Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 19 – Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Κρίκος | 1 Ιανουαρίου 2024, 10:39
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αν και δεν είναι γνωστή η ομάδα σύνταξης του νομοθετήματος για τη ΝΕΑ επαγγελματική εκπαίδευση, φαίνεται από την πρώτη ματιά πως είναι γνώστες και επιχειρούν για πρώτη φορά να λύσουν το μεγάλο πρόβλημα της ΤΕΕ, που δεν είναι άλλο από το δυικό σύστημα ΕΠΑΛ – ΕΚ, για να μην πούμε το «διαίρει και βασίλευε!» Εκτός από τον διαχωρισμό σε επαγγελματικά μαθήματα και γενικής παιδείας, έχουμε τον μεγάλο διαχωρισμό θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων. Ο κηδεμόνας έγραφε το παιδί του στο ΕΠΑΛ και μετά από λίγο μάθαινε πως η εργαστηριακή του εκπαίδευση είναι το ΕΚ. Διαμαρτυρόταν στον Διευθυντή του ΕΠΑΛ για προβλήματα στα εργαστήρια και έπαιρνε την απάντηση «δεν είμαι εγώ αρμόδιος». Για να μην επεκταθώ στην καθημερινότητα - εφημερίες, συνεδριάσεις συλλόγων, τομεάρχες και υπεύθυνοι εργαστηρίων που δεν πατάνε ποτέ στα ΕΠΑΛ. Τι έχει καταντήσει το ΕΠΑΛ; Ένα σχολείο που είναι υπεύθυνο για τα πάντα και έχει λόγο μόνο για το Θ, όχι για το Ε. Έξι (6) στους δέκα (10) καθηγητές είναι στο ΕΚ και οι καθηγητές των γενικών μαθημάτων και κάποιοι των θεωρητικών μένουν να κάνουν εγγραφές, να περνάνε απουσίες, να ενημερώνουν γονείς, να εκδίδουν αποτελέσματα, να οργανώνουν εκδρομές, να αντιμετωπίζουν πειθαρχικά θέματα, το ΕΠΑΛ να προγραμματίζει το προσωπικό, να είναι υπεύθυνο για τα κενά και το ΕΚ να μοιράζει τις ώρες του ΙΕΚ. Νομοθετείται λοιπόν η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ της διηρημένης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ΕΝΑ σχολείο (ΕΠΑΛ) υπεύθυνο για την εκπαίδευση των μαθητών. Επανέρχονται όλοι στο σχολείο τοποθέτησής τους και αναλαμβάνουν τη θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση των μαθητών τους. Όλοι σε ένα σχολείο, το ΕΠΑΛ, που θα έχει πλέον ΟΛΟΥΣ τους καθηγητές μαζί. Επιπλέον ενισχύεται οργανωτικά, προστίθεται και τρίτος ή τέταρτος υποδιευθυντής, λειτουργεί η ομάδα συντονισμού, ενώνονται τα ΕΠΑΛ που είναι στην ίδια αυλή. Μετά το νομοθέτημα για την ίδρυση των ΕΠΑΛ (2006) είναι η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που πάει να εφαρμοστεί. Σίγουρα θα υπάρχουν τεχνικά θέματα στην εφαρμογή, αλλά πλέον ζητούμενα όπως το Θεωρητικό και το Εργαστηριακό μέρος από τον ίδιο διδάσκοντα, ΕΠΑΛ με ταυτότητα, πλέον, θα μπορούν να υλοποιηθούν.