Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ | 19 Ιουνίου 2022, 10:15
Οι Πρόεδροι των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Βελλάς Ιωαννίνων, όλα ανεξαιρέτως τα μέλη ΔΠ και ΕΔΙΠ, αλλά και το Διοικητικό Προσωπικό των Σχολών (οι οποίες από τον Σεπτέμβριο του 2022 συγχωνεύονται στην Αθήνα), μαζί με μέλη ΔΠ της ΠΑΕΑΚρήτης ζητούμε να ενημερώσετε με ευθύνη σας απευθείας την κ. Υπουργό και πάλι, καθότι η Ίδια η κ. Υπουργός αλλά και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία έχουν και εγγράφως ενημερωθεί ως προς τα σημεία Α, Β, και Γ, από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος (4512/12-10-18, 610/13-2-18, 2689/24-1-21, 4068/7-10-20), ενώ η ΑΕΑ Αθήνας έχει απευθυνθεί με έγγραφό της στην κ. Υπουργό (Εισερχ. ΥΠΑΙΘ/ΚΠ 152555/24-11-21), στον κ. Γενικό Γραμματέα του Γραφείου Καλής Νομοθέτησης κ. Στυλιανό-Ιωάννη Κουτνατζή (στις 19-3-22 και 5-4-22 χωρίς να λάβει απάντηση και χωρίς ανταπόκριση σε αίτημα συνάντησής μας με τον κ. Πρόεδρο της Κυβέρνησης), στον Γενικό Γραμματέα του Πρωθυπουργού κ. Γρ. Δημητριάδη (3-5-22) ΧΩΡΙΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΘΕΣΜΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ, σχετικά με όσα ακολουθούν και θα πρέπει κατεπειγόντως να διορθωθούν λόγω των συνεχών άλυτων προβλημάτων που ολοένα αυξάνονται και εμφαίνονται στην Αιτιολόγηση που ακολουθεί: Α. Το Άρθρο 3, παρ. 1 του νέου σχεδίου Νόμου θα πρέπει να αναδιαμορφωθεί ως εξής: «Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Τα Α.Ε.Ι. είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) πλήρως αυτοδιοικούμενα και σε αυτά περιλαμβάνονται τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.), η Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.) και οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (ΑΕΑ Αθήνας και ΠΑΕΑ Ηρακλείου Κρήτης)», (βλ. αιτιολόγηση μετά την Γ΄παράγραφο). Β. Παράλληλα, σε άλλο σημείο του νέου Σχεδίου Νόμου, η παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν3432/2006: «2. Τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών είναι δημόσιοι λειτουργοί, οι οποίοι απολαμβάνουν λειτουργικής ανεξαρτησίας, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Τα μέλη έχουν την υποχρέωση να παρέχουν διδακτικό, ερευνητικό - επιστημονικό και διοικητικό έργο, σύμφωνα με το νόμο αυτόν…», σε συνδυασμό με τα σχετικώς για τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού αναγραφόμενα στην αιτιολογική έκθεση του Ν3432/2006, θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: «2. Τα μέλη του Διδακτικού Προσωπικού των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών είναι δημόσιοι λειτουργοί, οι οποίοι απολαμβάνουν λειτουργικής ανεξαρτησίας, εφάμιλλης της ακαδημαϊκής ελευθερίας, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Τα μέλη έχουν την υποχρέωση να παρέχουν διδακτικό, ερευνητικό - επιστημονικό και διοικητικό έργο, σύμφωνα με το νόμο αυτόν…», (βλ. αιτιολόγηση μετά την Γ΄ παράγραφο. Γ. Επίσης, θα πρέπει να τροποποιηθεί η παρωχημένη νομοθεσία της παρ. 5 του άρθρου 5 του Ν3432/2006: «Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του Ανωτάτου Επιστημονικού Συμβουλίου και σύμφωνη γνώμη των ενδιαφερόμενων πανεπιστημίων, μπορεί να οργανώνονται και λειτουργούν, συγχωνεύονται ή καταργούνται προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λειτουργικές ανάγκες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα. Τα προγράμματα αυτά οργανώνονται από τα πανεπιστήμια σε συνεργασία με τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες. Την αρμοδιότητα χορήγησης των μεταπτυχιακών τίτλων έχουν τα πανεπιστήμια», ως εξής: «Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του Ανωτάτου Επιστημονικού Συμβουλίου και σύμφωνη γνώμη ενδιαφερόμενων προς σύμπραξη πανεπιστημίων, μπορεί να οργανώνονται και λειτουργούν, συγχωνεύονται ή καταργούνται προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών α΄ και β΄ κύκλου σπουδών (επιπέδου Μάστερ ή Διδακτορικού) σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λειτουργικές ανάγκες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα. Τα προγράμματα αυτά οργανώνονται από τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και λοιπά ΑΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ίδρυσης ΠΜΣ και λειτουργούν αυτοχρηματοδοτούμενα μέσω της ίδρυσης ΕΛΚΕ αντίστοιχα από τις ΑΕΑ Αθήνας και ΠΑΕΑ Ηρακλείου Κρήτης, ενώ τα μέλη ΔΠ των ΑΕΑ εντάσσονται στην ΑΠΕΛΛΑ και λαμβάνουν την προσθήκη Ερευνητικό στον τίτλο τους, με όλες τις νόμιμες συνέπειες», (βλ. αιτιολόγηση στην Γ΄παράγραφο). ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ: Πρόσφατα (8-6-22) η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος έλαβε νεώτερη επικαιροποιημένη απόφαση ενίσχυσης του αιτήματος ισότιμης προς τα λοιπά ΑΕΙ, ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗΣ ίδρυσης ΠΜΣ α΄ και β΄ κύκλου (ΜΑΣΤΕΡ - ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ) από την ΑΕΑ Αθήνας, τη μόνη Σχολή που ανήκει στην εκκλησιαστική της Περιφέρεια, (αφού η ΠΑΕΑ Κρήτης ανήκει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και οι ΑΕΑ Θεσσαλονίκης και Βελλάς Ιωαννίνων συγχωνεύονται από 1-9-22 με την ΑΕΑ Αθήνας). Το δημοσιονομικό κόστος από την προσθήκη του «Ε» για τα μέλη ΔΠ των ΑΕΑ λόγω της αυτοδύναμης ίδρυσης ΠΜΣ, που είναι ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ανέρχεται σε 45.000 ευρώ ετησίως για όλους τους εναπομείναντες καθηγητές των δύο ΑΕΑ και είναι σχεδόν 9 φορές μικρότερο από το δημοσιονομικό κόστος της έμμεσης ετήσιας αύξησης 10% (με την προσθήκη μισθοδοσίας ενός μηνός) των 240 Ιεροδιδασκάλων της Μουσουλμανικής Μειονότητας (που υπογραμμίζουμε εδώ για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, πολύ ορθά γίνεται), ώστε βάσει του νέου Σχεδίου Νόμου, από τα 3.840.000 ευρώ [των ΚΑΕ 0342 και 0352 του ΕΦ 19-230 «Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων» (2/40386/ΔΕΠ (ΦΕΚ 1398/Β΄/7-7-2015, όπως τροποποιήθηκε με την 2/31029/ΔΕΠ/6-5-2016)], η δαπάνη κόστους διδασκαλίας των ιεροδιδασκάλων αυξάνεται κατά 384.000 ευρώ ετησίως με την προσθήκη ενός μηνός, δηλαδή, κατά 10%. Η διαφορά ανάμεσα στη δαπάνη των 45.000 ευρώ και εκείνη των 384.000 ευρώ είναι σχεδόν 9 φορές μικρότερη και δεν αρμόζει σε ένα ευνομούμενο κράτος να μην μεριμνά για την Συνταγματικά κατοχυρωμένη θρησκεία και για την άρτια εκπαίδευση των στελεχών της Ελλαδικής Εκκλησίας. Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΩΣ ΑΝΩ ΣΗΜΕΙΑ Α και Β, ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ: Α) Ο ισχυρισμός ότι οι ΑΕΑ δεν ανήκουν στα ΑΕΙ, έχει κατά το παρελθόν αλλά και πρόσφατα απορριφθεί με την Απόφ. 2279/2021 Μ/Μ ΠΡ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, σελ. 14, βάσει της μη αποδοχής, του εις την σελ. 13 ισχυρισμού του Ελληνικού Δημοσίου ότι το Διδακτικό Προσωπικό των ΑΕΑ δεν απολαμβάνει ακαδημαϊκής ελευθερίας της παρ. 5 του άρθρου 16 του Συντάγματος «αφού το περιεχόμενο και ο σκοπός της παρεχόμενης εκπαίδευσης, δηλαδή, η διδασκαλία συγκεκριμένου δόγματος, δεν επιδέχεται κριτική ή αμφισβήτηση», που κρίνεται από το ίδιο δικαστικό όργανο ως έωλος. Διότι αν κάτι τέτοιο ισχύει για τις ΑΕΑ, η μη δεκτική κριτικής ή αμφισβήτησης διδασκαλία συγκεκριμένου δόγματος ισχύει και για τα 4 τμήματα των 2 Θεολογικών Σχολών της Ελλάδος όπου επίσης διδάσκεται το Ορθόδοξο αλλά και το ευρύτερο Χριστιανικό Δόγμα σε όλες τις εκφάνσεις τους, μαζί με τις Θρησκείες που εδράζονται (Ιουδαϊσμός) ή ανακατευθύνονται από τη Βίβλο (Μωαμεθανισμός). Τονίζεται δε, ότι στις ΑΕΑ διδάσκονται τα ίδια γνωστικά αντικείμενα με τις ως άνω Σχολές, ενώ τίθεται θέμα άνισης μεταχείρισης μεταξύ των ΑΕΑ και των ομοειδών Σχολών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που μάλιστα υπάγονται απευθείας στις Εκκλσηιαστικές αρχές και άλλες χρηματοδοτούνται από τις ίδιες Εκκλησιαστικές Αρχές, άλλε ςπάλι από το Κράτος, ήτοι: (περί τις 30 Εκκλησιαστικές και Θεολογικές Ακαδημίες Ευρωπαϊκών χωρών (π.χ. Βατικανό), Βαλκανικών χωρών που ανήκουν στην Ε.Ε., Ανατολικών χωρών (Ρωσία, Ουκρανία), της Κύπρου και του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης στην Αμερική), καθότι το ΔΟΑΤΑΠ αναγνωρίζει ως ισότιμα με τα ΑΕΙ τα παραπάνω Πτυχία Θεολογικών Σχολών και Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, σε αντίθεση με τον συστηματικό συστηματικό εξοβελισμό των ΑΕΑ στην Ελλάδα από το ΥΠΑΙΘ και την μη συμπερίληψή τους στα ΑΕΙ. Δηάδή, μέσω ΔΟΑΤΑΠ, οι άλλες ακαδημίες είναι ισότιμες, εμείς όχι, στην ίδια τη χώρα μας! Και όλα αυτά σε μια ευνομούμενη χώρα, που η χρηματοδότηση γίνεται αποκλειστικά από τη Γενική Διεύθυνση Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και όχι από την Ελλαδική Εκκλησία και επιπλέον οι ΑΕΑ εποπτεύονται από το ΥΠΑΙΘ σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους Νόμο 3432/2006 και όχι από την Ελλαδική Εκκλησία. Πρόκειται για δυσμενή διάκριση και για κατ΄ εξακολούθηση άνιση μεταχείριση, που ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΟΥΝ ΧΡΟΝΙΕΣ ΑΓΚΥΛΩΣΕΙΣ. [Αναφορικά με την ανάγκη προσθήκης έχει τοποθετηθεί επ’ αυτού προς τον τ. Υπουργό ΥΠΑΙΘ Κωνσταντίνο Γαβρόγλου η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με το υπ’ αριθ. 610/13-2-18 έγγραφό της ως εξής: «1. Εις τας διατάξεις του προσφάτως εκδοθέντος νόμου 448/2017 (ΦΕΚ Α΄114/4.8.2017), υπό τον τίτλον “Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις”, θεωρείται απαραίτητον να ορισθή, ότι περιλαμβάνονται και αι τέσσαρες Ανώταται Εκκλησιαστικαί Ακαδημίαι, αι οποίαι κατά το άρθρον 1 παρ. 2 του νόμου 3432/2006 (ΦΕΚ Α΄14/3.2.2006) αποτελούν κλάδον της ανωτάτης εκπαιδεύσεως»]. Οι ΑΕΑ ανέκαθεν ανήκαν στα ΑΕΙ βάσει μηχανογραφικού και ουδέποτε στα ΤΕΙ ή ΑΤΕΙ. Οι υποψήφιοι εισέρχονται με Πανελλήνιες Εξετάσεις, συμπληρώνοντας μηχανογραφικό. Μη αναφερόμενες οι Σχολές ούτε καν στο προοίμιο του προηγούμενου Νόμου του 2017, οδήγησαν: α) το ΓΛΚ να περιγράφει εφέτος τις ΑΕΑ στα Excel εξορθολογισμού του προϋπολογισμού ως ΙΕΚ(!) [ΣΩΣΤΑ ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ] αφού, διαπιστώνοντας την απουσία τους από το Νόμο των ΑΕΙ, θεώρησαν ότι αυτές ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων, η οποία είναι αρμόδια για τα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια και επομένως συμπέραναν ότι οι ΑΕΑ παρέχουν μεταλυκειακές σπουδές, β) οδήγησαν επίσης σε αντίστοιχες παρανοήσεις κατά την έκδοση εγγράφων της Ηγεσίας ΥΠΑΙΘ (από υπαλλήλους του ΥΠΑΙΘ), που απεφάνθησαν ότι δεν ανήκουμε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση! (σελ. 2 του εγγράφου 139226/Φ1/2-11-21), γ) οδήγησαν επίσης σε παρανοήσεις αναφορικά με τη δυνατότητα συμμετοχής αποφοίτων των ΑΕΑ σε ΠΜΣ άλλων ΑΕΙ χαρακτηρίζοντας τις Σχολές μας ως