Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 4 – Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη Ηλίας Μακράκης | 28 Δεκεμβρίου 2023, 17:20
Άλλο ένα άτολμο νομοσχέδιο "καλών προθέσεων"... Έχω διατελέσει καθηγητής σε δημόσιο επαγγελματικό εκπαιδευτήριο (Berufsfachschulen) στο Μόναχο για 14 συναπτά έτη και, με την επιστροφή μου στην Ελλάδα, άλλα 7 σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ στην Αθήνα. Κάτι πιστεύω ότι καταλαβαίνω από εκπαίδευση. Στη Γερμανία, στη χώρα που καθιέρωσε το "δυαδικό" σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης στην Ευρώπη, με το 55% του πληθυσμού να φοιτά σε επαγγελματικές σχολές, η διάρκεια των αντίστοιχων προγραμμάτων για αποφοίτους γενικής εκπαίδευσης είναι 6 έως 8 εξάμηνα! Εδώ, 4 εξάμηνα ενδοσχολικής κατάρτισης και άλλο ένα πρακτικής άσκησης. Τι ακριβώς να μάθουν οι σπουδαστές σε 4 εξάμηνα και πώς να συγκριθούν με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους; Κύριε Υπουργέ, τολμήστε! Οι αποκαρδιωτικές μελέτες που συγκρίνουν το επίπεδο κατάρτισης των Ελλήνων με τους Ευρωπαίους επαγγελματίες θα συνεχίσουν να καταφτάνουν αν δεν γίνουν τομές. Μην πάμε συνεχώς να ανακαλύψουμε τον τροχό. Πέντε (5) τουλάχιστον εξάμηνα ενδοσχολικής κατάρτισης στις "Σ.Α.Ε.Κ.", πριν από την πρακτική άσκηση. Η μετονομασία (rebranding) δεν είναι αναβάθμιση.