Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ | 29 Δεκεμβρίου 2023, 15:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα στηρίζεται στα Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ). Όταν με το παρόν νομοσχέδιο αποψιλώνονται τα ΕΚ και παραμένουν μόνο με Δ/ντή και Υποδ/ντή η επαγγελματική εκπαίδευση είναι σίγουρο ότι θα διαλυθεί. Η πραγματικότητα στη χώρα μας είναι εντελώς διαφορετική από άλλες χώρες. Εδώ υπάρχουν διάσπαρτα ΕΠΑ.Λ με σχετικά μικρό αριθμό μαθητών, χωρίς καμιά υποδομή (προσωπικά γνωρίζω πάνω από δέκα (10) ΕΠΑ.Λ που δεν διαθέτουν καθόλου εργαστηριακούς χώρους, όλα τα μαθήματα εργαστηριακά και μη γίνονται στις αίθουσες διδασκαλίας με προτζέκτορ, αν έχουν κιόλας) και συστεγαζόμενα ΔΙΕΚ σε κτήρια των ΕΠΑΛ χωρίς καμία απολύτως εργαστηριακή υποδομή και εξοπλισμό. Συγκεκριμένα στην πόλη μου το ΔΙΕΚ χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ελλιπή εργαστηριακό εξοπλισμό του ΕΚ, φαντασθείτε για ειδικότητες διαφορετικές από αυτές που λειτουργούν στο ΕΠΑ.Λ. Αποτέλεσμα αυτού είναι το σύνολο των εργαστηριακών μαθημάτων του ΔΙΕΚ να γίνεται θεωρητικά στις αίθουσες διδασκαλίας χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον πίνακα για τις εργαστηριακές ασκήσεις!!!!! Για ποια λοιπόν επαγγελματική εκπαίδευση μιλάμε και κοροϊδευόμαστε. Η μόνη σοβαρή δουλειά αυτή τη στιγμή γίνεται μόνο σε οργανωμένα ΕΚ, η διάλυση των οποίων, θα συμπαρασύρει την επαγγελματική εκπαίδευση στην κατρακύλα. Λύση υπάρχει και είναι μόνο μία: Δημιουργία αυτόνομων και πλήρως εξοπλισμένων Εργαστηριακών Κέντρων (ΕΚ) που θα μπορούν να εξυπηρετούν τα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ (πρωινών και εσπερινών) και των ΔΙΕΚ (απογευματινά). Στα ΕΚ πρέπει να υπάρχουν Δ/ντες, Υποδ/ντές, Τομεάρχες, Υπεύθυνοι εργαστηρίων, ακόμη και διοικητικό προσωπικό σε όλες τις βάρδιες αλλιώς θα πέσει πολύ κλάμα. Πιο αποτυχημένο νομοσχέδιο δεν έχω δει εδώ και δεκαετίες στην επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτοί που έφτιαξαν αυτό το νομοσχέδιο μάλλον δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Καλό κουράγιο στην άμοιρη επαγγελματική εκπαίδευση αν καταργηθούν τα ΕΚ. Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν μεταξύ Δ/ντων ΕΠΑ.Λ, Ε.Κ, ΔΙΕΚ κ.λ.π δεν λύνονται με την κατάργηση των ΕΚ, αλλά αντιθέτως με την ενίσχυση και την αυτοτελή τους λειτουργία. ΚΡΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!!!!!