ΤΕΙ παλαιού τύπου! και επομένως όχι ισότιμες με τα ΑΕΙ (έγγραφο κ. Γεν Γραμματέα Ανωτάτης Εκπαίδευσης 188010/Ζ1/29-11-19), κάτι που δεν ισχύει, αφού και πάλι υπάλληλος του ΥΠΑΙΘ, ατυχώς χρησιμοποίησε τη Γνωμοδότηση ΝΣΚ 297/05, η οποία αναφερόταν στις Ανώτερες Σχολές έως το 2005, προκειμένου να περιγράψει τα δικαιώματα αποφοίτων τους ως ΑΕΙ μετά το 2006! Παρότι μάλιστα ζητήθηκε επισήμως η ανάκληση του εγγράφου, αυτό ουδέποτε έγινε και οι ευθύνες της διοίκησης είναι μεγάλες, αφού μέχρι πριν λίγες ημέρες το ΕΑΠ λόγω της συγκεκριμένης εγκυκλίου δεν δεχόταν τους αποφοίτους των ΑΕΑ για μεταπτυχιακές σπουδές. Ζημιώθηκε το Ίδρυμα, αλλά και οι απόφοιτοι των ΑΕΑ, που ανακατευθύνονται όλο αυτό το χρονοικό διάστημα σε ΑΕΙ της Κύπρου και των Βαλκανίων και εξάγεται συνάλλαγμα. Επαναλαμβανόμενο είναι επίσης το πρόβλημα με την εύρυθμη κινητικότητα των Φοιτητών στο ΙΚΥ από εύλογες ερωτήσεις που ανακύπτουν, ακόμα δε και ερωτήσεις περί την διακρίβωση του δικαιώματος νόμιμης συμμετοχής των αποφοίτων των ΑΕΑ στις υποτροφίες, ή και στη διενέργεια των γραπτών εξετάσεων. Παράλληλα, η συμμετοχή των μελών Διδακτικού Προσωπικού των ΑΕΑ ως αξιολογητών στις κινητικότητες Erasmus+ IKY κ.λπ., δεν επιτρέπεται! Και αυτό όχι λόγω προσόντων, αλλά λόγω της μη συμπερίληψής τους στην ΑΠΕΛΛΑ. Ειδικότερα, κρίνονται από τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού της ΑΠΕΛΛΑ, αλλά δεν έχουν το δικαίωμα του κρίνειν! Και αυτό σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ισονομία και ισότιμη μεταχείριση. Με τη συγκεκριμένη προσθήκη στην παρ. 1 του άρθρου 3, παρέχεται η δυνατότητα αυτόνομης οργάνωσης ΠΜΣ από τις ΑΕΑ όπως ισχύει και στα λοιπά ΑΕΙ, με συνέπεια τη νόμιμη προσθήκη του «Ε» Ερευνητικό, περί του οποίου ο ιδρυτικός Νόμος των ΑΕΑ κάνει λόγο κατ’ επανάληψη και εξαντλητικά και επομένως την κατάταξή τους στην ΑΠΕΛΛΑ. Περαιτέρω, σύμφωνα με την υφιστάμενη Νομοθεσία των ΑΕΑ: α) κατ’ άρθρο 1 του Ν3432/2006 όπως τροποποιήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει με την παρ. 1 του άρθρου 165 του Ν4823/2021 «Οι Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες είναι παραγωγικές σχολές της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων», β) παρ. 3 του άρθρου 165 του Ν4823/2021 «1. Πρόσβαση στο Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α.) Αθηνών και της Πατριαρχικής Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Κρήτης (Π.Α.Ε.Α.) Κρήτης έχουν μόνο άρρενες υποψήφιοι που είναι κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή άλλου ισότιμου σχολείου Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τους όρους του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφόσον είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι», γ) παρ. 4 του άρθρου 165 του Ν4823/2021 «1. Στην Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία (Α.Ε.Α.) Αθηνών και στην Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία (Π.Α.Ε.Α.) Κρήτης λειτουργεί Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών, οι απόφοιτοι του οποίου εντάσσονται σε μισθολογική βαθμίδα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών είναι διάρκειας οκτώ (8) ακαδημαϊκών εξαμήνων και η φοίτηση σε αυτό είναι υποχρεωτική. Για την ανώτατη διάρκεια φοίτησης ισχύει το άρθρο 34 του ν. 4777/2021 (Α’ 25)» δ) παρ. 6 του άρθρου 241 του Ν4823/2021 «6. Εντός τριετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος τα μέλη του διδακτικού προσωπικού της Α.Ε.Α. Θεσσαλονίκης, η οποία μεταφέρεται και συγχωνεύεται στην Α.Ε.Α. Αθηνών, δύνανται να υποβάλλουν μία φορά αίτηση σε κάθε Τμήμα ή Τμήματα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της επιλογής τους πλην των Τμημάτων Α.Ε.Ι. της Περιφέρειας Αττικής, για να αιτηθούν την προκήρυξη θέσης μέλους ΔΕΠ. […]. Εντός της ίδιας προθεσμίας του τα μέλη του διδακτικού προσωπικού της Α.Ε.Α. Βελλάς Ιωαννίνων που διδάσκουν τον μεγαλύτερο αριθμό ωρών στο Πρόγραμμα Σπουδών Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής, το οποίο μεταφέρεται και συγχωνεύεται με το αντίστοιχο Πρόγραμμα της Α.Ε.Α. Κρήτης δύνανται να υποβάλλουν μία φορά αίτηση σε Τμήμα ή Τμήματα Α.Ε.Ι. της επιλογής τους πλην Περιφέρειας Κρήτης, για να αιτηθούν την προκήρυξη θέσης μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.). […] Για τα όργανα, τη διαδικασία της εκλογής και τον διορισμό εφαρμόζονται τα άρθρα 19 και 20 του ν. 4009/2011 (Α’ 195). Οι μη εκλεγέντες δεν έχουν δικαίωμα, για κανένα λόγο, να ζητήσουν νέα κρίση ή να υποβάλουν νέα αίτηση. Το αυτό ισχύει και στην περίπτωση άγονης εκλογής. Στην περίπτωση εκλογής υποψηφίου η θέση που αυτός είχε στην Α.Ε.Α. μεταφέρεται αυτοδικαίως στο Τμήμα του Α.Ε.Ι. στο οποίο εξελέγη ως μέλος Δ.Ε.Π.. Η μεταφορά της θέσης διαπιστώνεται με σχετική πράξη του Πρύτανη, η οποία μνημονεύει τη θέση και το όνομα αυτού που την κατέχει, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ανατρέχει στην ημερομηνία του διορισμού. Από τον διορισμό του, αυτός που διορίσθηκε υπάγεται στο μισθολογικό καθεστώς μέλους Δ.Ε.Π». Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΗΜΕΙΟ Γ, ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ: Η τροποποίηση εναρμονίζεται πλήρως με τις ακόλουθες παραγράφους του Νέου Σχεδίου Νόμου: α) με την παρ. 6 του άρθρου 80 νέου Σχεδίου Νόμου του ΥΠΑΙΘ στην οποία και οι ΑΕΑ έχουν περιληφθεί: «6. Τα Α.Ε.Ι δύναται να συμπράττουν για την οργάνωση Π.