Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΆρθρο 5 Δράσεις και προγράμματα που εκτελούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος»Σχόλιο του χρήστη ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ | 19 Φεβρουαρίου 2023, 22:14
Λαμβάνοντας υπόψη την επικράτηση της χρήσης των ψηφιακών μέσων από τους μαθητές είναι σημαντικό να προβλεφθούν μέσα στο εν λόγω νομοσχέδιο και μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών ηλεκτρονικού/διαδικτυακού εκφοβισμού που συχνά υποδαυλίζει (και υποδαυλίζεται από) την ενδοσχολική βία. Η ανάπτυξη λοιπόν συγκεκριμένων δράσεων για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου θα μπορούσε να συμβάλει στην πρόληψη του ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Στο τομέα της αντιμετώπισης των περιστατικών βίας και ενδοσχολικού εκφοβισμού είναι σημαντικό να προβλεφθούν και τα μέτρα εκείνα που θα συμβάλουν στην ψυχολογική πλαισίωση και υποστήριξη των παιδιών. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όλα τα περιστατικά εκφοβισμού δεν σηματοδοτούν απαραίτητα και την αναγκαιότητα ανώνυμης ή επώνυμης αναφοράς, απαιτούν ωστόσο την άμεση ψυχολογική υποστήριξη και ενδυνάμωση των παιδιών. Ως εκ τούτου χρειάζεται καταρχάς να είναι σαφής και ξεκάθαρος ο τρόπος που θα γνωρίζουν οι υπεύθυνοι ενδοσχολικά ποιος μαθητής έχει κάνει αναφορά και ποιο είναι το αίτημα του για να επικοινωνήσει άμεσα μαζί του. Επίσης χρειάζεται να είναι ξεκάθαρο πως και από ποιόν θα στηριχθεί ενδοσχολικά το παιδί. Η διαθεσιμότητα είναι πολύ σημαντική για ένα παιδί όταν θέλει να επικοινωνήσει και προς τον σκοπό αυτό η αποδοτικότερη λύση θα ήταν η ύπαρξη διεπιστημονικής ομάδας σε κάθε σχολείο. Εναλλακτικά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σημαντικά πιστοποιημένες τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας για παιδιά, με δωρεάν πανελλαδική 24 λειτουργία , φιλικές προς την παιδική και εφηβική ηλικία , όπως η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα παιδιά SOS 1056 που λειτουργεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και διαθέτει αντίστοιχη εμπειρία.