• Σχόλιο του χρήστη 'Βαπτιστής Παντής' | 1 Ιανουαρίου 2024, 14:01

    Ακούμε και διαβάζουμε πολλά, η επαγγελματική εκπαίδευση στηρίζεται στα ΕΚ, η καρδιά της επαγγελματικής εκπαίδευσης χτυπάει στα ΕΚ κ.α. Υπερβολές. Οι μαθητές εγγράφονται στα ΕΠΑΛ και οι καθηγητές τοποθετούνται στα ΕΠΑΛ και αν στηρίζεται σε κάτι η επαγγελματική εκπαίδευση είναι οι εκπαιδευτικοί της, οι οποίοι είναι οι μοναδικοί στην Ε.Ε. που έχουν δυο διευθυντές… Τόσα χρόνια ζούμε μια στρέβλωση : ένα «σχολείο» μέσα σε ένα άλλο σχολείο… Μπερδεμένες αρμοδιότητες, περιττές διαθέσεις εκπαιδευτικών, ανακατωσούρα στο myschool κάθε φορά που αλλάζει πρόγραμμα, παίρνουν άδειες καθηγητές των μαθητών σου χωρίς να το ξέρεις και να μην αναφερθούμε και στα μπερδέματα στη μαθητεία… Πουθενά στην εγχώρια και ξένη βιβλιογραφία της διοίκησης σχολικών μονάδων δεν υπάρχει η έννοια της απόφασης από δύο διευθυντές μετά από συνεννόηση και αν διαφωνούν στον… προϊστάμενο. Η διοίκηση απαιτεί ξεκάθαρα πεδία αποφάσεων. Τόσα χρόνια δεν είχαμε… Είναι ευχάριστο που το υπουργείο αποφάσισε επιτέλους να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και άργησε κιόλας. Η μεταφορά των τομεαρχών στο ΕΠΑΛ ( εξαιρετικό και άκρως λειτουργικό μέτρο) η διάθεση μόνο των ΔΕ στα εργαστηριακά κέντρα, έπρεπε να έχουν γίνει καιρό και δεν πρέπει να περιμένουμε άλλο. Να εφαρμοστούν από το 24-25 και όχι το 25-26. Εκείνο που πρέπει να προσεχθεί είναι σχετικά με τους υπεύθυνους εργαστηρίων. Καταρχάς πρέπει να καταργηθεί εντελώς η μείωση ωραρίου. Μια εξωδιδακτική εργασία είναι και όχι απαιτητική. Θα πρέπει όμως να υπάρχουν υπεύθυνοι εργαστηρίου διαφορετικοί σε κάθε κύκλο λειτουργίας. Όχι ο ίδιος. Αφού θα είναι διαφορετικοί οι τομεάρχες (σε ημερήσιο και εσπερινό ΕΠΑΛ) δεν μπορεί να είναι ο ίδιος υπεύθυνος εργαστηρίου (και να έχει δυο τομεάρχες). Θα είναι διαφορετικός και οι ανάγκες των εργαστηρίων θα προσδιορίζονται ανά σχολείο και θα τις υλοποιεί το ΕΚ. Επίσης αφού κάθε σχολείο θα έχει τους δικούς του υπεύθυνους εργαστηρίων θα μπορούσαν να αναλαμβάνουν έως 2 εργαστήρια.