Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 4 – Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης – Προσθήκη περ. γ) στην παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη Κώστας Μήτρου | 31 Δεκεμβρίου 2023, 09:10
Λαμβάνοντας μέρος σε μια διαβούλευση προσχηματικη που στην ουσυδεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά τα ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης έχω να δηλώσω τα εξής Κύριε υπουργέ στην Γαλλία η επαγγελματική κατάρτιση διαρκεί ένα έτος και συνδυάζει θεωρητική εκπαίδευση και πρακτική το δε επίπεδο γνώσεων που αποδίδεται είναι επίπεδο 6. Οι Γάλλοι σπουδαστές σε συγκεκριμένες ειδικότητες έχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Στην Ελλάδα τα ΙΕΚ είναι τύποις 2,5 έτη αναγνωρίζομενος χρόνος σπουδών και τουλάχιστον ένα έτος μελέτη για να καλυφθεί η ύλη της πιστοποίησης η οποία δεν έχει διδαχθεί κατά την διάρκεια των σπουδών. Το σύνολο των σπουδών σε επιστημονικες ειδικότητες μη τεχνικές (λογιστικά) είναι τρίαμηδι έτη. Ο γραμματέας επαγγελματικης κατάρτισης το γνωρίζει το υπουργείο το γνωρίζει και παρόλα αυτά και δεν καταργούν την πιστοποίηση αλλά ούτε αναγνωρίζουν τον ένα χρόνο σαν χρόνο σπουδών. Βέβαια η μη αναγνώριση έχει ως σκοπό τα ΙΕΚ μην θεωρηθούν τριτοβάθμια ιδρύματα και αποκτήσουν τα ίδια επαγγελματικσ δικαιώματα με τα κολλέγια. Προστατεύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία στερώντας σε Έλληνες πολίτες το δικαίωμα στην εργασία. Το υπουργείο Παιδείας έρχεται σε ευθεία ρήξη με τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού για αναβαθμισμένη κατάρτιση. Αποπροσανατολίζουν τον ίδιο το πρωθυπουργό με ένα νομοσχέδιο που δεν αλλάζει τίποτα στα ΙΕΚ. ΤΊΠΟΤΑ. Δεν είναι θέμα τόλμης όπως λένε άλλοι συμμετέχοντες αλλά σαφής πολιτική εξυπηρέτησης συντεχνιών από το ΥΠΑΙθ. Καλό ο πρωθυπουργός να διαβάζει την διαβούλευση και μην τρώει αυτά που του σερβίρουν περί αναβάθμισης κτλ