Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 28 Δεκεμβρίου 2023, 21:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως Διευθυντής Εργαστηριακού Κέντρου οφείλω να διατυπώσω την γνώμη μου για το συγκεκριμένο άρθρο, το οποίο σχετίζεται και με το άρθρο 22 που αφορά τους Τομεάρχες. Τα Ε.Κ. αποτελούν ουσιαστικά αυτή τη στιγμή το συνδετικό κρίκο μεταξύ των ΕΠΑΛ και των Εργαστηρίων τα οποία ανήκουν στην αποκλειστική ευθύνη του Ε.Κ., το οποίο και τα διαθέτει όχι μόνο στα ΕΠΑΛ, αλλά και στα ΔΙΕΚ και στο θεσμό της Μαθητείας. Ένα Ε.Κ. το οποίο εξυπηρετεί τρία διαφορετικά ΕΠΑΛ, άλλα συστεγαζόμενα και άλλο σε διαφορετική περιοχή, παράλληλα εξυπηρετεί και τα ΔΙΕΚ και τη Μαθητεία και όλα αυτά να λειτουργούν σε διαφορετικούς κύκλους, είναι πραγματικά αδύνατο να καταφέρει να ανταπεξέλθει εάν δεν έχει πλέον Υπεύθυνους Τομέα. Η συντήρηση των εργαστηρίων, η αγορά αναλωσίμων αλλά και πάγιου εξοπλισμού θα καταρρεύσει. Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων οι οποίοι ορίζονται ανά έτος σε καμία περίπτωση με το υπάρχον καθεστώς δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις τρέχουσες ανάγκες. Θεωρώ λάθος την προσέγγιση αντικατάστασης των Υπ. Τομέων. Εφόσον οι Υπ. Τομέα αντικατασταθούν, θα πρέπει να καθοριστεί απαραίτητα ένα αυστηρό πλαίσιο συνεργασίας με τα Ε.Κ. των νέων Τομεαρχών των ΕΠΑΛ. Εάν δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο συνεργασίας δεν μπορώ να κατανοήσω ποιος θα είναι ο ρόλος των νέων Τομεαρχών, εφόσον τα εργαστήρια ανήκουν στα Ε.Κ. Επίσης την τρέχουσα σχολική χρονιά που ορίστηκαν Υπ. Τομέων στα Ε.Κ. το υπουργείο προχώρησε σε σχετικές περικοπές με αποτέλεσμα να λειτουργούμε με Υπ. Τομέα οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται σε τρία διαφορετικά ΕΠΑΛ σε πρωινό και εσπερινό κύκλο και σε διαφορετικές περιοχές (έχοντας υπό την επίβλεψη τους περισσότερα από δέκα εργαστήρια). Ο διορισμός περισσότερων Τομεαρχών, ένας για κάθε τομέα σε κάθε ΕΠΑΛ είναι μια θετική προοπτική, η οποία αν δεν συνοδευτεί με την απαραίτητη ρύθμιση για άμεση συνεργασία με τα Ε.Κ. ή ακόμη καλύτερα και να ανήκουν στο Ε.Κ., δεν θα έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο ρόλος των Τομεαρχών ήταν, είναι και θα πρέπει να είναι η επίβλεψη και συντήρηση των εργαστηριακών χώρων ευθύνης τους. Επίσης αλχημείες που έχουν παρατηρηθεί με τον ορισμό ενός Τομεάρχη για δύο και τρεις διαφορετικούς τομείς, πρέπει να παύσουν. Πως γίνεται ένας Τομεάρχης με ειδικότητα Πληροφορικής να έχει οριστεί και υπεύθυνος για τον τομέα Υγείας και Γεωπονίας. Και το αντίστροφο. Με ποιες γνώσεις και ποια εμπειρία; Η λύση των επιπλέον Τομεαρχών σε κάθε ΕΠΑΛ που προτείνεται στο νομοσχέδιο μπορεί να αποδώσει πραγματικά αποτελέσματα και να καταστήσει τους εργαστηριακούς χώρους ασφαλείς για μαθητές και εκπαιδευτικούς μόνο εάν οι Τομεάρχες ανήκουν στα Ε.Κ. Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω το γεγονός ότι σε κάθε Ε.Κ. ορίζεται μόνο ένας υποδιευθυντής. Στην παραπάνω περίπτωση που ανέφερα, το Ε.Κ. εξυπηρετεί περισσότερους από 1500 μαθητές σε διαφορετικούς κύκλους και διαφορετικές τοποθεσίες. Πως είναι δυνατόν; Ξεκάθαρα θα πρέπει να υπάρχει ένα υποδιευθυντής για κάθε ΕΠΑΛ που εξυπηρετεί το Ε.Κ. Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο με τις συγκεκριμένες αναφορές που έχει, οι οποίες είναι ελάχιστες και ελλιπέστατες, χωρίς συγκεκριμένες κατευθύνσεις αντί να ενισχύει τα Ε.Κ., τα αποδυναμώνει φανερά και τα οδηγεί σε υπολειτουργία, βάζοντας σε κίνδυνο μαθητές, εκπαιδευτικούς, εξοπλισμό. Δεν βλέπω καμία αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή αυτονομία στα Ε.Κ. σε αυτό το άρθρο, παρατηρώ ακριβώς το αντίθετο. Και εν τέλει, εάν θα πρέπει ο Διευθυντής να λειτουργεί με στελέχη μόνο έναν υποδιευθυντή και χωρίς σύλλογο, πραγματικά δεν κατανοώ πόσα μπορεί να προσφέρει.