• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΣΑΓΙΩΡΓΗΣ ΝΙΚΟΣ' | 30 Δεκεμβρίου 2023, 21:51

    Στην ουσία καταργείται ο σύλλογος διδασκόντων των ΕΚ. Οι απαιτήσεις λειτουργίας των ΕΚ απαιτούν περισσότερα όργανα διοίκησης και στελέχη, σίγουρα μεγαλύτερο αριθμό υποδιευθυντών εκεί που φιλοξενούνται και ΙΕΚ. Επίσης την ύπαρξη τεχνικής υπηρεσίας στα ΕΚ των ΚΕΕΚ. Οι τομείς εργαστηρίων του ΕΚ πρέπει να παραμείνουν στη φιλοσοφία που υπάρχει στο ΦΕΚ λειτουργίας των ΕΚ σήμερα, να βασίζεται δηλαδή στο διδασκόμενο αντικείμενο των εργαστηρίων που ανήκουν στον ίδιο τομέα. Τα εργαστήρια εξυπηρετούν ανάγκες και άλλων δομών π.χ. ΙΕΚ δεν μπορεί να καθορίζονται οι τομείς τους από τους τομείς των ΕΠΑΛ. Ο ρόλος των υπεύθυνων εργαστηρίων, είναι κομβικός για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία των εργαστηρίων και την βέλτιστη αξιοποίηση του εξοπλισμού. Δεν υπάρχει πρόνοια στο νομοσχέδιο για οικονομικά ή άλλα κίνητρα (μείωση ωραρίου – μόρια) ώστε κάποιος να θέλει να αναλάβει υπεύθυνος εργαστηρίου. Ο τρόπος ορισμού τους, η ασαφής υπηρεσιακή σχέση τους με τους διευθυντές των ΕΠΑΚ – ΕΚ και τους πολλούς τομεάρχες για τον ίδιο τομέα εργαστηρίων, θα δημιουργήσει μια προβληματική λειτουργία που θα οδηγήσει στην μη χρήση του εργαστηριακού εξοπλισμού (από τι στιγμή που όλοι και κανένας δεν θα τον έχουν χρεωμένο). Φαινόμενα «κλειδωμένου εξοπλισμού» κλπ που αντιμετωπίστηκαν σε σημαντικό βαθμό με την ίδρυση των ΕΚ, θα επανέλθουν στην καθημερινή εικόνα των εργαστηρίων. Στην παράγραφο 8 του ίδιο άρθρου υπάρχει προφανές λάθος (αντί διευθυντής/υποδιευθυντής ΕΚ γράφει διευθυντής/υποδιευθυντής ΕΠΑΛ). Τα ΕΚ αποτελούν τα θεμέλια λειτουργίας των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ και θα έπρεπε να αναβαθμιστεί ο ρόλος τους. Αντί των ρυθμίσεων που εισάγει το νομοσχέδιο θα έπρεπε να θεσπιστούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στα ΕΚ, οι οποίοι στα πλαίσια του ωραρίου λειτουργίας των ΕΚ και του δικού τους διδακτικού ωραρίου, υποχρεωτικά θα πρέπει να παρευρίσκονται (ως πρώτοι ή δεύτεροι εκπαιδευτικοί) στα εργαστήρια που είναι υπεύθυνοι όταν αυτά λειτουργούν φιλοξενώντας μαθητές από οποιαδήποτε εκπαιδευτική δομή (ΕΠΑΛ, ΣΑΕΚ, ΕΣΚ). Όταν ο αριθμός μαθητών απαιτεί δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια αυτός πρέπει αποκλειστικά να είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει στο ΕΠΑΛ το θεωρητικό μέρος του μαθήματος.