Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τουςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Καρρά | 30 Ιανουαρίου 2011, 16:39
Θα πρέπει να μας απασχολήσει γιατί ένας έλληνας εκπαιδευτικός θέλει να γίνει μετανάστης δηλ να δουλέψει μακριά απ την πατρίδα του. Ένας λόγος είναι γιατί μπορεί να έχει προσωπικά προβλήματα και θέλει να ξεφύγει από το περιβάλλον του. Άλλοι λόγοι γιατί θέλει μια καλύτερη ζωή, οικονομική άνεση, για να κάνει ταξίδια σε νέα γη. Για να αγοράσει ένα σπιτάκι ή για την αποπληρωμή του δανείου του ή για να σπουδάσει τα παιδιά του. Τι αφήνει πίσω με αυτή την επιλογή του; Παιδιά (αν έχουν ενηλικιωθεί), γονείς, συγγενείς , φίλους, τις καθημερινές συνήθειες, το σπίτι του με τα έξοδα συντήρησής του (για 3-5 χρόνια δεν μπαίνεις στη διαδικασία να αλλάξεις τη χρήση του), το γνωστό εργασιακό του περιβάλλον. Τι βρίσκει στη νέα γη; Σωρεία προβλημάτων και είναι αβοήθητος. Πρέπει να αντιμετωπίσει τα έξοδα ξενοδοχείου για τις πρώτες 10-15 μέρες μέχρι την εγκατάστασή του στο νέο του σπιτικό. Να νοικιάσει σπίτι ( 2 νοίκια μπροστά και μεσιτικά 3,500€) Εργασιακό περιβάλλον άγνωστο. πχ ζευγάρι που για 2η χρονιά είναι με απόσταση 250 Km. Ενώ στην Ελλάδα υπάρχει η έννοια της συνυπηρέτησης. Τι να κάνουν να νοικιάσουν και άλλο σπίτι και να μένουν χώρια ή να μένουν μαζί κάνοντας ατέλειωτες ώρες με τα γρήγορα τραίνα (ετήσια κάρτα διαδρομών με 3,850€, η πολιτεία δεν την καλύπτει). Παιδιά που πρέπει να βολέψει σε νηπιαγωγεία, σχολεία κλπ Οι γερμανοί κάνουν εγγραφές αρχές του χρόνου, όχι τον Αύγουστο που βγαίνουν οι αποσπάσεις. Αναγκαία ταξίδια για να βρεθεί με τα παιδιά και τους γονείς του. Κατάλληλο εξοπλισμό ένδυσης, για αντιμετώπιση νέων καταστάσεων πχ διάρκεια χειμώνα. Τι του προσφέρει η πολιτεία; Χάνει την οργανική του θέση και μένει στη διάθεση της Διεύθυνσης (γιατί, αν ζητούσε απόσπαση μέσα στην Ελλάδα δεν χάνει τη θέση του) 1.000€ για τα έξοδα εγκατάστασης στο νέο σπίτι, αδιακρίτως περιοχής!! (το 2009 ήταν 1 επιμίσθιο) Χάνει Δώρο Χριστουγέννων, Πάσχα, επίδομα αδείας γιατί θεωρείται υψηλόμισθος. Το επιμίσθιο -που άλλα συμφώνησε φεύγοντας το 2009- και με την «κρίση» άγνωστο ποσό πια στα 1,300€ και τα μισά θα φορολογηθούν σαν να τα έπαιρνε στην Ελλάδα. Πληρωμή επιμισθίου, όποτε τύχει να σταλούν χρήματα. Στη Γερμανία για να νοικιάσουμε το σπίτι, αφού δώσαμε το χαρτί του προξενείου με το πόσα θα αμειβόμαστε (που δεν ισχύει βέβαια), απαραίτητη ήταν η σύνδεση του λογαριασμού της Τράπεζας για την πληρωμή του ενοικίου. Καμιά υποστήριξη μιας και δεν υπάρχει μέριμνα για να διεκδικήσει κάποια αυτονόητα για την Ελλάδα θέματα. Τι του προσφέρει η εμπειρία στη Γερμανία. Να γνωρίσει από κοντά ένα «πολιτισμένο» λαό. Καλές Συγκοινωνίες που καθυστερούν και αυτές. Δρόμους καλοστρωμένους μα πηγμένους σε αυτοκίνητα. Μηχανισμοί που καθαρίζουν το χιόνι, το οποίο έχει έντονη παρουσία στη καθημερινότητα. Μαθαίνεις ότι δεν προσέχουν την πόλη τους ρίχνοντας παντού σκουπίδια, μα υπάρχει μηχανισμός που καθαρίζει τακτικότατα. Ότι υπάρχουν παντού ταμπέλες που σου λένε τι μπορείς να κάνεις και τι όχι, μάλιστα και πότε μπορείς. Ότι για τη δική του ασφάλεια υπάρχουν κάμερες παντού βγαίνοντας από το σπίτι σου. Ό,τι και να γίνει δεν προβάλλεται από την τηλεόραση τόσο έντονα όσο στην Ελλάδα. Ότι όποτε βλέπεις ειδήσεις για την Ελλάδα, μόνο επεισόδια δείχνουν, άσχετα με τι είναι το θέμα. Να γνωρίσει πως επιδρά πάνω του ένας εξάμηνος χειμώνας και να εκτιμήσει τον αττικό ουρανό για ακόμη μια φορά. Να γνωρίσει τα ελληνόπουλα που θα του θυμίσουν τη δική σου γενιά, όπου όλη μέρα οι γονείς τους δουλεύουν και το σχολείο είναι ένα καταφύγιο γι αυτά. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: Να υπάρχει μέριμνα για την υποδοχή των εκπαιδευτικών ούτως ώστε να μπορέσει να ασχοληθεί με το σχολείο όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Αύξηση επιμισθίου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΔΟΜΑ είναι χρήματα που παίρνει για την αντιμετώπιση των εξόδων που προκύπτουν στη νέα χώρα.