Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΆρθρο 4 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη Φωτεινή Κουλοχέρη | 13 Φεβρουαρίου 2023, 09:02
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το εν λόγω νομοσχέδιο αντιμετωπίζει μερικώς το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού διότι δεν καλύπτει τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών από γονείς/κηδεμόνες ή/και μαθητές/μαθήτριες. Τα φαινόμενα τέτοιου είδους εκφοβισμού καταγράφονται εδώ και χρόνια τόσο από ερευνητές της εκπαίδευσης όσο και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, με βάση τις διατάξεις του Συντάγματος, καθώς και τις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα απορρέοντα νομοθετήματα της Ε.Ε. που ισχύουν και για τους εκπαιδευτικούς ως ευρωπαίους πολίτες, θα πρέπει με το εν λόγω νομοσχέδιο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ισόρροπα, ώστε να μην πλήττεται περαιτέρω η εκπαιδευτική διαδικασία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι βάσει πολυετούς εμπειρίας η σχολική κοινότητα πλήττεται σοβαρά και από τα φαινόμενα κάθε μορφής σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς κατά των ιδίων των εκπαιδευτικών. Ενδεικτικά, από μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες ή/και συναδέλφους εκπαιδευτικούς: α) αποδομείται η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, και προσβάλλεται η αξιοπρέπεια, η τιμή και η υπόληψή του, β) έχει συμβεί να απειλείται ο/η εκπαιδευτικός συστηματικά ή σκόπιμα ή επανειλημμένα και να κινδυνεύει η σωματική του ακεραιότητα ή/και η ψυχική του υγεία, επιβεβαιώνοντας τα ερευνητικά αποτελέσματα που αναδεικνύουν το τοξικό εργασιακό κλίμα στα σχολεία ως έναν από τους πρωταρχικούς παράγοντες σοβαρών, ανίατων ασθενειών σε εκπαιδευτικούς, γ) προκαλείται ανισορροπία δυνάμεων εις βάρος εκπαιδευτικών, δ) παρεμποδίζεται η ομαλή διεξαγωγή μαθημάτων λόγω αντιεπιστημονικών, αθέμιτων παρεμβάσεων, καθώς και η ομαλή ένταξη εκπαιδευτικών στο Σύλλογο Διδασκόντων και στην τοπική κοινωνία, ε) επιβάλλονται καλές βαθμολογίες σε μαθητές/μαθήτριες, στ) διαπράττονται ή/και ενθαρρύνονται ακόμη και βίαιες εκδηλώσεις που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, ζ) εκδηλώνονται ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι σε εκπαιδευτικούς με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, η) προσβάλλεται ο σεξουαλικός και θρησκευτικός προσανατολισμός του εκπαιδευτικού.