς σύνθεσης και 2 ερευνητών αν τα μέλη του ΔΣ είναι πάνω από 5. Θα πρέπει επίσης να προβλέπεται η διαδικασία εκλογής των Ερευνητών ίσως μέσω του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των ΕΠΙ. Η εκλογή τους θα πρέπει να επικυρώνεται από τη Σύγκλητο όπως και για τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ. Όπως προβλέπεται σωστά για τον Αναπληρωτή Διευθυντή και ο Διευθυντής του ΕΠΙ θα πρέπει να μπορεί να είναι Ερευνητής. Οι Ερευνητές των ΕΠΙ αποτελούν ένα από τους δύο βασικούς Πυλώνες του ΕΠΙ (μαζί με τα μέλη ΔΕΠ της οικίας Σχολής) και είναι άδικο και απέναντι σε κάθε αρχή ισότητας και αναγνώρισης του έργου τους να αποκλείονται από τη Θέση του Διευθυντή. Θα πρέπει επίσης να ενισχυθεί ο ρόλος τους στα Διοικητικά Καθήκοντα και να προβλέπεται πως ο ένας από τους δύο (Διευθυντής κ Αναπληρωτής Διευθυντής ΕΠΙ) να είναι Ερευνητής. Αρθρο 270: Θα πρέπει να υπάρχει αναφορά στις πηγές χρηματοδότησης και στο ταμείο Ανάκαμψης καθώς και σε όλες τις πηγές χρηματοδότησης κατά αναλογία που αφορούν όλους τους Ερευνητικούς Φορείς. Επίσης θα πρέπει να προβλέπεται σαν δυνατότητα (όχι υποχρέωση) η πιθανή χρηματοδότηση τους από τον τακτικό Προϋπολογισμό. Αρθρο 271: Το ποσοστό 50% απόδοσης προς το οικείο ΑΕΙ είναι εξοντωτικό, άδικο και μη αναλογικό. Δεν λαμβάνει υπόψη τις υποδομές που στην πράξη χρησιμοποίει το ίδιο το ΕΠΙ, τις ανάγκες του και ειδικά τη μισθοδοσία του προσωπικού του. Το ποσοστό θα πρέπει να συνδέεται με τα παραπάνω και οι ανάγκες μισθοδοσίας να αφαιρούνται από αυτό. Το αντίστοιχο ποσοστό θα πρέπει να προκύπτει με διαπραγμάτευση μεταξύ του οικείου ΑΕΙ και του ΕΠΙ και να μην υπερβαίνει το 40% των εσόδων του ΕΠΙ με τις εξαιρέσεις που ορθώς αναφέρονται στο άρθρο. Άρθρο 273: Οι Ερευνητές των ΕΠΙ αποτελούν πυλώνα ανάπτυξης του έργου τους και της αποστολής τους. Πρέπει να ενισχυθούν. Η χρηματοδότηση τους δεν πρέπει να βαρύνει αποκλειστικά τα ΕΠΙ αλλά να προβλέπεται και η δυνατότητα (όχι υποχρέωση) Τακτικού προϋπολογισμού. Δεν είναι δυνατόν ως προς τις υποχρεώσεις τα ΕΠΙ να υπάγονται στις διατάξεις του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα και ως προς τα οφέλη να μην έχουν τίποτα. Θα πρέπει ρητά να αναφέρεται επίσης το ότι οι Ερευνητές των ΕΠΙ έχουν όλα τα δικαιώματα των Ερευνητών όπως για παράδειγμα εκπόνηση Διπλωματικών και Διδακτορικών, συμμέτοχη σε Επιτροπές, δυνατότητα διδασκαλίας και συν διοργάνωσης μεταπτυχιακών μαθημάτων και προγραμμάτων κτλ. Θα πρέπει να ορίζεται ρητά η δυνατότητα συμμετοχής τους σε όλες τις Επιτροπές, προγράμματα, θέσεις κτλ που ορίζονται στο παρών Σχέδιο Νόμου Μεταβατικές Διατάξεις: Θα πρέπει να ορίζεται με κάποιο χρονοδιάγραμμα και διαδικασία η προσαρμογή των υπαρχόντων ΕΠΙ στις διατάξεις του Νόμου αυτού καθώς και η αναγνώριση των υπαρχόντων Ερευνητών στα ΕΠΙ όπου υπάρχουν καθώς και η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Νόμου και σε αυτούς.