Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 Σύσταση Κέντρου Έρευνας Φυσικών Καταστροφών και Διαχείρισης ΚρίσεωνΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Μπόγρης | 14 Φεβρουαρίου 2023, 17:42
Συμφωνώ με την τοποθέτηση των κ. Λαγουβάρδου και Κοτρώνη που έχει αναρτηθεί παραπάνω και την οποία επαναλαμβάνω αυτούσια εδώ. "Η σύσταση αυτού το νέου Κέντρου Έρευνας Φυσικών Καταστροφών και Διαχείρισης Κρίσεων διακρίνεται από:1) Προχειρότητα: Η περιγραφή των δράσεων του προτεινόμενου Κέντρου αξιολογείται επιεικώς ως απλοϊκή, με γενικόλογη αναφορά σε ανανέωση χαρτών για φυσικές καταστροφές, παροχή συμβουλών και εκπαίδευση μαθητών, δράσεις που θυμίζουν περισσότερο μια προχειρογραμμένη ερευνητική πρόταση και ουδόλως τις Δράσεις ενός νέου Κέντρου Έρευνας. Ο συγγραφέας των λίγων προτάσεων οι οποίες πασχίζουν να περιγράψουν το αντικείμενο του νέου Κέντρου συνειδητά αγνοεί το μέγεθος της ερευνητικής εργασίας και την αναγκαιότητα αξιοποίησης εξειδικευμένων μετρητικών και υπολογιστικών διατάξεων για τη δημιουργία έστω και ενός χάρτη κινδύνου (πχ. δασικής πυρκαγιάς) Ταυτόχρονα το άρθρο προβλέπει το παράδοξο της «ενοποίησης όλων των σταθμών της συλλογής δεδομένων». Με άλλα λόγια , ένα Κέντρο το οποίο δεν υφίσταται καν, δεν έχει προσωπικό ούτε υποδομές, αυτοπροτείνεται ως Κέντρο ενοποίησης υποδομών και δεδομένων (προφανώς των άλλων ερευνητικών κέντρων και ΑΕΙ).2) Απαξίωση του υπάρχοντος Ερευνητικού & Ακαδημαϊκού οικοσυστήματος: Το προτεινόμενο Κέντρο προδιαγράφει ως αντικείμενο δράσεις οι οποίες επιτελούνται με εξαιρετική μάλιστα επιτυχία από θεσμοθετημένα και εν λειτουργία εδώ και δεκαετίες ερευνητικά κέντρα (πχ. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών-ΕΑΑ και Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών-ΕΛΚΕΘΕ) και ΑΕΙ της χώρας, τα οποία έχουν να επιδείξουν, τόσο ερευνητικά όσο και επιχειρησιακά, δράσεις τις οποίες ήδη αξιοποιούν τόσο η Πολιτεία όσο και η κοινωνία. Το προτεινόμενο Κέντρο παντελώς αγνοεί τις δράσεις αυτές και παρουσιάζεται ως ο φορέας ο οποίος θα καλύψει ένα κενό, το οποίο όμως δεν υφίσταται. Σημειώνεται επίσης ότι πολλές από τις δράσεις αυτές υλοποιούνται ήδη σε συνεργασία με διεθνή ερευνητικά κέντρα και υπηρεσίες (π.χ. Ευρωπαϊκό Κέντρο Μεσοπρόθεσμων προγνώσεων–ECMWF, MERCATOR OCEAN, υπηρεσία COPERNICUS)." Επιπλέον η μη συναίνεση των πανεπιστημίων και των ΕΚ για τη μετακίνηση ερευνητών ή μελών ΔΕΠ κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διαδικασίας στο νέο ερευνητικό κέντρο είναι αντισυνταγματική αφού αγνοεί ότι στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου τα ιδρύματα προέλευσης των ερευνητών που επιθυμούν να μετακινηθούν πρέπει να έχουν λόγο για τη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλα ιδρύματα.