Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΜΛ | 29 Δεκεμβρίου 2023, 15:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αλλαγές είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Είναι σωστό τα θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα να αντιμετωπίζονται ως ενιαίο σύνολο. Άλλωστε γονείς και παιδιά ένα σχολείο γνωρίζουν: το ΕΠΑΛ, εκεί που γίνεται η εγγραφή κι από εκεί που λαμβάνονται οι τίτλοι σπουδών. Γονείς και μαθητές επιλέγουν ΕΠΑΛ φοίτησης, όχι ΕΚ. Τα εργαστήρια βέβαια είναι πολύ σημαντικά και πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για τη συντήρηση του εξοπλισμού, ιδίως όταν ένα εργαστήριο εξυπηρετεί περισσότερες της μίας μονάδες. Οι τομεάρχες μπορεί να υπάγονται στο ΕΠΑΛ, όμως θα έχουν ευθύνη ΚΑΙ των εργαστηριακών μαθημάτων. Το ότι δεν θα λογοδοτούν στο δ/ντή ΕΚ δε σημαίνει ότι δεν θα συνεργάζονται μαζί του, αλίμονο! Σημαντικός επίσης είναι ο ρόλος του υπεύθυνου εργαστηρίου, ο οποίος θα πρέπει να ελέγχει σε πολύ τακτική βάση τον εξοπλισμό και όχι μόνο στην αρχή και το τέλος της χρονιάς. Και μάλιστα το σύνολό του, όχι μόνο ό,τι χρησιμοποιεί άμεσα το ΕΠΑΛ. Καιρός είναι η ανάθεση εργαστηρίου να μην είναι τίτλος τιμής, αλλά ουσιαστική εξωδιδακτική εργασία, όπως π.χ. ο υπεύθυνος τμήματος. Ο διαχωρισμός ως τώρα των καθηγητών σε εργαστηριακούς και «θεωρητικούς» είναι απαράδεκτος, οδηγεί σε δυσλειτουργικά σχήματα. Προφανώς προέρχεται από το παρελθόν της επαγγελματικής εκπαίδευσης, δε συνάδει με τα σημερινά δεδομένα και δεν βοηθά την ανέλιξή της. Οι εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις που εκφράζονται για το ίδιο άρθρο, αποδεικνύουν περίτρανα ότι υπάρχουν καθηγητές δύο ταχυτήτων. Αυτή η αδικία πραγματικά πρέπει επιτέλους να σταματήσει! Και καθένας να ανταμείβεται για τον πραγματικό (όχι πλασματικό ή θεωρητικό) όγκο εργασίας που αναλαμβάνει και διεκπεραιώνει! Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων είναι πιο σωστό να προτείνονται σε συνεργασία με τον τομεάρχη από το διευθυντή ΕΠΑΛ, αφού ούτως ή άλλως όλοι οι καθηγητές είναι του ΕΠΑΛ (στο ΕΠΑΛ αναλαμβάνουμε υπηρεσία μόνιμοι και αναπληρωτές). Επιπλέον με τη ρύθμιση αυτή ο εργαστηριακός εξοπλισμός όχι μόνο δεν αφήνεται στην τύχη του, αλλά ενισχύεται η φροντίδα του αφού μέρος της ευθύνης περνά και στο διευθυντή ΕΠΑΛ καθώς τομεάρχης και καθηγητής-υπεύθυνος υπάγονται στο ΕΠΑΛ. Επειδή όμως το ΕΚ εξυπηρετεί και άλλες μονάδες, θα πρέπει και από αυτές να υπάρχει η αντίστοιχη υπευθυνότητα και καταμερισμός ευθυνών. Οι διευθυντές των ΕΚ μοιάζουν αποδυναμωμένοι, στην πραγματικότητα όμως απαλλάσσονται από πολλά βάρη και θα μπορούν απερίσπαστοι να επικεντρωθούν στις βασικές τους ευθύνες και η συνεργασία τους με τις μονάδες που εξυπηρετούν να είναι πιο απρόσκοπτη. Οι διευθυντές ΕΠΑΛ από την άλλη επωμίζονται επιπλέον ευθύνες. Θα έχουν όμως μεγαλύτερη ευελιξία και λιγότερες προστριβές.