Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 25 – Εργαστηριακά Κέντρα- Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Κώστας Τριανταφύλλου | 30 Δεκεμβρίου 2023, 22:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αυτό το άρθρο του ν/σ μπορεί να εφαρμοστεί υπό προϋποθέσεις μόνο στην περίπτωση μιας σχολικής μονάδας - ΕΠΑΛ με ένα Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) - το οποίο υποβιβάζεται σε αυτή την περίπτωση σε Σχολικό Εργαστήριο. Όμως αυτές οι περιπτώσεις πανελλαδικά είναι ελάχιστες (λιγότερες του 10%). Είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα όσο αυξάνουν οι εκπαιδευτικές μονάδες που εξυπηρετούνται από τα Ε.Κ. Προβληματιστείτε με τα παρακάτω (πραγματικά και εφαρμοσμένα δεδομένα) σε αναγωγή σε αυτό το ν/σ: Όταν σε έναν Τομέα (πχ Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού) οι Υπεύθυνοι Τομεάρχες ΕΠΑΛ είναι τρεις, προερχόμενοι από τρία διαφορετικά ΕΠΑ.Λ. (στον ίδιο Τομέα πάντα): - Ποια άποψη θα επικρατεί για το οποιοδήποτε απλό ή σύνθετο θέμα της σχολικής καθημερινότητας, όπως για παράδειγμα η προτεραιότητα χρήσης και κάλυψης των Εργαστηρίων αυτού του Τομέα, ειδικά όταν τα δύο ΕΠΑΛ λειτουργούν στο ίδιο ωράριο και μάλιστα στο εσπερινό (δεν συγχωνεύονται γιατί δεν είναι συστεγαζόμενα). Στα ίδια Εργαστήρια του ίδιου Τομέα καταρτίζονται εργαστηριακά και οι σπουδαστές του οικείου ΙΕΚ σε μέρος κοινού ωραρίου. Στην περίπτωση του ΙΕΚ δεν προβλέπεται Τομεάρχης ΙΕΚ, αλλά στο παρόν ν/σ λογίζεται το ΙΕΚ ως ισότιμη εκπαιδευτική μονάδα (σε αντίθεση με την παλαιότερη ΥΑ που έδινε προτεραιότητα στα ΕΠΑΛ, καλώς ή κακώς). Ποια άποψη θα επικρατήσει και πως θα διαμορφωθεί η χρήση και η κάλυψη των Εργαστηρίων; - Στο επόμενο και σημαντικότερο επίπεδο: Ποιος από όλους τους εμπλεκόμενους (Τομεάρχες ΕΠΑΛ, εκπαιδευτές ΙΕΚ, κλπ) θα χρεώνεται τον εξοπλισμό, ποιος θα τον συντηρεί, ποιος θα τον επισκευάζει. Η απάντηση "όλοι μαζί" έχει δοκιμαστεί ανεπιτυχώς στο παρελθόν (πριν το 1985) και ήταν ο βασικός λόγος που ιδρύθηκαν τότε τα Σ.Ε.Κ. (Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα) για να λειτουργήσουν τα Εργαστήρια με λογική χρονοχρέωσης στις εξυπηρετούμενες εκπαιδευτικές δομές, υπό τον διαχειριστικό ρόλο της δομής των Σ.Ε.Κ. (Διευθυντής - Υποδιευθυντής - Υπεύθυνοι Τομέων - Υπεύθυνοι Εργαστηρίων) και να χρεωθούν εξοπλισμό και λειτουργία συνολικά. - Ποιος θα επιλαμβάνεται των θεμάτων της σχολικής καθημερινότητας στα κτίρια των Εργαστηριακών Κέντρων, ειδικά στα θέματα υπευθυνότητας και τήρησης εφημεριών εκπαιδευτικών, σχολικής βίας και παραβατικότητας μαθητών κ.α.; Τονίζω άλλη μια φορά ότι τα ΕΠΑΛ είναι απομακρυσμένα από το ΕΚ, σε άλλα κτίρια με χιλιομετρική απόσταση. Αγαπητοί συντάκτες του ν/σ, υπολογίσατε αυτές τις περιπτώσεις; Γνωρίζετε τη σχολική καθημερινότητα των τελευταίων ετών στα σχολεία μας και ότι τα επίπεδα σχολικής βίας των μαθητών μας στα ΕΠΑΛ - ΕΚ αυξάνονται χρόνο με το χρόνο; Νομίζουμε ότι πηγαίνουμε μπροστά επιστρέφοντας σε δοκιμασμένες και αποτυχημένες πρακτικές σαράντα ετών πίσω; Βελτιώστε την υπάρχουσα εκπαιδευτική δομή των Ε.Κ. έπειτα από την αντικειμενική και αξιολογημένη αποτύπωση της εικόνας τους και στη συνέχεια να οργανώσετε τον διάλογο με τους εμπλεκόμενους. Είναι καλύτερη επιλογή από την κατάργησή τους.