Αρχική Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (άρθρα 1 – 285)Σχόλιο του χρήστη Πολυχρόνης Βούλτσος | 19 Ιουνίου 2022, 11:22
Όσον αφορά το άρθρο 143, η προϋπόθεση μίας (1) τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής (στην οποία ο υποψήφιος ήταν εξ αρχής επιβλέπων και η οποία έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς) για την εξέλιξη στη βαθμίδα του Καθηγητή θεωρώ ότι είναι κατανοητή. Ωστόσο, η υποχρέωση της εξ αρχής συμμετοχής ΚΑΙ στις τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές τριών (3) τουλάχιστον διδακτορικών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, θεωρώ ότι είναι άδικη για τον υποψήφιο ο οποίος μπορεί να διαθέτει πολλά προσόντα και να εργάζεται συστηματικά με επιμέλεια και ζήλο. Η ολοκλήρωση τριών διδακτορικών διατριβών (επιπλέον εκείνης στην οποία υπήρξε επιβλέπων) στις οποίες ο υποψήφιος υπήρξε εξ αρχής μέλος της τριμελούς επιτροπής δεν είναι «στο χέρι» του υποψηφίου για τη θέση του Καθηγητή αλλά καθορίζεται από τον υποψήφιο διδάκτορα και τον επιβλέποντα της κάθε διατριβής. Κατά την ταπεινή μου άποψη πολύ ορθότερη είναι η διαζευκτική διατύπωση της διάταξης (ώστε να απαιτείται μία διδακτορική διατριβή ως επιβλέπων Ή συμμετοχή στις τριμελείς επιτροπές τριών διδακτορικών διατριβών). Η εξ αρχής συμμετοχή σε τριμελείς επιτροπές τριών διδακτορικών διατριβών οι οποίες περατώθηκαν επιτυχώς μπορεί να θεωρηθεί ακαδημαϊκά ισοδύναμη με την εξ αρχής επίβλεψη μιας διδακτορικής διατριβής. Με εκτίμηση.