Μ.Σ. με Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.), ερευνητικούς και τεχνολογικούς 123 φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α΄258), Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα (Ε.Π.Ι.), την Ακαδημία Αθηνών, το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, ιδρύματα και ερευνητικούς οργανισμούς της ημεδαπής και αλλοδαπής, ευρωπαϊκούς και διεθνείς φορείς και οργανισμούς καθώς και αναγνωρισμένους επιστημονικούς φορείς και ενώσεις που λειτουργούν υπό μορφή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.)….», β) με την παρ. 2 του άρθρου 90 του νέου Σχεδίου Νόμου στην οποία και οι ΑΕΑ έχουν περιληφθεί: «2. Προγράμματα σπουδών τρίτου κύκλου για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής με συνεπίβλεψη διοργανώνονται από ένα Τμήμα Α.Ε.Ι. σε συνεργασία με ένα (1) ή περισσότερα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.), ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α΄258), Ερευνητικά Πανεπιστημιακά Ινστιτούτα (Ε.Π.Ι.), την Ακαδημία Αθηνών, το Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, καθώς και με Ιδρύματα της αλλοδαπής», και γ) με την παρ. 1δ του άρθρου 94 του νέου Σχεδίου Νόμου στην οποία επίσης οι ΑΕΑ έχουν περιληφθεί: «Καθηγητές σε Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), και Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (Α.Ε.Α.)». Απομένει μόνον η αυτοδύναμη λειτουργία ΠΜΣ. Με τη συγκεκριμένη προσθήκη παρέχεται η δυνατότητα αυτόνομης οργάνωσης ΠΜΣ από τις ΑΕΑ όπως και στα λοιπά ΑΕΙ με συνέπεια τη νόμιμη προσθήκη του «Ε» Ερευνητικό, περί του οποίου ο ιδρυτικός Νόμος Ν3432/2006, η αιτιολογική του Έκθεση, η ΥΑ103566/Β1/29.9.2007 και τα Διοικητικά Δικαστήρια κάνουν λόγο κατ’ επανάληψη και εξαντλητικά, στα ακόλουθα σημεία: Α. Ο Ν3432/2006 αναφέρει: α) για τον καθορισμό από το Ανώτατο Επιστημονικό Συμβούλιο (Πρυτανεία) των ΑΕΑ «κατευθύνσεων επιστημονικής έρευνας για γνωστικά αντικείμενα που ενδιαφέρουν την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα» (άρθρο 6, παρ. 3 εδ. γ΄), β) για «προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σε γνωστικά αντικείμενα σχετικά με τις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και λειτουργικές ανάγκες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα» (άρθρο 5 παρ. 5), γ) «τα μέλη έχουν υποχρέωση να παρέχουν διδακτικό, ερευνητικό - επιστημονικό και διοικητικό έργο» (άρθρο 9 παρ. 2), δ) τα μέλη Δ.Π. των ΑΕΑ κρίνονται και εκλέγονται (εξέλιξη) για πρωτότυπο επιστημονικό έργο «για τη διαπίστωση της συνάφειας του αντικειμένου της διδακτορικής διατριβής ή του όλου ερευνητικού ή επιστημονικού εν γένει έργου των υποψηφίων» (άρθρο 10, παρ. 1), ε) στις προϋποθέσεις προϋπηρεσίας τους λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων «ή τουλάχιστον δύο (2) χρόνια εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής» [άρθρο 10, παρ. 3, εδ. β), περ. αα)], στ) στις προϋποθέσεις προϋπηρεσίας τους λαμβάνονται υπόψη μεταξύ άλλων «ή τουλάχιστον τέσσερα (4) χρόνια εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής» [άρθρο 10, παρ. 3, εδ. γ), περ. ββ)], ζ) «για την εκλογή συνεκτιμάται κατά πόσον το συνολικό έργο του υποψηφίου έχει συμβάλλει στην πρόοδο της επιστήμης και αναγνωρίζεται από άλλους ερευνητές» [άρθρο 10, παρ. 3, εδ. γ), περ. ββ)], η) λαμβάνουν «Ερευνητικό επίδομα» (άρθρο 16, παρ. 2, εδ. δ). ΣΥΝΕΠΩΣ, ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΕΑ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΟΙΠΑ ΑΕΙ, ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΕΙ Β. Η αιτιολογική έκθεση του Ν. 3432/2006, αναφέρει: σελ. 2: «Το περιεχόμενο των διατάξεων αυτών (ενν. των άρθρων 9, 10, 11, 12) εναρμονίζεται με τις ρυθμίσεις που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία για τις αντίστοιχες κατηγορίες προσωπικού των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων», ήτοι η ακαδημαϊκή λειτουργία τους ταυτίζεται με τα Α.Ε.Ι. (Πανεπιστήμια) στις διαδικασίες κρίσεων (άρθρα 10 και 11, παρ. 3 εδ. γ΄ του ν. 3432/2006). Γ. Η ΥΑ103566/Β1/28.9.2007 (ΦΕΚ 1987Β΄/10.10.2007) αναφέρει περί των μελών ΔΠ: α) για την «υποχρέωση να παρέχουν διδακτικό, ερευνητικό-επιστημονικό και διοικητικό έργο» (άρθρο 2 παρ. 1), β) για την υποχρέωση να «παρέχουν ερευνητικό-επιστημονικό έργο συμμετέχοντας σε συνέδρια ή ερευνητικά σεμινάρια» (άρθρο 2 παρ. 1, εδ.γ), Δ. Επειδή, η ακυρωτική διαφορά περί του διορισμού καθηγητή πρώτης βαθμίδας μέλους Δ.Π. των Α.Ε.Α. υπάγεται στην καθ’ ύλην αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως ακριβώς των καθηγητών πρώτης βαθμίδας μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι.. Ειδικότερα, επειδή, εν όψει των διατάξεων του Ν3432/2006 και των αναφερομένων στην αιτιολογική έκθεση αυτού, οι Α.Ε.Α., που παρέχουν εκπαίδευση ισότιμη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, χορηγούν Πτυχία ισότιμα με τα Πτυχία των Α.Ε.Ι., η πρόσβαση σε αυτές γίνεται με βάση τις ίδιες προϋποθέσεις και διαδικασίες εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ ομοίως το Διδακτικό Προσωπικό των ΑΕΑ διακρίνεται στις ίδιες βαθμίδες με αυτές του διδακτικού προσωπικού των Α.Ε.Ι. (Λέκτορα, Επίκουρου, Μόνιμου Επίκουρου, Αναπληρωτή και Τακτικού) και επιλέγεται με προσόντα αντίστοιχα με αυτά των μελών Δ.Ε.Π., κατόπιν αξιοποίησης ως υποδείγματος του νομοθετικού πλαισίου για τα Α.