Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Κώστας | 27 Δεκεμβρίου 2023, 20:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι σχεδιαστές του ν/σ εκτιμώ ότι έχουν κάνει δύο βασικά λάθη, τα οποία θα προκαλέσουν μια σειρά από παρενέργειες και δυσλειτουργίες με αρνητικό τελικό αποτέλεσμα για τη λειτουργία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΕΕΚ): 1. Φαίνεται καθαρά ότι γνώμονας του σχεδίου νομοθέτησης του συγκεκριμένου άρθρου του ν/σ ήταν ένα απλό μοντέλο δομής ενός ΕΠΑ.Λ. με ένα Ε.Κ. και ο σκοπός του είναι η απόλυτη προτεραιότητα χρήσης των Εργαστηρίων και του προσωπικού τους από μία μόνο εκπαιδευτική δομή. Αρκεί μόνο η επιπλέον παρουσία ενός Δ.Ι.Ε.Κ. για να δημιουργήσει προβλήματα. Δεν εφαρμόζεται σε πιο σύνθετα σχήματα, με περισσότερα ΕΠΑ.Λ. ανά Ε.Κ. ειδικά σε διαφορετικά ωράρια λειτουργίας και ακόμη περισσότερο όταν αυτά θα λειτουργούν με τις ίδιες ή παρόμοιες ειδικότητες που σημαίνει κοινές χρήσεις Εργαστηριακών χώρων. 2. Δεν ευδοκιμούν οι μεταφορές και μεταφυτεύσεις αυτούσιων πρακτικών από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα χωρίς να ληφθούν υπόψη, να συνεκτιμηθούν, οι ιδιαιτερότητες του καθενός. Εδώ φαίνεται καθαρά η προσπάθεια υιοθέτησης πρακτικών της ΕΕΚ από εκπαιδευτικά συστήματα της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης που τα δεδομένα είναι θεμελιωδώς διαφορετικά. Για παράδειγμα στις χώρες αυτές η ΕΕΚ στεγάζεται σε κτίρια χωρητικότητας 1000 - 2000 μαθητών με ενσωματωμένα τα Εργαστήρια και τις επικουρικές δομές και όχι σε διάσπαρτα κτίρια χωρητικότητας 200 – 300 μαθητών (ΕΠΑΛ), χωρίς καμιά υποδομή και σε πολλές περιπτώσεις με απουσία συστεγαζόμενης εργαστηριακής υποστήριξης (απομακρυσμένο Ε.Κ.), με κοινόχρηστη λειτουργία Ε.Κ. και με άλλες εκπαιδευτικές μονάδες (ΕΠΑ.Λ. -Δ.Ι.Ε.Κ.). Η άκριτη και απροσάρμοστη υιοθέτηση τέτοιων πρακτικών είναι καταδικασμένη σε χαμηλό βαθμό απόδοσης ή και σε πλήρη αποτυχία. Επιπλέον κάποιες ρυθμίσεις του ν/σ προκαλούν προβληματισμό για τον τρόπο που συντάχθηκαν και το σκοπό που υπηρετούν. Θα αναφέρω εδώ στη διαβούλευση κάποιους προβληματισμούς, σταδιακά, ξεκινώντας από τα βασικά και αυτονόητα: Οι Υπεύθυνοι Τομέων καταργούνται από τα Ε.Κ. σύμφωνα με το ν/σ, οπότε γεννάται αυτόματα το ερώτημα: Πως θα καλυφθεί, έστω απλά διοικητικά, το Ε.Κ. με δύο ανθρώπους μόνο, τον Διευθυντή του Ε.Κ. και τον Υποδιευθυντή του Ε.Κ.; Το Ε.Κ. που υπηρετώ όπως και πολλά άλλα Ε.Κ. λειτουργεί συνεχώς από τις 08:15 έως τις 23:00 σε τρεις κύκλους (πρωινό, απογευματινό και εσπερινό), εξυπηρετώντας έξι εκπαιδευτικές δομές (τέσσερα ΕΠΑΛ και δύο ΔΙΕΚ). - Υπάρχει περίπτωση εκπαιδευτική δομή να λειτουργεί χωρίς την παρουσία στελέχους διοίκησης για κάποιο ωράριο; - Η αναπλήρωση του Διευθυντή από τον μοναδικό Υποδιευθυντή, πως ακριβώς θα γίνεται; - Ενώ είναι γνωστή η έξαρση της παραβατικότητας και της σχολικής βίας στα σχολεία μας είναι λογικό ταυτόχρονα να αποψιλώνεται το προσωπικό μας σε τέτοιο βαθμό; Μάλλον όποιος προτείνει τέτοιες διατάξεις δεν έχει επαφή με τη σχολική πραγματικότητα. Θεωρώ απαραίτητο και αυτονόητο τον ορισμό Υποδιευθυντών των Ε.Κ., τόσων όσα και τα ωράρια λειτουργίας του κάθε Ε.Κ., δηλαδή από έναν έως και τρεις Υποδιευθυντές. Ταυτόχρονα, σύμφωνα πάντα με το ν/σ, σε ένα τυπικό ΕΠΑΛ 300 μαθητών στο οποίο λειτουργούν κατά μέσο όρο τέσσερις Τομείς, θα προκύψουν επιπλέον 5 θέσεις στελεχών διοίκησης, ήτοι 3 Υποδιευθυντές και 4 Τομεάρχες ΕΠΑΛ (ενώ σήμερα διαθέτει 2 Υποδιευθυντές μόνο). Μπορεί κάποιος εύκολα να κάνει τον λογαριασμό σε αναλογία προσθέτοντας και τα υπόλοιπα ΕΠΑΛ που εξυπηρετούνται από το Ε.Κ. και θα διαπιστώσει ότι οι θέσεις στελεχών διοίκησης στα ΕΠΑΛ πολλαπλασιάζονται (σε ένα μόνο ωράριο λειτουργίας) ενώ στα Ε. Κ. με διπλό και συνήθως τριπλό ωράριο λειτουργίας μένει να τα διαχειριστεί διοικητικά «ένας και ο κούκος». Ας κριθεί αντικειμενικά το φαινόμενο. ΥΓ Αλήθεια, το ν/σ έχει οικονομοτεχνική πρόβλεψη και έγκριση;