Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΚΟΥ ΛΑΖΑΡΟΣ | 26 Νοεμβρίου 2009, 17:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με μεγάλη προσοχή διάβασα το κείμενο διαβούλευσης .Φυσικά θα περίμενε κανείς να ήταν αναλυτικό για να μπορεί να τοποθετηθεί κάποιος αφού μελετήσει όλες τις παραμέτρους. Μπορούμε όμως να μιλήσουμε για το σκεπτικό και τη φιλοσοφία του . 1. Διατυπώνεται την άποψη ότι το σύστημα πρόσληψης δεν χαρακτηρίζεται απο ενιαία φιλοσοφία και αρχές .Σήμερα λειτουργούν δύο παράλληλοι τρόποι προσλήψεων. - Φυσικά και λειτουργούν δύο παράλληλοι τρόποι .ΑΣΕΠ-ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ . Είναι όμως απόλυτα φυσιολογικό αυτό αφού το εκπαιδευτικό μας σύστημα λειτουργεί με αναπληρωτές και ωρομίσθιους στο 20% των θέσεων . Σε ποιά άλλη χώρα γίνεται αυτό; Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε εισαγωγή συστήματα πρόσληψης χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τις ιδιαιτερότητες τις δικές μας. -Δεν μπορείς να επιχειρηματολογείς ότι είναι αρνητικό επειδή υπάρχουν δύο ή τρείς τρόποι . Η επιχειρηματολογία πρέπει να στηρίζεται αν είναι σωστοί ή λάθος . - Ο πιό λάθος τρόπος πρόσληψης είναι ο ΑΣΕΠ και δεν κρίνω απο την επιχειρηματολογία την δικιά μου αλλά από την επιχειρηματολογία των νέων συναδέλφων και μάλιστα αυτών που ήταν και διοριστέοι. (μία έρευνα στο θέμα αυτό θα μας διαφώτιζε . γιατί δεν την κάνετε ; αλήθεια πιστεύετε ακόμη ότι ο ΑΣΕΠ διορίζει <>) - Σε ποιά χώρα και σε ποιό τομέα δεν μετράει η προυπηρεσία ως προσόν ; - Το εκπαιδευτικό δυναμικό της χώρας θα δίνει κάθε δύο χρόνια τη μία θα είναι επιτυχών την άλλη αποτυχών την άλλη πάλι επιτυχών; 2.Διατυπώνεται την άποψη ότι οι πίνακες είναι σε αδιέξοδο γιατί είναι χιλιάδες . - Δηλαδή την απροθυμία της πολιτείας να στηρίξει την δημόσια εκπαίδευση με διορισμούς( κενά,ΠΔΣ,ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ,ΛΥΚΕΙΑ,ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ,25 μαθητές στο τμήμα κλπ). Αλήθεια υπολογίσατε ποτέ πόσες θέσεις εργασίας είναι αυτές ; Έχει ανάγκη απο διορισμούς η εκπαίδεύση και δεν ζητάμε να γίνουν λόγο ανεργίας. - Τό σύστημα <> στις προσλήψεις Π.Δ.Σ και με δύο -τρείς ώρες δεν το ανακάλυψαν οι εκπαιδευτικοί αλλά το πολιτικό σύστημα που εκπροσωπείται και δεν θα την πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα η νέα γενιά. -Το σύστημα <> δεν ανακαλύφθηκε απο τους εκπαιδευτικούς. - Δηλαδή καταργείται ένα σύστημα διορισμών επειδή είναι πολλοί στους πίνακες και όχι με βάση αν είναι σωστό και δίκαιο; 3. Επικαλείστε τον ΑΣΕΠ σαν ένα σύστημα <> για τους νέους της χώρας. - Γιατί η προυπηρεσία δεν είναι σύστημα ίσων ευκαιριών ; Αν δεν υπήρχε η γνωστή <> στις προσλήψεις τις ΠΔΣ βέβαια .ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΠΔΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ. ΝΑ ΤΟ ΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟ. - Γιατί λειτουργούμε με την λογική άσπρο-μαύρο ; Το πρόβλημα κα Υπουργέ ξεκίνησε από τότε που οι πίνακες προυπηρεσίας έγιναν <> με τα μόρια ΑΣΕΠ. Από τότε που δημιουργήθηκαν πίνακες για διορισμούς με προυπηρεσία και πίνακες αναπληρωτών με προυπηρεσία και μόρια ΑΣΕΠ. Το πρόβλημα εντάθηκε με τις ρουσφετολογικές προσλήψεις τις ΠΔΣ. Το πρόβλημα είναι ότι έχει βαλθεί το πολιτικό σύστημα να τρελάνει τους νέους εκπαιδευτικούς .Και εξηγούμαι.Όσοι Υπουργοί έχουν περάσει από το 1997 μέχρι σήμερα ο καθένας και μια ρύθμιση δικιά του αλλά σε καμία περίπτωση δεν είχαμε ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ . ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΚΑΘΕ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΧΟΥΜΕ . ΠΡΟΤΑΣΗ. -ΑΣΕΠ -ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ -ΑΣΕΠ μόνο διοριστέοι. Η παγκόσμια πατέντα των επιτυχώντων δημιουργεί παραπάνω προβλήματα. -ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ . Πίνακες αναπληρωτών (σύμβαση ωρομισθίων καταργείται είπατε) με βάση μόνο την προυπηρεσία . - Οι πίνακες των αναπληρωτών να τροφοδοτούνται με βάση την χρονιά κτήσης πτυχίου. -ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 50-50% . Είναι το πιό δίκαιο. -Έτσι γίνεται συνδυασμός ΑΣΕΠ (νέοι συνάδελφοι) -Προυπηρεσία (αυτοί που επιλέγουν τη δημόσια εκπαίδεύση - Χρόνος κτήσης πτυχίου ( δεν μπορείς να μεριμνάς για τον συνάδελφο 22 ετών και΄΄οχι των 30 ετών) Αφού καταφέραμε να δημιουργήσουμε όλες αυτές τις κατηγορίες δεν είναι σωστό να διαγράψουμε κάποιους και το χειρότερο να τους χρησιμοποιούμε περιστασιακά και όποτε μας συμφέρει όπως έγινε φέτος με τις προσλήψεις στην ΠΔΣ που έγιναν με το χρόνο κτήσης πτυχίου. Έχουμε να κάνουμε με ανεργία και αυτές οι αλλαγές επιφέρουν μεγάλη ανακατανομή στους πίνακες αλλά και στις προσλήψεις . - Δικλείδα ασφαλείας για την προυπηρεσία η οδηγία 70/99 της ΕΕ που σημαίνει ότι πάνω από δύο συμβάσεις να διορίζονται. Να τελειώνει το πάρτυ με αυτές τις οδηγίες. Δεν μπορεί όσες μας συμφέρουν να τις επικαλούμαστε και όσες όχι να τις θάβουμε. Επί 5 χρόνια η συγκεκριμμένη οδηγία ταλάνιζε το πολιτικό μας σύστημα , βγήκαν προεδρικά διατάγματα, τώρα ξεχάστηκε;