Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΆρθρο 6 Ειδική ψηφιακή πλατφόρμαΣχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) | 17 Φεβρουαρίου 2023, 12:47
Προτείνουμε να συμπληρωθεί ως ακολούθως: Στην ειδική ψηφιακή, και πλήρως προσβάσιμη στα άτομα με αναπηρία, πλατφόρμα που δημιουργείται και λειτουργεί, με την ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος», για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, πρόσβαση έχουν οι μαθητές και οι γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών. Η πρόσβαση διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου στην ψηφιακή πλατφόρμα και διευκολύνεται με τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που υποδέχεται επώνυμες και ανώνυμες αναφορές. Οι μαθητές δύνανται να υποβάλουν επώνυμες ή ανώνυμες αναφορές. Σε περίπτωση που το περιστατικό ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού αφορά μαθητή/τρια με αναπηρία, για τα οποία δεν είναι δυνατή η άμεση αναγνώριση ή/και υποβολή αναφοράς στον ψηφιακό ιστότοπο από τον/την μαθητή/τρια ή τον/την γονέα ή κηδεμόνα του/της, εφαρμόζονται μέθοδοι εναλλακτικής επικοινωνίας από τους/τις υπεύθυνους/ες αποδέκτες των αναφορών του άρθρου 7 του παρόντος, όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο, και αναγνωρίζονται και αξιολογούνται ανάλογα οι αντιδράσεις του/της μαθητή/τριας ή η τυχόν μεταβολή στη συμπεριφορά του/της, η δε αναφορά, εφόσον συντρέχει περίπτωση, υποβάλλεται τους/τις υπεύθυνους/ες αναφορών στη σχολική μονάδα. Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια των μαθητών υποβάλλουν μόνο επώνυμες αναφορές. Η ανωνυμία της αναφοράς ισχύει έναντι όλων των χρηστών της πλατφόρμας και αντιτάσσεται έναντι όλων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού της σχολικής μονάδας. Η υποβολή αναφορών στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα δεν εξαρτάται από άλλους όρους και προϋποθέσεις, είναι δε προαιρετική και παράλληλη με τη δυνατότητα υποβολής αναφορών, προφορικών ή γραπτών, απευθείας στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο κάθε σχολικής μονάδας και Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.). Με σκοπό τη διευκόλυνση της εισόδου και της χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας από μαθητές, γονείς και όσους έχουν την επιμέλεια μαθητών, δύνανται να οργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια και ημερίδες ενημέρωσης στη σχολική μονάδα». Αιτιολόγηση: Η πρότασή μας βασίζεται στις προβλέψεις: i) της παρ. 1 του άρθρου 61 του ν.4488/2017, σύμφωνα με την οποία «1. Κάθε φυσικό πρόσωπο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υποχρεούται να διασφαλίζει την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στο πεδίο των αρμοδιοτήτων ή δραστηριοτήτων του, λαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέτρο και απέχοντας από οποιαδήποτε ενέργεια ή πρακτική που ενδέχεται να θίγει την άσκηση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία Ιδίως υποχρεούται: α) να αφαιρεί υφιστάμενα εμπόδια κάθε είδους, β) να τηρεί τις αρχές καθολικού σχεδιασμού σε κάθε τομέα της αρμοδιότητάς του ή της δραστηριοποίησής του, προκειμένου να διασφαλίζει για τα άτομα με αναπηρία την προσβασιμότητα των υποδομών, των υπηρεσιών ή των αγαθών που προσφέρει […] » και ii) του Κεφαλαίου Η’ του ν. 4727/2020, σύμφωνα με το οποίο οι ισότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές των οργανισμών του Δημόσιου Τομέα πρέπει να καταστούν προσβάσιμες στα άτομα με αναπηρία.