Αρχική Ζούμε Αρμονικά Μαζί-Σπάμε τη Σιωπή":Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ- ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ Άρθρο 3 Δράσεις και προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμούΣχόλιο του χρήστη Πάνος Αλεξόπουλος | 19 Φεβρουαρίου 2023, 23:13
Θετική η νομοθετική παρέμβαση σχετικά με την ενδοσχολική βία. Η ενδοσχολική βία όμως δεν προέρχεται μόνο από μαθητές. Βία είναι και η συνέργεια εκπαιδευτικών ή διευθυντών σχολείων στην - μεγάλη μάστιγα για την Ελλάδα - αποξένωση των παιδιών από τον ένα γονέα τους λόγω των δόλιων ενεργειών συνήθως του γονέα που ασκεί αποκλειστικά την επιμέλειά του. Προτείνω λοιπόν στον ορισμό της ενδοσχολικής βίας να περιληφθούν και οι ενέργειες ή παραλείψεις εκπαιδευτικών, όπως η άρνηση ενημέρωσης γονέα για την σχολική επίδοση και την διαγωγή μαθητών, η άρνηση συμμετοχής γονέα σε σχολικές εορτές με την πρόφαση ότι ο γονέας που ασκεί αποκλειστικά την επιμέλεια των παιδιών το έχει "απαγορεύσει", εφόσον βέβαια δεν έχει αφαιρεθεί συνολικά η γονική μέριμνα από τον γονέα που αποκλείεται. Ακόμα σοβαρότερη μορφή ενδοσχολικής βίας είναι η εγγραφή παιδιού σε σχολείο, χωρίς την συγκατάθεση και των δύο γονέων, εκτός και αν το επιτρέπει δικαστική απόφαση. Τέλος, θα πρότεινα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των παιδιών σχετικά με τα δικαιώματά τους σύμφωνα με την ΔΣΔΠ (Διεθνή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Παιδιού), να δοθεί έμφαση στο δικαίωμά τους να ανατρέφονται και από τους δύο γονείς τους, και στις δυσμενείς επιπτώσεις της γονεϊκής αποξένωσης.