Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 13 – Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΣΤ1 και άρθρων 40 Α έως 40 ΙΑ στον ν. 4763/2020Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΕΛΛΟΣ | 2 Ιανουαρίου 2024, 22:54
Το παρόν σχέδιο νόμου αποτελεί τομή στην πολύπαθη Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στην χώρα μας. Κατά τη γνώμη μου, το σχέδιο νόμου έρχεται να βελτιώσει κάποια κακώς κείμενα και να δημιουργήσει νέες συνθήκες και προοπτικές καλύτερης λειτουργίας και εξέλιξης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ειδικότερα, οι οργανωτικοί υπεύθυνοι των ΚΕΕΚ θα πρέπει να συντονίζουν την λειτουργία όλων των δομών της ΕΕΚ (ΣΑΕΚ,ΕΠΑΛ,ΕΣΚ) για το καλό όλων των εμπλεκομένων στην ΕΕΚ. Σαφώς και θα πρέπει να διαθέτουν τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα που προβλέπει το παρόν σχέδιο. Σαφώς και θα πρέπει να γνωρίζουν σε άριστο επίπεδο 2 ξένες γλώσσες αφού ένας εκ των στόχων του ΚΕΕΚ είναι η διεθνοποίηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και “η ευθύνη για τη συνεργασία των εκπαιδευτικών μονάδων του Κ.Ε.Ε.Κ. με εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού” (Άρθρο 40Θ, παρ. ιβ). Πώς θα επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, αν ο οργανωτικός υπεύθυνος δεν διαθέτει άριστη γνώση ξένων γλωσσών; Από τα σχόλια της διαβούλευσης διαπιστώνεται ότι κάποιοι προσπαθούν να αλλάξουν τα προσόντα των υπευθύνων των ΚΕΕΚ και μάλιστα να τα προσαρμόσουν στα δικά τους αφού θεωρούν τον εαυτό τους κατάλληλο για την θέση αυτή. Πρότασή μου προς τους συντάκτες του παρόντος σχεδίου νόμου, είναι εκτός των ανωτέρω, να προστεθεί στα απαραίτητα προσόντα των οργανωτικά υπευθύνων και η πιστοποιημένη γνώση ΤΠΕ Β΄ επιπέδου. Εξάλλου ο οργανωτικά υπεύθυνος των ΚΕΕΚ θα πρέπει να είναι σε θέση, σύμφωνα με το παρόν σχέδιο, να “συντονίζει και να επιβλέπει την υλοποίηση του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κ.Ε.Ε.Κ.” (Άρθρο 40Θ, παρ. στ) καθώς και “ την τήρηση και λειτουργία της βάσης δεδομένων σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. και κάθε άλλο τεχνικό και οργανωτικό ζήτημα ”. (Άρθρο 40ΙΑ, παρ.9). Ωστόσο είναι αναγκαίο να διευκρινιστούν κάποια επιμέρους θέματα, όπως για παράδειγμα τα εξής: Στο άρθρο 40Ι παρ.3 προβλέπεται η αναστολή λειτουργίας του ΓΕΑΣ των ΣΑΕΚ που εντάσσονται σε ΚΕΕΚ. Αυτό σημαίνει ότι την εποπτεία και την επίβλεψη της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών της ΣΑΕΚ θα την έχει το ΓΕΑΣ του ΚΕΕΚ;;;Ποιος θα εγκρίνει την έναρξη πρακτικής άσκησης των σπουδαστών των ΣΑΕΚ; Και ποιος θα είναι υπεύθυνος για την συνάφεια μεταξύ της ειδικότητας κατάρτισης και της επιχείρησης πρακτικής άσκησης;