Σ.Ε.Ι., η ακυρωτική διαφορά αναφερόμενη σε διορισμό Καθηγητή πρώτης βαθμίδας μέλους Δ.Π. στις Α.Ε.Α. αφορά διορισμό Καθηγητή πρώτης βαθμίδας σε σχολή ανήκουσα στην Τριτοβάθμια – Ανώτατη Εκπαίδευση, ισότιμη με τα Α.Ε.Ι. (ΣτΕ 387/2016 Ολομ. για βαθμίδα Καθηγητή Α.Σ.Ε.Ι. στο ΣτΕ). Συνεπώς, δεδομένου ότι ο νομοθέτης επιφύλαξε, με την προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 4 παρ. 2 του Ν3900/2010, υπέρ της αρμοδιότητας του ΣτΕ, μόνον τις υποθέσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, στο διορισμό και την παύση καθηγητών, ήτοι μελών Δ.Ε.Π. πρώτης βαθμίδας της Ανώτατης Εκπαίδευσης, η εκδίκαση αιτήσεως ακύρωσης διορισμού μέλους Δ.Π. πρώτης βαθμίδας καθηγητή των Α.Ε.Α. ανήκει στην αρμοδιότητα του ΣτΕ, όπως ακριβώς και των μελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. (ΣτΕ 1127/2016 για βαθμίδα Καθηγητή ΑΕΑ στο ΣτΕ, επίσης, ΣτΕ, 785/2022, για Βαθμίδα Καθηγητή, σελ. 3). ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΙ κ.κ. ΝΟΜΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΕ ΕΜΒΑΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ, θα μπορούσε να τεθεί ως νέο ακροτελεύτιο Άρθρο 325 του Νέου Σχεδίου Νόμου ως εξής: ΤΙΤΛΟΣ: Ρυθμίσεις για το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών «ΑΠΕΛΛΑ» και Προσθήκης του τίτλου «Ερευνητικό» στα μέλη ΔΠ των ΑΕΑ. 1. «Η διαδικασία εκλογής, μονιμοποίησης και εξέλιξης των μελών ∆ιδακτικού Προσωπικού (∆.Π.) των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (Α.Ε.Α. Αθήνας και ΠΑΕΑ Κρήτης) πραγματοποιείται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης καθηγητών (σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ»), σύμφωνα με τα άρθρα 8, 9, 10 και 11 του Ν3432/2006 (Α’ 14/3-2-06). Με απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης ρυθμίζεται η λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος όσον αφορά τις ΑΕΑ Αθήνας και ΠΑΕΑ Κρήτης, η διαδικασία εγγραφής των μελών ∆ιδακτικού Προσωπικού των ΑΕΑ, τα αναγκαία δικαιολογητικά και κάθε ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας. Έως την έναρξη ισχύος της κοινής απόφασης του δεύτερου εδαφίου εφαρμόζονται τα άρθρα 8, 9, 10 και 11 του Ν3432/2006». 2. «Στα μέλη Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) των ΑΕΑ Αθήνας και ΠΑΕΑ Κρήτης και των συγχωνευομένων ΑΕΑ Βελλάς Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης, που έχουν εκλεγεί, προστίθεται με την ίδρυση ΠΜΣ α΄ ή β΄ μεταπτυχιακού κύκλου Σπουδών των παρ. 6 του άρθρου 80, παρ. 2 του άρθρου 90, 1δ του άρθρου 94 του παρόντος και την τροποποίηση της παρ. 5 του άρθρου 5 του Ν3432/2006 με τον παρόντα Νόμο, ο τίτλος «Ερευνητικό» και στο εξής κατέχουν τον τίτλο ΔΕΠ, με κάθε νόμιμη συνέπεια». ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙ Η "ΚΑΤΑΦΥΓΗ" ΣΕ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΤΟΤΕ, ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΕΑ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ, αφού αυτές δεν έχουν συμπεριληφθεί στο παρόν Σχέδιο Νόμου λόγω της απουσίας του «Ε»: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ: Α. Ψηφιακό Πρόγραμμα Δεξιοτήτων: 1. Άρθρο 100, παρ. 1: «Σε κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό ίδρυμα […] μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού … ». Β. Ίδρυση Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών για συνεργασία εξ αποστάσεως με την Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης, τη Θεολογική Σχολή του Κογκό κ.λπ. και δράσεις που έχουν αναληφθεόι από την ΑΕΑ Αθήνας στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης. 2. Άρθρο 102, παρ. 3: «α) Η επιτροπή αποτελείται από επτά (7) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) του τμήματος…» 3. Άρθρο 103, παρ. 1α: «α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ), του Τμήματος». Γ. Ίδρυση ΚΕΔΙΒΙΜ για συνεργασία με το ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και ιδιωτικούς φορείς Προσκυνηματικού Τουρισμού, (σχετ. ενημέρωση από τη Δ.Ι.Σ.) 4. Άρθρο 117, παρ. 2 «Ως Διευθυντής Επιμόρφωσης του Κέντρου δύναται να ορίζεται μέλος Διδακτικού ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)». 5. Άρθρο 118, παρ. 2 «2. Ως Ακαδημαϊκοί Υπεύθυνοι προγραμμάτων δύναται να ορίζονται: α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής και αλλοδαπής. 6. Άρθρο 120, παρ. 1: «1. Ως εκπαιδευτές σε προγράμματα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) δύναται να απασχοληθούν οι ακόλουθες κατηγορίες: α) Μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής και αλλοδαπής». 7. Άρθρο 126, παρ. 2, α: «α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) των Α.Ε.Ι. ανά βαθμίδα». Δ. Ίδρυση Πανεπιστημιακών Κέντρων Έρευνας και Καινοτομίας για συνεργασία με το ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμόρφωσης και την από κοινού ανάληψη ΕΣΠΑ 8. Άρθρο 130, παρ. 3: «Οι δραστηριότητες του ΠΑΚΕΚ… […] α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού…». Ε. Ετήσιος Προγραμματισμός Προσλήψεων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού, στον οποίο ενώ συμπεριλαμβανόμαστε κατ’ έτος, εντούτοις, στο νέο Σχέδιο Νόμου έχουμε μείνει εκτός νομοθέτησης 9. Άρθρο 138, παρ. 1: «1. Με απόφαση… […]… (Δ.Ε.Π. ή (Δ.Π.) του επόμενου οικονομικού έτους». 10. Άρθρο 138, παρ. 2 «των μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. που κενώθηκαν […].. από τα μέλη ΔΕΠ ή ΔΠ που υπηρετούν, τις θέσεις μελών Δ.