Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασποράΠρόταση 2: Διοικητική αναδιάρθρωση και επανακαθορισμός των ρόλων και των ευθυνών των εκπαιδευτικών εταίρων (συντονιστών, εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, κοινοτήτων, κρατικών υπηρεσιών) και της μεταξύ τους συνεργασίας με σκοπό την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και των υλικών πόρωνΣχόλιο του χρήστη Μαρία Καρρά | 3 Φεβρουαρίου 2011, 11:29
Επανακαθορισμός ρόλου ευθύνης της θέσης του συντονιστή Στο σεμινάριο που μας έγινε το 2009 σχετικά με τη ενημέρωσή μας για τη διαμονή στη νέα γη, ένας συντονιστής είχε πει ότι εκεί που πάμε υπάρχει μόνο ο Θεός και μετά αυτός. Αυτό βέβαια μας έφερε ένα γέλιο, αλλά όταν μεταναστεύσαμε στους νέους τόπους πραγματικά καταλάβαμε ότι μας είχε πει την αλήθεια. Βέβαια μετά από λίγο καιρό ο κύριος αυτός εγκατέλειψε τη θέση του αναπληρωτή του Θεού, για μια καλύτερη (; για πανεπιστήμιο) αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα (δηλαδή η διετής θητεία του δεν έγινε, ενώ οι εκπαιδευτικοί που έχουμε έρθει με τριετή υποχρεωτική θητεία –και με άλλη οικονομική σύμβαση ήρθαμε και μας την άλλαξαν στις αρχές του 2010- δεν έχουμε το δικαίωμα επιστροφής χωρίς υπηρεσιακές και οικονομικές κυρώσεις). Προτάσεις: Οι εκπαιδευτικοί να έχουν το δικαίωμα να επιστρέψουν πριν την εκπλήρωση της τριετίας τους όταν η κατάσταση που αντιμετωπίζουν είναι δύσκολη.Να τους επιτραπεί η επιστροφή στην οργανική τους θέση και χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Η λέξη που χρησιμοποιείται –συντονιστής- είναι πράγματι σωστή αλλά χρειάζεται και υποστήριξη από ένα υπηρεσιακό συμβούλιο στο οποίο να συμμετέχουν και οι τοπικές ΕΛΜΕ με αντιπροσώπους. Οι συνεδριάσεις να γίνονται ανοικτά –δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε άλλωστε από τις κενές θέσεις- Έτσι το κάθε θέμα να καταγράφεται σε πρακτικά και να αποφασίζετε από κοινού οι ανάγκες των σχολείων, οι τοποθετήσεις των συναδέλφων με μόρια, ώστε να υπάρχει διαφάνεια. Η δημοκρατία βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να βρουν το δίκιο τους και να γίνονται αποδοτικότεροι στην εργασία τους αφού θα έχουν λυμένα αρκετά από τα εργασιακά τους προβλήματα.