Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΆρθρο 26 – Πρόγραμμα σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου –Τροποποίηση άρθρου 9 ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΔΜ | 1 Ιανουαρίου 2024, 21:58
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Λαμβάνοντας υπόψη το ύφος των σχολίων.... Στα ΕΠΑΛ πηγαίνουν πολλά παιδιά γιατί κυρίως πιστεύουν (οι γονείς τους και οι ίδιοι) ότι θα πάρουν απολυτήριο Λυκείου με μηδενική προσπάθεια ή δεν γνωρίζουν που πρέπει να τα κατευθύνουν. Υπάρχει και μια μικρή αλλά όχι ασήμαντη κατηγορία που πιστεύει ότι θα περάσει πιο εύκολα σε κάποιο ΑΕΙ και υπάρχουν αρκετοί μαθητές που τα καταφέρνουν και σε υψηλόβαθμες σχολές. Ένα ,περίπου 20% των μαθητών των ΕΠΑΛ (αυθαίρετο) θα έπρεπε-πρέπει να κατευθυνθεί στις σχολές μαθητείας της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) ή στις νέες σχολές κατάρτισης. Κριτήριο θα πρέπει να είναι ο βαθμός στο απολυτήριο Γυμνασίου. Επίσης, δεν είναι δυνατόν να προάγονται από την Β τάξη (τομέας) στην Γ (ειδικότητα) με μέσο ορο μαθημάτων 8,5 . Θα έπρεπε για τα μαθήματα τομέα να υπάρχει σημαντικά υψηλότερο όριο (όχι φυσικά το 10) ώστε να μπορεί να επιλέξει ειδικότητα ένας μαθητής. Θα πρέπει οι μαθητές των ΕΠΑΛ να είναι συνηδειτοποιημενοι για την επιλογή τους και αυτό θα πρέπει να αποτυπώνεται και να ελέγχεται από την βαθμολογία τους κυρίως από τα μαθήματα τομέα στη Β τάξη και μετέπειτα στα μαθηματα ειδικότητας στη Γ τάξη. Σκεφτείτεια για παράδειγμα μια τάξη 20-25 μαθητών μιας ειδικότητας της Γ τάξης , όπου 6-7 μαθητές είναι παντελώς αδιάφοροι, 7-8 μαθητές ασχολούνται κυρίως με τα εργαστηριακά μαθήματα και ελάχιστα με τα θεωρητικά ( γιατι μπορουν χωρίς καμία επίπτωση...) και άλλους 7-8 που θέλουν να περάσουν σε ΑΕΙ της προτίμησης τους. Είναι αδύνατο σε μια τάξη να γίνεται ταυτόχρονα αποτελεσματικά, κατάρτιση, επαγγελματική εκπαίδευση και προετοιμασία Πανελληνίων εξετάσεων (πολύ λίγοι υποστηρίζονται φροντιστηριακά), χωρίς να προσθέσουμε στη συζήτηση το αυξημένο και αυξανόμενο ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες που επιλέγουν τα ΕΠΑΛ.