Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 3: Διαφάνεια και αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού δυναμικού, επαναπροσδιορισμός του χρόνου παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες, καθώς και του τρόπου αμοιβής τουςΣχόλιο του χρήστη Καίτη Αρχαγγελίδη | 2 Φεβρουαρίου 2011, 21:48
Το όριο της πενταετίας δεν θα έπρεπε να ισχύει για όσους εκπαιδευτικούς θέλουν να παραμείνουν πέραν αυτής. Η λογική 'της περατζάδας όσων περισσότερων γίνεται' ποιον ωφελεί; Σίγουρα όχι τον εκπαιδευτικό. Πόσο σοβαρά κι επαγγελματικά προλαβαίνει να εμβαθύνει στις απαιτήσεις μιας τόσο ιδιάζουσας διδασκαλίας όπως είναι η διδασκαλία της ελληνικής ως ξένη γλώσσα; (…για την οποία παρεμπιπτόντως μάλιστα καλείται να αυτοσχεδιάσει, ελλείψει συγκροτημένου διδακτικού υλικού από μεριάς της ελληνικής πολιτείας... ) Και πώς ο ίδιος να επενδύσει σε επί πλέον σπουδή (όπως θα όφειλε ή θα επιθυμούσε να κάνει ως επαγγελματίας ώστε να βελτιώσει τα προσόντα του, με δεδομένο ότι στην Ελλάδα το αντικείμενό του δεν ήταν αυτό, δεν δίδασκε παιδιά που δεν ξέρουν τη γλώσσα...) Πώς να καταθέσει γνώση, εμπειρία και προσπάθεια στον ειδικό αυτό τομέα, όταν ξέρει ότι αυτός απλά ένας περαστικός είναι; Κατά συνέπεια ούτε ο μαθητής ωφελείται, αφού τελικά δεν έχει την εξειδικευμένη διδασκαλία που απαιτείται για την περίπτωσή του. Αλλά και το ελληνικό δημόσιο ζημιώνεται, καθώς επιβαρύνεται με έξοδα μετακίνησης, μεταφορές οικοσκευών κλπ., όσων επιστρέφουν στην Ελλάδα και όσων αναχωρούν για τους αντικαταστήσουν στο εξωτερικό, χρεωνόμενο παράλληλα την αναποτελεσματικότητα των δομών του. Προφανώς το υπουργείο σας κρίνει την εναλλαγή των εκπαιδευτικών, από και προς Ελλάδα, χρήσιμη για κάποιο λόγο. Μόνο για το εξωτερικό βέβαια, αφού για το εσωτερικό δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο, αλλαγή σχολείου στην πενταετία δηλαδή. Και εύλογα οι Έλληνες του εξωτερικού αναρωτιώμαστε: Στα σχολεία του εξωτερικού αυτό γίνεται διότι ευνοεί την εκπαιδευτική διαδικασία; Τη διευκολύνει με κάποιο τρόπο και με ποιον; Αποτελεί μέρος του σχεδιασμού σας για λόγους που αφορούν τη διδασκαλία των παιδιών μας, ή απλά προέκυψε μέσα από τη συναλλαγή της εκάστοτε ηγεσίας του υπουργείου σας με όσους διατηρούν πελατειακές σχέσεις με εκπαιδευτικούς και άλλους; Καίτη Αρχαγγελίδη (ελεύθερος επαγγελματίας, μητέρα και σύντομα γιαγιά στην Ολλανδία... )