Αρχική Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά2ο πεδίο διαβούλευσης: Αποτίμηση των σημερινών δομών παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σε σχέση με (α) την παιδαγωγική τους καταλληλότητα, (β) την αποτελεσματικότητά τους, (γ) το κόστος και (δ) τις προοπτικές κοινωνικο-οικονομικής ένταξης των νέων γενιών ελληνικής καταγωγής στις συνθήκες της παγκοσμιοποίησηςΣχόλιο του χρήστη Mackis | 3 Φεβρουαρίου 2011, 13:39
Τα παρακάτω αφορούν σε σχολικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία: Τα "αμιγή" Λύκεια απορροφούν το μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα του προϋπολογισμού για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση κι αυτό γιατί: 1. Απαιτούνται τουλάχιστον 8 καθηγητές για τη λειτουργία έστω και ενός μικρού σε αριθμό μαθητών Λυκείου. 2. Καταβάλλεται συνήθως ενοίκιο. 3. Καταβάλλεται υψηλός μισθός (όσα παίρνουν και Γερμανοί συνάδελφοι) σε συμβασιούχους αορίστου χρόνου εδώ και 25 χρόνια χωρίς μάλιστα να μπορεί να γίνει απόλυση! Πρέπει να δούμε εάν αξίζει τον κόπο να έχουμε τόσα πολλά αμιγή Λύκεια. Το ελληνικό Λύκειο αυτή τη στιγμή υπάρχει για να δίνει τη δυνατότητα σε ομογενείς να σπουδάζουν στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι μαθητές παρακολουθούν και φροντιστήριο. Το σχολείο απλώς τους δίνει τη νομιμότητα να κάνουν αίτηση. Κατά τ' άλλα συναναστρέφονται με άλλους Έλληνες ίδιας ηλικίας, κάτι που μάλλον θα έκαναν και χωρίς το Λύκειο. Κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια εισάγονται 250 ομογενείς σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. της Ελλάδας, οι περισσότεροι από τη Γερμανία. Μιλάμε μόνο για ομογενείς (Κατηγορία Ι) και όχι για τέκνα υπαλλήλων. Συνεπώς λοιπόν τα Λύκεια πρακτικά δίνουν τη δυνατότητα σε 250 μαθητές της ομογένειας να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Όσοι δεν περάσανε το 2010 δεν έχουν γράψει 35 σε 5 μαθήματα. Από αυτούς που εισάγονται δεν γνωρίζουμε πόσοι πραγματικά θα σπουδάσουν και πόσοι θα πάρουν πτυχίο. Προσωπική μου εκτίμηση (γνωρίζοντας και κάποια στοιχεία) είναι ότι το 1/4 μόνο θα αποφοιτήσει. Φυσικά όσοι δεν έχουνε περάσει (πάνω από 50%) πρακτικά έχουν χάσει 2 χρόνια από τη ζωή τους και το μόνο κέρδος είναι η κοινωνικοποίηση σε "ελληνικό" περιβάλλον. Επιστρέφουν στην αφετηρία που ξεκίνησαν. Είναι δηλαδή απόφοιτοι 10ετους εκπαίδευσης για το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα. Υπάρχει μία εμμονή σε κάποιους Συντονιστές να "εξισωθεί" το απολυτήριο Λυκείου με το Abitur. Αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να γίνει ποτέ. Φανταστείτε ότι το Λύκειο δέχεται Έλληνες μαθητές τους οποίους εγγράφει ως αλλοδαπούς διότι οι περισσότεροι προέρχονται από γερμανικά σχολεία. Είναι δυνατον αυτό το "ειδικό σχολείο" που στεγάζεται σε "ειδικό κτίριο" με "ειδικό ωράριο" και "ειδικούς μαθητές" να εξισωθεί με ένα γερμανικό Gymnasium και να γίνει ισοτιμία των απολυτηρίων; Για όσους δεν γνωρίζουν οι Γερμανοί δεν "ισοτιμούν" το ελληνικό απολυτήριο Λυκείου (είτε από Λύκειο της Ελλάδας είτε του εξωτερικού). Απλώς σου δίνουν τη δυνατότητα να σπουδάσεις σε γερμανικό Πανεπιστήμιο αν έχεις απολυτήριο ΚΑΙ έχεις δώσει Πανελλήνιες με βαθμό πάνω από 10. ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ με ισοτιμίες. Σου λένε τι μπορείς να κάνεις με τα χαρτιά που έχεις. Ο δρόμος για το κλείσιμο των μικρών Λυκείων έχει ήδη ανοίξει. Δεν θα πρέπει όμως να κατηγορούνται οι Συντονιστές και οι Διευθυντές των μονάδων γιατί το Υπουργείο γνώριζε για τον αριθμό των μαθητών εδώ και χρόνια (π.χ. 12 σε κάποιο Λύκειο) αλλά ήθελε να δώσει την καυτή πατάτα στον επόμενο.