Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Γ.Κ. | 29 Δεκεμβρίου 2023, 14:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι σωστή η λογική ότι “η θεωρία και το εργαστήριό της πρέπει να θεωρούνται και να αποτελούν ενιαία μαθησιακή ενότητα” (όπως ανέφερε ο Υπουργός στην παρουσίαση στο ΠΕΠΑΛ Περάματος στις 19/12, στο χρονικό σημείο 11:09 του παρακάτω υπερσυνδέσμου του καναλιού του πρωθυπουργού στο youtube https://www.youtube.com/watch?v=xGWffyFWVK0 ) αλλά ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΜΕΑΡΧΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ! Το σύνθημα των μαθητών των ΕΠΑΛ ΑΣΧΕΤΩΣ αν θα επιλέξουν τη συνέχεια των σπουδών τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ή όχι, ΑΣΧΕΤΩΣ αν μπορούν να το εκφράσουν ή όχι ΕΙΝΑΙ «ακούω και ξεχνώ, βλέπω και θυμάμαι, ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ». Αυτή είναι και η τεράστια διαφορά των ΕΠΑ.Λ. από τα ΓΕΛ. Η "έμπρακτη"/"εργαστηριακή" γνώση και μάθηση! Η εργαστηριακή άσκηση εξυπηρετεί την εις βάθος κατανόηση της θεωρίας και εντέλει τη μάθηση! Το λέω με απόλυτη βεβαιότητα για την ειδικότητά μου (Πληροφορικής, ΠΕ86). Ο μαθητής γράφει python στον ΗΥ και ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ μπορεί και μαθαίνει τη γλώσσα την οποία σε επίπεδο Πανελληνίων θα γράψει στο χαρτί. Υπάρχει άμεση σχέση θεωρίας και πράξης! Αλίμονο αν αυτό δεν συμβαίνει και σε όποιους τομείς/ειδικότητες είναι αποκομμένη η θεωρία από την πράξη! Ξαναλέω όμως ότι αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι πρέπει ο τομεάρχης να "μετοικήσει" στο ΕΠΑ.Λ. Πρέπει να έχει ΚΑΙ την ευθύνη του θεωρητικού μαθήματος ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΦΗΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΡΟΣΩΠΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΑ Ε.Κ. Το ξαναγράφω με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται: ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ Ε.Κ. ΑΛΛΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΟΜΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ! Υπάρχει επίσης το εξής παράδοξο: Πριν δυόμιση μήνες έγινε η τοποθέτηση των τομεαρχών και εκεί υπήρχε σαφής η υποχρέωση ο κάθε τομεάρχης να έχει ευθύνη 5 τουλάχιστον εργαστηρίων (παλαιότερο νομοθετικό πλαίσιο έλεγε τουλάχιστον 3) Άρα η τοποθέτηση τομεαρχών γινόταν με μια λογική οικονομίας. Τώρα οι τομεάρχες θα είναι όσοι και οι τομείς στα ΕΠΑΛ; Αυτό θα έχει αύξηση σε τομεάρχες κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό!!! (Στο κτηριακό συγκρότημα που υπηρετώ θα ανέλθουν από 4 σε 11 - αντί των 4 που είναι στο Ε.Κ. θα είναι 6 στο πρωινό ΕΠΑΛ και 5 στο απογευματινό) Και ενώ επιχειρείται τέτοια αύξηση στον αριθμό των στελεχών γίνεται τέτοια αποδυνάμωση στα εργαστηριακά κέντρα;;;!!!! Προς Θεού συνάδελφοι, θα πρέπει να φύγουμε από την όποια επιρροή προσωπικών αντιπαραθέσεων (που δυστυχώς υπάρχουν) ή συμφερόντων, αλλά να σκεφτούμε το πόσο καλά σχεδιάζεται το μέλλον της Ε.Ε.Κ.