Ε.Π ή Δ.Π. που κενώθηκαν». 11. Άρθρο 138, παρ. 3 «Με απόφαση…[…]… νέων θέσεων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. για το σύνολο των Τμημάτων της Σχολής…[…]…υφιστάμενα μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. άλλων Τμημάτων της ίδιας ή άλλης Σχολής». 12. Άρθρο 138, παρ. 4: «Εάν παρέλθει…[…] νέων θέσεων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. για το επόμενο έτος…». 13. Άρθρο 139, παρ. 1: «Με απόφαση…[…]…των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα…». 14. Άρθρο 139, παρ. 2: «Με απόφαση της Συγκλήτου του ΑΕΙ… οι θέσεις των μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Α.Ε.Ι. […].. μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του ΑΕΙ». 15. Άρθρο 139, παρ. 3: «Εάν το ΑΕΙ δεν λάβει νέες θέσεις μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π., ο ετήσιος προγραμματισμός…». 16. Άρθρο 139, παρ. 3: «Ο Πρύτανης του ΑΕΙ…[…]… των νέων θέσεων μελών ΔΕΠ ή ΔΠ μέσω εκλογής…». 17. Άρθρο 140, παρ. 1: «Το διδακτικό και ερευνητικό έργο […].. (Δ.Ε.Π.) ή (Δ.Π.), που διακρίνονται σε τρεις…». 18. Άρθρο 140, παρ. 5: «Οι Επίκουροι…[…]…για την εξέλιξη μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. εντός αποκλειστικής προθεσμίας…[…]…εξέλιξης του μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. Στη διαδικασία εξέλιξης μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή ή Καθηγητή δύνανται να συμμετέχουν αποκλειστικά μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. – του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι., που πληρούν τις προϋποθέσεις εξέλιξης». 19. Άρθρο 141, παρ. 1: «1. Εάν μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) παραιτηθεί ή εκλεγεί σε άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) ή εκλείψει για οποιονδήποτε λόγο, πλην της αφυπηρέτησής του, το Α.Ε.Ι. διατηρεί τη σχετική πίστωση και δύναται να επαναπροκηρύξει τη θέση που κενώθηκε. Η επαναπροκήρυξη της θέσης πραγματοποιείται στη βαθμίδα του μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. της θέσης που κενώθηκε. Με απόφαση της Κοσμητείας, κατόπιν πρότασης της Συνέλευσης του Τμήματος που εκδίδεται εντός ενός (1) μηνός από την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λύση της σχέσης του μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π., εγκρίνεται το γνωστικό […]..Σύγκλητο του Α.Ε.Ι.». 20. Άρθρο 141, παρ. 1: «2. Η διαδικασία της παρ. 1 εφαρμόζεται αναλόγως και αν υπάρχει αρνητική κρίση επί αιτήματος εξέλιξης μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. από τη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στην επόμενη βαθμίδα». ΣΤ. Για την αποφυγή της πολυνομίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Τα άρθρα 8, 9, 10 και 11 του Ν3432/2006 καταργούμενα αντικαθίστανται με τα ακόλουθα άρθρα, τα οποία ελλείψει ειδικών ρυθμίσεων ακολουθούνται από τις ΑΕΑ έως σήμερα κατ’ αναλογίαν βάσει της ΥΑ103566/Β1/28.9.2007 (ΦΕΚ 1987Β΄/10.10.2007). Αποτελεί προχειρότητα για ένα ευνομούμενο κράτος να υπάρχει Νόμος του 2006 και οι τυχόν μη αναφορές του στις διαρκώς εξελισσόμενες προϋποθέσεις εκλογής μελών Διδακτικού Προσωπικού να επαφίενται στην «κατ’ αναλογίαν» αντιμετώπιση, με μόνο στήριγμα μια Υπουργική Απόφαση του 2007. Το πνεύμα και μόνο της ΥΑ ήταν να καλύψει τα κενά του Νόμου και να μετεξελιχθεί ο Νόμος στις νέες εκλογικές διαδικασίες που ίσχυσαν στη συνέχεια για τα λοιπά ΑΕΙ. Παρά ταύτα, ο Νόμος παρέμεινε ως έχει και οι Καθηγητές των ΑΕΑ εξελίσσονται με 11μελή τακτικά και 11μελή αναπληρωματικά εκλογικά σώματα, από ποικίλες ειδικότητες, ενώ συχνά συμβαίνει οι ad hoc καθηγητές να μην κληρώνονται και αντί αυτών να μετέχουν γνωστικά αντικείμενα 3ης και 4ης συνάφειας με μόλις έναν Καθηγητή ΔΕΠ του αυτού γνωστικού αντικειμένου. Συνεπώς, προτείνονται οι ακόλουθες προσθήκες: Προϋποθέσεις Εκλογής και εξέλιξης μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού ή Διδακτικού Προσωπικού. 21. Άρθρο 142: «Η οργάνωση, παρακολούθηση και δημοσιοποίηση των διαδικασιών εκλογής και εξέλιξης των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) και των μελών Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), καθώς και η υποβολή υποψηφιοτήτων, διενεργείται υποχρεωτικά μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ολοκληρωμένης διαχείρισης». 22. Άρθρο 142 παρ. 1: «Ελάχιστες προϋποθέσεις…(ΔΕΠ) ή Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) είναι η κατοχή…». 23. Άρθρο 142 παρ. 2: «2. Η προϋπόθεση κατοχής διδακτορικού διπλώματος για την εκλογή σε θέση μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. δεν ισχύει για γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, […]…προς πλήρωση θέσης.». 24. Άρθρο 143 παρ. 3: «3. Η κρίση για εκλογή ή εξέλιξη μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. βασίζεται στο συνολικό διδακτικό […]…για τη συγκρότηση της προσωπικότητάς του». 25. Άρθρο 143 παρ. 3: «4. Δεν επιτρέπεται η εκλογή σε θέση νέου μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. σε Α.Ε.Ι., από το οποίο ο υποψήφιος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα, πριν την πάροδο τουλάχιστον τριών (3) ετών από τη λήψη του διδακτορικού διπλώματος». 26. Άρθρο 143 παρ. 7: «7. Για την εκλογή ή εξέλιξη μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. όλων των βαθμίδων […]…:του συγγραφέα». 