Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΆρθρο 7 Υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών στη σχολική μονάδαΣχόλιο του χρήστη ActionAid | 19 Φεβρουαρίου 2023, 16:01
Σε σχέση με το ποιο είναι το πρόσωπο που λαμβάνει τις αναφορές και διαχειρίζεται τα περιστατικά σε επίπεδο σχολικής μονάδας είναι απαραίτητο να προβλεφθούν -πέρα από τις υπάρχουσες ρυθμίσεις- πολιτικές παιδικής προστασίας και διασφάλισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας που πέρα από τις βασικές αρχές, θα περιγράφουν ένα σύστημα διακυβέρνησης και υποβολής αναφορών που θα προβλέπει όλες τις πιθανές περιπτώσεις, επιτρέποντας στα παιδιά να υποβάλουν την αναφορά τους με ασφάλεια. Με άλλα λόγια είναι κεντρικής σημασίας ζήτημα το να μπορούν τα παιδιά να υποβάλουν ακώλυτα την αναφορά τους ακόμα και στις περιπτώσεις που η βία ή ο εκφοβισμός ενδέχεται να έχει ασκηθεί από πρόσωπο που κατέχει θεσμικό ρόλο εντός της σχολικής μονάδας. Λαμβάνοντας υπόψιν τις αυξημένες αρμοδιότητες των Διευθυντών των σχολικών μονάδων είναι σημαντικό να συνεκτιμηθεί πως η πολυπλοκότητα των υποθέσεων βίας και εκφοβισμού σε συνδυασμό με τις αυξημένες αρμοδιότητές των Διευθυντών υποδεικνύουν την ανάγκη της όσο το δυνατό καλύτερης υποστήριξής τους. Τυχόν επιβάρυνση με αρμοδιότητες που είναι δυσχερώς διαχειρίσιμες σε πραγματικό χρόνο θα είχε αρνητικό αντίκτυπο τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα στην πρόληψη και την αντιμετώπιση των περιστατικών. Σε ό,τι σχετίζεται με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής θα ήταν χρήσιμη η προσθήκη παραγράφου με την οποία θα ορίζεται με σαφήνεια ο ρόλος και οι αρμοδιότητές του. Τέλος, είναι σημαντικό να δοθεί μία κατεύθυνση αναφορικά με το ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν κατά την προτεραιοποίηση της εξέτασης των αναφορών για περιστατικά βίας και εκφοβισμού.