Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 13 – Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΣΤ1 και άρθρων 40 Α έως 40 ΙΑ στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 29 Δεκεμβρίου 2023, 21:46
Στο άρθρο 40Η σχετικά με τον Οργανωτικό Συντονιστή στα Κ.Ε.Ε.Κ. αναφέρεται ως ελάχιστο προσόν η πολύ καλή γνώση δύο ξένων γλωσσών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.). Αυτό όμως δεν είναι ξεκάθαρο για το τι σημαίνει. Σημαίνει γνώση της ελληνικής και μίας άλλης γλώσσας κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή σημαίνει τη μητρική δηλαδή τα ελληνικά και πολύ καλή γνώση δύο επιπλέον ξένων γλωσσών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Η γνώση μιας δημοφιλής ξένης γλώσσας είναι ένα σημαντικό προσόν για τη θέση, καθώς μπορεί να προσφέρει στους Οργανωτικούς Συντονιστές τη δυνατότητα να επικοινωνούν αποτελεσματικά με ένα ευρύτερο φάσμα ανθρώπων και να συμμετέχουν σε διεθνείς συνεργασίες. Τα αγγλικά είναι η πιο δημοφιλής ξένη γλώσσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με μεγάλο ποσοστό μητρικής ομιλίας και με ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό γνώσης από όλο τον πληθυσμό των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (>51%). Τα γαλλικά είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής ξένη γλώσσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Τρίτη είναι μάλλον τα γερμανικά. Τα αγγλικά παραμένουν η ευρύτερα ομιλούμενη ξένη γλώσσα στην Ευρώπη με 38% των πολιτών (πέρα από τους κατοίκους της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου που την μιλούν ως μητρική γλώσσα) να δηλώνουν ότι διαθέτουν επαρκή γνώση της γλώσσας ώστε να κάνουν μια συζήτηση. Ακολουθούν τα γαλλικά με 12% τα γερμανικά με 11% και τα ισπανικά με 7%. Εάν λοιπόν στο άρθρο 40Η, σχετικά με τον Οργανωτικό Συντονιστή στα Κ.Ε.Ε.Κ., που αναφέρεται ως ελάχιστο προσόν η πολύ καλή γνώση δύο ξένων γλωσσών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), θεωρείται η μητρική δηλαδή τα ελληνικά και η πολύ καλή γνώση δύο επιπλέον ξένων γλωσσών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν μπορώ να καταλάβω πως θα ωφεληθούν τα Κ.Ε.Ε.Κ.. Για να γίνω αντιληπτός θα σας δώσω ένα πολύ απλό παράδειγμα. Εάν ένας υποψήφιος καταθέσει ότι έχει πέραν της ελληνικής, πολύ καλή γνώση της πορτογαλικής και της λετονικής γλώσσας, θα του προσφέρει αυτό πραγματικά τη δυνατότητα να επικοινωνεί αποτελεσματικά με ένα ευρύτερο φάσμα ανθρώπων και να συμμετέχει σε διεθνείς συνεργασίες όταν αυτές οι γλώσσες (πορτογαλική και λετονική) ομιλούνται συνολικά σε λιγότερο από το 0,5% του πληθυσμού της ευρωπαϊκής ένωσης; Σε αυτό το πλαίσιο, εάν ένας άλλος υποψήφιος καταθέσει ότι έχει, επιπλέον της ελληνικής, πολύ καλή γνώση μόνο της αγγλικής ή της γαλλικής ή της γερμανικής γλώσσας και συνεπώς θα μπορεί να επικοινωνεί κατά τεκμήριο με το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού της ευρωπαϊκής ένωσης αυτός θα αποκλείεται από τη διαδικασία; Όπως γίνεται αντιληπτό, αυτό αφενός είναι παράδοξο και αφετέρου άδικο. Συνεπώς, θεωρώ πως μια επιπλέον δημοφιλής ξένη γλώσσα πέραν της ελληνικής είναι ένα απαραίτητο προσόν και οτιδήποτε άλλο θα μπορεί απλά να μοριοδοτείται όπως γίνεται και με τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα. Με αυτό τον τρόπο, μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος υποψηφίων, θα μπορείτε να επιλέξετε πραγματικά τους καλύτερους για Οργανωτικούς Συντονιστές.