Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ A΄ – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΆΣΙΟΣ | 30 Δεκεμβρίου 2023, 16:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική εκπαίδευση. Ένα πρώτο σχόλιο σχετικά με το σχέδιο νόμου που έχει βγεί στη διαβούλευση είναι ότι αυτό αφορά την οργάνωση της Επαγγελματικής εκπαίδευσης από ΕΠΑΛ ( Επαγγελματικά Λύκεια) , ΙΕΚ ( Ινστιτούτα Επαγγελματικης Κατάρτισης) , ΕΚ ( Εργαστηριακά Κέντρα), Επαγγελματικές σχολές, Μαθητεία και τα αποδιδόμενα πτυχία σε διάφορα επίπεδα ( 3ο , 4ο και 5ο ). Ένα μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου αναφέρεται στην μετονομασία των ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) προκειμένου να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε στο 5ο επίπεδο από την Πανεπιστημιοποιηση των ΤΕΙ. Εδώ βέβαια πρέπει να παρατηρήσουμε την αντίθεση σε σχέση με τον όρο Κατάρτιση που θα προσφέρουν οι ΣΑΕΚ ενώ απαιτείται Επαγγελματική εκπαίδευση. Με την έλευση των ΚΕΕΚ ( Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) σε περιορισμένο αριθμό στην αρχή, γίνεται προσπάθεια οργάνωσης ( πχ αναδιοργάνωσης Ειδικοτήτων και στα τρία επίπεδα ; ) και κυρίως της Μαθητείας, πρόγραμμα που αυτή τη στιγμή τρέχει από τα ΕΠΑΛ με δυνατότητα αναβάθμισης του επιπέδου σπουδών από 4ο σε 5ο επίπεδο και με διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Θυμίζουν τα ΚΕΤΕ που λειτουργούσαν μέχρι το 1985, ενώ αν και στο σχεδιο νόμου το αναφέρει ρητά ότι δεν τίθεται θέμα αυτονομίας των Επαγγελματικών Λυκείων, στην πορεία αυτό θα φανεί αν θα υπάρξουν προβλήματα. Παραμένει ένα γραφειοκρατικό ζήτημα σχετικά με το χαρακτηρισμό των μαθημάτων σε Εργαστηριακά και την παράλληλη διάθεση των καθηγητών τους στα ΕΚ. Αρκεί εδώ να αναφέρω ότι το πρόγραμμα του ΕΠΑΛ έχει μόνο τα θεωρητικά μαθήματα, ενώ τα εργαστηριακά μαθήματα έχουν ξεχωριστό πρόγραμμα στο ΕΚ. Για τις συγχωνεύσεις ΕΠΑΛ , κυρίως στις μεγάλες πόλεις νομίζω ότι αυτό αντισταθμίζεται με την αύξηση των Υποδιευθυντών, κάτι θα που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και αρκετο καιρό. Στην υλικοτεχνική υποδομή νομίζω έχουν γίνει αρκετά πράγματα κυρίως τον τελευταίο χρόνο ( Διαδραστικοί πίνακες, εξοπλισμός για τα Εργαστήρια) με μελανό σημείο την γρήγορη σύνδεση των σχολικών μονάδων στο διαδίκτυο με οπτικές ίνες ( αναμένεται το ΣΎΖΕΥΞΗΣ ΙΙ ). Τέλος σχετικά με την επέκταση των προγραμμάτων σπουδών των Προτύπων ΕΠΑΛ και στα υπόλοιπα ΕΠΑΛ πρέπει να πούμε ότι αυτά δεν έχουν και μεγάλη διαφορά ( πχ στη Α τάξη υπάρχει ένα μόνο μάθημα διαφορετικό), ενώ δεν έχει επιλυθεί το ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων για πρακτική άσκηση σε επιχειρήσεις. Πρωτοποριακό που όμως από ότι ξέρω δεν υλοποιήθηκε στα ΠΕΠΑΛ. Προσωπικά θα προτιμούσα μια αναμόρφωση και επικαιροποιηση των προγραμμάτων σπουδών των ΕΠΑΛ καθώς και των βιβλίων τους, όπως επίσης και το πολλαπλό βιβλίο και στην Επαγγελματική εκπαίδευση.