Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ | 27 Δεκεμβρίου 2023, 01:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω δουλέψει 10 χρόνια στα δημόσια ΙΕΚ και τα ιδιωτικά ΚΕΚ και έχω άποψη για την επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτα που πρέπει να γίνουν κατα την γνώμη μου είναι τα εξής: 1) Οι εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και τα εξεταστικά κέντρα πιστοποίησης να είναι μόνο ιδιωτικά. 2) Οι εγκαταστάσεις να είναι εργαστηριακές και όχι αιθουσες διδασκαλίας με θρανία και καρέκλες. Τα δημόσια ΙΕΚ να νοικιαστούν από το κράτος σε ιδιωτες που θα πληρώσουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό. 2) Οι καθηγητές πρεπει να διορίζονται από το κράτος μέσα από ένα ψηφιακό μητρώο προσόντων οπού θα εντάσσονται ιδιώτες με βάση τα πραγματικά επαγγελματικά προσοντα πχ. ενας μηχανολόγος με πτυχία και μεταπτυχιακα και αγγλικά δεν έχει καμία αξια να διδάξει αν δεν έχει κάνει μια υδραυλική μελέτη ή εγκατάσταση σε ενα κτήριο! Να σταματήσει η εκπαίδευση να είναι συμπλήρωμα μισθού! 3)Τα ΙΕΚ να μαθαινουν την γενική ειδικότητα πχ υδραυλικός με όλες τις μορφές υδραυλικών εγκαταστάσεων εργαστηριακά και δωρεάν για το μαθητή αλλά η ειδικότητα :πχ εγκαταστάσεις φυσικού αερίου, ή αντλιάς θερμότητας ή θερμοσίφωνα, ή αποχέτευσης, ή υδρευσης κλπ να γίνεται μέσα από σεμινάρια σε τύπου ΚΕΚ όπου ο μαθητής θα πληρώνει το σεμινάριο και το παράβολο τών εξετάσεων. Να έχει δικαίωμα απεριόριστες ειδικότητες να συμμετέχει και να αποκτήσει με εξετάσεις πιστοποίησης. 4)Κάθε μαθητής που τελειώνει θα δίνει για πιστοποιήση και αν περνά αμέσως θα μπορεί με μπλοκάκι να γίνει ελεύθερος επαγγελματιας. Αν δεν πιστοποιηθεί ή να ξαναδίνει ή να γίνεται βοηθός τεχνίτη και μέτα από τρία χρόνια να αποκτά και αυτός την άδεια ελεύθερου επαγγελματία. 5) οι εξετάσεις εξολοκλήρου να γίνονται από δημόσιο τομέα. 6) Στα ΙΕΚ θα διδάσκουν εμπειροι τεχνίτες στα εργαστήρια και μελετητές στην θεωρία των εγκατάστάσεων. Τα ΚΕΚ θα διαδάσκουν την ειδική μελέτη εγκαταστάσεων θα έχουν δηλαδή μόνο θεωρία με αίθουσες διδασκαλίας αλλά οι εξετάσεις θα έχουν και θεωρία και πράξη από τα ΙΕΚ που έμαθαν. 7) Αν ο μαθητής μείνει από απουσίες γιατί δεν ενδιαφέρεται να μην έχει δικαιωμα να παρεί επίδομα οαεδ μέχρι να αποφασίσει να τελειώσει έστω μια σχολή. Το κρατός να σταματήσει να έχει τεμπέλαρους με επιδόματα. 8) Να πεταχτούν όλα τα βιβλία που υπάρχουν τώρα να γινεί η εκπαίδευση με βιντεο προσομοίωσης και την εμπειρία πραγματικών δασκάλων επαγγελματιών. Ευχαριστώ Παπαδόπουλος Ιωάννης Μηχανολόγος Μηχανικός 6948544177