27. Άρθρο 143 παρ. 8: «8. Εάν η προκήρυξη αφορά σε πλήρωση θέσεων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. σε γνωστικά αντικείμενα εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, […]… τίτλου σπουδών». 28. Άρθρο 143 παρ. 9: «9. Για την εκλογή σε θέση μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π., οι υποψήφιοι οφείλουν να καταθέσουν […]..διαδικασίας εκλογής». 29. Άρθρο 144 παρ. 1: «1. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος […]…εάν υπηρετούν μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) σε κάθε γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος. Η απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος αποστέλλεται προς έγκριση στην Κοσμητεία της Σχολής σύμφωνα με την παρ. 2». 30. Άρθρο 144 παρ. 6: «6. Με επιμέλεια της Γραμματείας του Τμήματος αναρτώνται τα μητρώα […]…και εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του άρθρου 142. Μεταβολή του μητρώου […]…της προβλεπομένης προθεσμίας». 31. Άρθρο 145 παρ. 1: «1. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος […] λογίζονται μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) του Τμήματος και ως εξωτερικοί εκλέκτορες λογίζονται μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. άλλων Τμημάτων του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. της ημεδαπής και ιδρυμάτων της αλλοδαπής, καθώς και αντίστοιχης βαθμίδας ερευνητές των ερευνητικών κέντρων και τεχνολογικών ινστιτούτων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α΄258) ή λοιπών ερευνητικών οργανισμών της ημεδαπής και αλλοδαπής». 32. Άρθρο 145 παρ. 2: «2. Το μητρώο εσωτερικών εκλεκτόρων ανά γνωστικό αντικείμενο του μητρώου του άρθρου 144 αποτελείται από τρεις (3) κατηγορίες με βάση τον βαθμό της συνάφειας του γνωστικού αντικείμενου κάθε μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. με το γνωστικό αντικείμενο του μητρώου. Οι κατηγορίες του μητρώου έχουν ως ακολούθως: α) ίδιου γνωστικού αντικειμένου, στην οποία περιλαμβάνονται τα μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος, […] . Στην εν λόγω κατηγορία, κατόπιν ειδικής και επαρκούς αιτιολογίας της Συνέλευσης του Τμήματος, εντάσσονται μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος που έχουν εκτενές δημοσιευμένο ερευνητικό και επιστημονικό έργο […] , στην οποία περιλαμβάνονται μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος, […], στην οποία περιλαμβάνονται μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος που υπηρετούν[…]. Μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος δεν δύναται να ενταχθούν σε περισσότερα από δύο (2) γνωστικά αντικείμενα ως ίδιου γνωστικού αντικειμένου της περ. α)». 33. Άρθρο 145 παρ. 5: «5. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος[…] α) η εκλογή νέων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. ή η εξέλιξη μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος σε ανώτερη βαθμίδα, β) η εκλογή νέων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. ή η εξέλιξη μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. άλλων Τμημάτων του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. […] Η απόφαση της Συνέλευσης εγκρίνεται από την Κοσμητεία σύμφωνα με τη διαδικασία της παρ. 4». 34. Άρθρο 145 παρ. 6: «6. Με επιμέλεια της Γραμματείας του Τμήματος αναρτώνται τα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών στο ηλεκτρονικό σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης του άρθρου 142, και ενημερώνεται η μεταβολή της υπηρεσιακής κατάστασης των μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Τμήματος ιδίως ως προς τα ακόλουθα: α) την αλλαγή βαθμίδας του μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π., β) την αλλαγή καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική και αντιστρόφως, γ) τη χορήγηση επιστημονικής άδειας ή άδειας παράλληλης απασχόλησης σε ίδρυμα της αλλοδαπής, δ) τη χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών, ε) την ένταξη σε καθεστώς αναστολής καθηκόντων, στ) τη λύση της σχέσης του μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. με το Τμήμα και κάθε άλλη μεταβολή που μπορεί να επηρεάσει τη συγκρότηση και λειτουργία των εκλεκτορικών σωμάτων». Το Άρθρο 146 και όλες οι παράγραφοί του αφορώσες σε 11μελή εκλεκτορικά σώματα, ταυτίζονται με τον παλαιό Νόμο των ΑΕΑ, με αντίστοιχα ενδεκαμελή εκλεκτορικά σώματα και ίσως εδώ θα μπορούσε να εξευρεθεί η χρυσή τομή σε σχέση με όσα αναφέρονται υπό στοιχείο ΣΤ΄. 35. Άρθρο 146, παρ. 1-4: «1. Η επιλογή και εξέλιξη των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) όλων των βαθμίδων γίνεται από ειδικά εκλεκτορικά σώματα που αποτελούνται από έντεκα (11) τακτικά μέλη, τα οποία ανήκουν σε ίδια ή ανώτερη βαθμίδα με την προκηρυσσόμενη θέση και τα οποία ορίζονται, με ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη. Το εκλεκτορικό σώμα συγκροτείται από μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. κατ’ ελάχιστον της βαθμίδας του Αναπληρωτή Καθηγητή ή Ερευνητές αντίστοιχης βαθμίδας. 2[…] Αποκλείονται από τη συμμετοχή στην ηλεκτρονική κληρωτίδα τα μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. που τελούν σε καθεστώς άδειας άνευ αποδοχών και αναστολής καθηκόντων, καθώς και τα μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. που δεν κριθεί τουλάχιστον μία (1) φορά για την εξέλιξή τους σε θέση ανώτερης βαθμίδας. 