Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ελένη Παπαδοπούλου | 25 Νοεμβρίου 2009, 15:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συμφωνώ στην αξιολόγηση από μαθητές και γονείς σε συνδυασμό με το ευρύτερο εκπαιδευτικό έργο και τις σπουδές. Για τα προσόντα των στελεχών. 1. Απαραίτητο κανονικό μεταπτυχιακό (ΟΧΙ πιστοποιητικό επάρκειας, όχι παρακολούθηση προγραμμάτων). Η σχολή Δημόσιας Διοίκησης να οργανώσει μεταπτυχιακές σπουδές. Οι γνώσεις και οι ικανότητες που χρειάζονται δεν αποκτώνται με επιμορφωτικές δράσεις. 2. ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ξένες γλώσσες. Η μία σε πολύ καλό επίπεδο, ώστε να είναι ο δ/ντής-τρια σε θέση να προχωρήσει σε εκπαιδευτικές συνεργασίες με άλλες χώρες, να διαβάσει κάποιο ξένο άρθρο και να μπορεί να παρακολουθήσει τα δρώμενα σε ευρωπαϊκο επίπεδο. 3. Γνώσεις Η/Υ (αυτονόητο) 4. Προϋπηρεσία. Προσωπικά θεωρώ πως διδακτική προϋπηρεσία , η οποία δεν συνοδεύεται από άλλες εκπαιδευτικές δράσεις δεν λέει τίποτα. Κάποιος μπορεί να βρίσκεται 20 χρόνια σε σχολείο και απλά να μπαίνει και να βγαίνει. Οπότε θεωρώ πως πρέπει να μοριοδοτηθούν κατά πολύ επιπλεον δράσεις που ανέλαβαν οι εκπαιδευτικοί. Τίθεται επίσης κι ένα θέμα με τους εκπαιδευτικούς που μπαίνουν στο Δημόσιο με μεγάλη εμπειρία σε φροντιστήρια (άλλοι είχαν φροντιστήριο), η οποία αποτυπώνεται μεν στην επίδοση τους, δεν καταγράφεται ωστόσο. Αν κάποιος έχει μία 10ετή τέτοια προϋπηρεσία πρέπει να περιμένει άλλα 10 χρόνια για να συμπληρώσει προϋπηρεσία στο Δημόσιο προκειμένου να γίνει δ/ντής; Θεωρώ πως για τέτοιες διοικητικές θέσεις πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν οποιαδήποτε προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα (εκπαιδευτική ή διοικητική). Είναι παράλογο να μετράει μόνο η αμφιλεγόμενη εμπειρία του Δημοσίου. Να μειωθεί το όριο προϋπηρεσίας, ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε νεότερους (και πιο ενημερωμένους) εκπαιδευτικούς να αναλάβουν διοικητικές θέσεις. Έτσι θα εξαλείψει και το φαινόμενο αδιάφορων δ/ντών λίγο πριν τη σύνταξη. 5. Να μοριοδοτηθεί σοβαρά οποιαδήποτε προηγούμενη θέση ευθύνης (όχι μόνο ως υποδ/ντές, αλλά και ως συντονιστές προγραμμάτων, ειδικά Ευρωπαϊκών. Οι συντονισμοί προγραμμάτων αποδεικνύουν επίσης τις ικανότητες συνεργασίας που έχουν οι εκπαιδευτικοί με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα και με την κοινωνία.) 6. Να μοριοδοτηθεί το επιστημονικό έργο (άρθρα, συνέδρια, συγγραφική δράση) 7. Εξετάσεις ΑΣΕΠ. Στη Γαλλία οι δ/ντές περνάνε από εθνικές εξετάσεις. Άλλη νοοτροπία και άλλη ευθύνη έχεις όταν κατακτήσεις με κόπο τη θέση και άλλη όταν σου δοθεί με πιο συνοπτικές διαδικασίες. Αυτοί που θα συμμετέχουν σε αυτές τις διαδικασίες θα είναι και αποφασισμένοι και διαβασμένοι. Οπότε αυξάνονται και οι πιθανότητες να είναι αποδοτικοί. 8. Να ΜΗΝ μοριοδοτούνται συμμετοχές σε σεμινάρια ως ακροατές. Εκτός του ότι πολλά από αυτά κάποιοι τα βρίσκουν έτσι, δεν θεωρώ πως η συμμετοχή σε αυτά προσδίδει κάτι στα προσόντα του δ/ντή. Άλλωστε τα σεμινάρια τα παρακολουθούμε για να μάθουμε δυο πράγματα που πιθανόν κάποια στιγμή να μας είναι χρήσιμα, όχι για το χαρτί. Ανεβάστε τον πήχυ. Πολλά σχολεία καταστρέφονται από αποτυχημένους δ/ντές, που καταπνίγουν όποια αξιόλογη προσπάθεια, που απαξιούν γονείς και μαθητές, που δεν ασχολούνται και άλλα στην κυριολεξία "πετάνε", γιατί οι δ/ντές ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους και να εμπνέουν. Κατεβάστε τις ηλικίες στις διοικητικές θέσεις, ώστε πιο νέοι άνθρωποι με γνώσεις και ικανότητες να μπορούν να προσφέρουν. Μην περιμένετε να μας φθείρει και εμάς το σύστημα για να φτάσουμε 50 και 60 και να αναζητήσουμε σε μία θέση δ/ντή λίγη ησυχία πριν τη σύνταξη.