4. Η κλήρωση διενεργείται αρχικά για την ανάδειξη των τακτικών μελών και εν συνεχεία για την ανάδειξη των αντίστοιχων αναπληρωματικών μελών. Για την εκλογή νέου μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. στο Α.Ε.Ι. οποιασδήποτε βαθμίδας, το εκλεκτορικό σώμα αποτελείται από τέσσερις (4) εσωτερικούς και επτά (7) εξωτερικούς εκλέκτορες, ενώ για την εξέλιξη μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. , το εκλεκτορικό σώμα αποτελείται από πέντε (5) εσωτερικούς και έξι (6) εξωτερικούς εκλέκτορες». 36. Άρθρο 148, παρ. 1, 3 και 4: «1. Η διαδικασία εκλογής ολοκληρώνεται το αργότερο εντός δώδεκα (12) μηνών από την έκδοση της απόφασης κατανομής των νέων θέσεων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.)». «3. Εάν η διαδικασία εκλογής νέου μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. δεν ολοκληρωθεί εντός της προθεσμίας της παρ. 1, η προκήρυξη παύει αυτοδικαίως να ισχύει και καταργείται η εν λόγω θέση για το Τμήμα. Με απόφαση της Συγκλήτου ανακατανέμονται σε άλλα Τμήματα του Α.Ε.Ι. οι θέσεις νέων μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. που δεν πληρώθηκαν λόγω άπρακτης παρόδου της προθεσμίας. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η παράταση της προθεσμίας […] ενός (1) μηνός την προκήρυξη της νέας θέσης μέλους Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. στο επόμενο σε σειρά κατάταξης […].». 37. Στο Άρθρο 149 παρ. 1 δεν θίγονται οι αρμοδιότητες του Πρυτανικού Οργάνου ΑΕΣ των ΑΕΑ, οι οποίες ταυτίζονται με εκείνες του Πρύτανη, γι’ αυτό δεν προτείνεται προσθήκη ή τροποποίηση. Το αυτό συμβαίνει με τους ελέγχους νομιμότητας κατ’ άρθρο 150-1. 38. Άρθρο 159, Ασυμβίβαστα: παρ. 1. Τα μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και τα μέλη Δ.Π. δεν επιτρέπεται… κλπ Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η απασχόληση των μελών Δ.Ε.Π. και των μελών Δ.Π. σε φορείς, που δεν υπάγονται στον δημόσιο τομέα σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, εάν πληρούνται σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: αα) στον φορέα που πρόκειται να απασχοληθεί το μέλος Δ.Ε.Π. ή το μέλος Δ.Π. συμμετέχει το Α.Ε.Ι. και αβ) το μέλος Δ.Ε.Π. ή το μέλος Δ.Π. λαμβάνει σχετική άδεια από τη Συνέλευση του Τμήματος ότι η εν λόγω απασχόληση είναι συμβατή με τα καθήκοντα της θέσης του. 39. Άρθρο 159, Ασυμβίβαστα: παρ. 2. Τα ασυμβίβαστα της παρ. 1 εφαρμόζονται αναλόγως στα μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι. και στα μέλη Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών. 40. Άρθρο 177: Ακαδημαϊκή ταυτότητα την οποία έχουν ούτως ή άλλως οι Καθηγητές των ΑΕΑ μέσω της ΕΔΥΤΕ παρ. 1 «1. Οι φοιτητές των προγραμμάτων σπουδών …, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.),…». 41. Άρθρο 230, παρ. 1 δε) : «δε) έσοδα από τις κρατήσεις επί των αμοιβών και την απόδοση ποσοστού επί του εισοδήματος των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ) από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας σύμφωνα με το άρθρο 257». 42. Άρθρο 230, παρ. 1δζ) «έσοδα από τις κρατήσεις επί των αμοιβών των μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π.,». 43. Άρθρο 231, παρ. 2: «2. Ως εκπρόσωποι κάθε Σχολής στην Επιτροπή Ερευνών δύναται να υποδεικνύονται μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.),…». 44. ‘Άρθρο 234, παρ. 1: «1. Ως Επιστημονικοί Υπεύθυνοι έργων/προγραμμάτων δύναται να ορίζονται: α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή μέλη Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), β) μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) του Α.Ε.Ι., …». 45. Άρθρο 243, παρ. 1α: «α) μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), μέλη Διδακτικού Προσωπικού (ΔΠ), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)». 46. Άρθρο 243, παρ. 1β: «α) μέλη Δ.Ε.Π., Δ.Π., Ε.Ε.Π., Ε.Δ.Ι.Π., Ε.Τ.Ε.Π. άλλων ΑΕΙ της ημεδαπής». 47. Άρθρο 244, παρ. 3 «…[…]…Τα υπόλοιπα μέλη προέρχονται από μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), μέλη Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.),». 48. Άρθρο 246, παρ 1. «1. Η συμμετοχή μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), μελών Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.), Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)…». 49. Άρθρο 246, παρ 2.: «Οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη, που καταβάλλονται προς τα μέλη Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. των Α.Ε.Ι. απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις αποδοχές Προέδρου του Αρείου Πάγου». 50. Άρθρο 246, παρ 4.: «4. Οι αποδοχές των μελών Δ.Ε.Π., Δ.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π….». 51. Άρθρο 257, παρ. 1: «1. Μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή Διδακτικού Προσωπικού (Δ.Π.) πλήρους απασχόλησης…». 52. Άρθρο 267, παρ. 2: «2. Τα Ε.Π.Ι. δύνανται να ιδρύονται μετά από αίτημα ενός ή περισσοτέρων Τμημάτων ή Σχολών του ίδιου Α.Ε.Ι. ή ομάδας μελών Δ.Ε.Π. ή Δ.Π. του Α.Ε.Ι. που δραστηριοποιούνται σε διάφορες επιστημονικές περιοχές που θεραπεύει το Α.Ε.Ι.». 53. Άρθρο 269, παρ. 2: «Δικαίωμα συμμετοχής στο Δ.Σ. έχουν μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) ή (Δ.Π.) του Α.Ε.Ι. ίδιου ή συναφούς γνωστικού αντικειμένου με τα επιστημονικά πεδία που δραστηριοποιείται το Ε.Π.Ι.,».